میخوای فیلمش رو ببینی…؟

شونزدهم فروردین ماه دوسال پیش بود که بابا چپه تراش کَرد کت و شلوات نو پوشید سوار پژو شد رفت بنزین بزنه….! یکساعت بعدش مادر زنگ زد که بابات توی پمپ بنزین حالش به هم خورده زود برو ببین چه خبره…! سریع خودم رو رسوندم دیدم ماشین بابا هست اما خودش نه …! رفتم دفتر پمپ بنزین و گفتم راننده پژو……… گفت: پسرشی…؟ گفتم آره…! گفت بابات رو با امبولانس بردن…!میخوای فیلمش رو ببینی…؟ توی مونیتور نگاه کردم دیدم بابام داره بنزین میزنه ….ترگلُ ورگل….! یکهو دیدم سرش گیج رفت و بدجوری افتاد صورتش خورد به بلوکه های سیمانی و دهانش پر از خون شد …….! قلبم ریخت …..! نبضام نشست و زدم بیرون به طرف بیمارستان….! به بیمارستان نرسیده تموم کرده بود بابام….!

بابا رو که دفن کردیم با برادرا گفتیم بریم پمپ بنزین هم کارت دعوت برای هفتم ببریم هم تشکرکنیم از همکاریشون و هم پول بنزینی که بابا زده بود رو بدیم دینی به گردنش نمونه…!

وارد دفتر پمپ شدیم و تسلیت شنیدیم و عکس بابا رو هم زدیم پشت شیشه و گفتم پول بنزینی که بابا زده بود چقدر شده تقدیم کنم….! مدیر پمپ گفت: از تو جیبش برداشتیم….!! حرفش رو هنوز نتونستم هضم کنم بعد از دوسال….! همینجور روی دلم مونده….! کسی میدونه چرا…؟

21 دیدگاه برای «میخوای فیلمش رو ببینی…؟»

  1. الان یکسال و نیم هست اومدم مشهد ، فک کنم این ذات شهرهای بزرگه ،یا حداقل مشهده
    نسلیت عرض میکنم دوست عزیز

  2. متاسفم. غم انگیز بود
    خوبه فیلم رو پخش نکردن که تبدیل به کلیپ مبایلی برتر سال بشه. اینه انسانیت

  3. :)) …. منو ببخشین واقعاً از رفتار زشت اونها خندم گرفت… خدا پدرتون رو رحمت کنه …. من همین الآن شرکت ملی نفت خراسان رضوی رو تو اینترنت سرچ کردم این لینکشه : http://www.niopdc.ir/HomePage.aspx?TabID=4984&Site=douranportal&Lang=fa-IR
    میتونین همین مطلب رو برای مدیر منطقه شون ایمیل کنید و یا اینکه باهاشون تماس بگیرین و بهشون بگین این رفتار در شأن شما و کارکنان شما نیست … می دونین دداش مسعود راستش بعضی از رفتارها به ذات آدما و فرهنگشون بر میگرده شما هم دارین تو این مملکت زندگی می کنید اگه شما بودین این کارو می کردین؟
    حتی اگه » پسر بد» هم بود با اون همه بدیش این کارو نمی کرد 😀

  4. من کف کردم! یعنی دهنم باز ماند برای چند ثانیه! اصلاً نتوانستم هضم کنم و بفهمم! اما مدتی بعد وقتی به خودم آمدم خودم را گذاشتم جای اون! چقدر حقوق می گیرم؟ اگر آخر شیفت کم بیارم چی می شه؟ ضمناً اون اصلاً به این فکر نکرده که داره از جیب یه انسان در حال مرگ پول در می آورد خوب دزدی هم که نمی کند! همین که به شما گفته پول را برداشته نشان می دهد که رابطه احساسی با موضوع برقرار نکرده, حتی ممکن است خودش اینکار را نکرده باشد مثلاً فرض کنید اگر آخر شیفت این پول کم می آمد که البته کم هم می آمد مسؤول پمپ چکار باید می کرد؟ چه کسی را مسؤول می دانست؟ قاعدتاً در سیستم اداری موارد اینچنینی پیش بینی نشده و بالاخره کسی در پمپ بنزین مسؤول شناخته خواهد شد و باید پول را بدهد. احتمالاً او فقط از کارمندش حمایت کرده! خیلی ساده به او گفته: پول بنزین را بردار که آخر شیفت کم نیاری!خودت می توانی این سناریو را همچنان ادامه دهی.
    نهایتاً اینکه این بخشی از فرهنگ ماست, دستت را بزار رو کلاه خودت که باد نبره! فرهنگ زندگی جمعی ما خیلی ضعیف است

  5. من هم با این که مدت زیادی گذشته بهت از دست دادن پدرت رو تسلیت می گم یه دوستی می گفت خرگوش خرگوشه تا اخر عمرش شیر شیره گرگ همون گرگ می مونه اما این انسانه که می تونه تمام اینها رو بشه اون بخشی که می بینی پولش رو از جیب پدرت برداشتند حقشون هست اما ذات گرگ انسان رو برات نمایش دادن

  6. ببینید ما هنوز بین مدرنیته وسنت گیر کردیم وکسی هم نیست با منطق بگه که اینکار درسته یا اونکار…بنا به شرایط و مقتضیات خودمان تصمیم می گیریم…اگگر منطقی هم نگاه کنیم اون بابا کارگری بیش نیست یا باسد از نون شب زن و بچش بزنه و یا بقول ما انسانیت کنه…من بودم ورنمیداشتم

  7. بایستی از دست دادن پدر خیلی دردناک باشد. اصلا نمیشه حرکت اون آدم را قضاوت کرد. شاید یکی از کارگرهای بدبخت که حقوق روزانه می گیرند این کار را کرده تا مجبور نباشد پولی که آخر روز کم میاد را از جیب خودش بگذارد. شاید فکر نمی کرده پدر مرحوم بشوند و این حرکت برای بازماندگان خیلی دردناک باشد.
    در کل کار جالبی نیست.

  8. اون لحظه اي كه دست كرده بوده تو جيبشون و دنبال پول ميگشته به چي فكر ميكرده؟ اصلاً نميفهمم وقتي يك انسان زخمي جلوي پاي آدم افتاده چطور مغز آدم ميتونه ضرب و تقسيم كنه ببينه چقدر پول بنزينش ميشه!!! متاسفانه شرايط اجتماعي و اقتصادي ايران انچنان تاثيري روي مردم گذاشته كه عكس العمل هاي غريزي و طبيعي رو هم ازشون گرفته.
    خدا رحمتشون كنه.

  9. خدا پدرتان را بیامرزد . چقدر باید تاسف خورد به حال اخلاقیات این مردم . تا کی باید حرص خورد از مایی که منافع مادی مان ارجح شده است بر همه چیزمان. براستی تا کی ؟؟؟؟

  10. من باور دارم همانطور که ما کودکی درونمان داریم یک شیطان درونی هم داریم که ما را به بی معرفتی، بی انصافی، ظلم و بی اخلاقی میکشاند…..تعدادی همه عمر میجنگیمش و گاهی هم دم به تله اش میدهیم و تعدادی هم یک عمر غلامیش را میکنیم.
    ببخشید دم به تله دادنش را به کمکی که به پدر بزرگوارتان کردند.
    خدا روحش را آرامش بدهد.

  11. ای کاش بجای تاسف خوردن وبد بیراه گفتن یکی پیدا میشد ریشه یابی میکرد وراه حل میداد جامعه ما احتیاج به دکتر ندارد احتیاج به یک درمانگر دارد

بیان دیدگاه