حالا برسِم خانه نِشونِت مُدُم….واستا حالا…!!

دیشب رفته بودیم خیابون جنت خرید…توی ازدحام جمعیت یک مرد لندهور محکم زد توی دهان زنش…! زن خجالت کشید و سرخ شد…! چاق بود و ترس در چشمانش موج میزد…! تند تند دنبال مرد میرفت و مرد با لحن خشنی گفت: حالا برسِم خانه نِشونِت مُدُم….واستا حالا…!! یک مانتوی اَجَق وَجَقی نِشونِت بُدُم که حَض کُنی….! نشونت مُدُم حالا….واستا برسِم خانِه…واستا حالا…!!

تنم لرزید…! خجالت کشیدم از مرد بودن…! با خودم فکر کردم این مردک چی رو میخواد نشون بده به زنش توی خونه…! میخواد نشون بده که یک مرد چقدر میتونه پَستُ بیشرف و کثافت باشه…! میخواد نشون بده که میتونه زنش رو تا سرحد مرگ کتک بزنه…! اونم بخاطر اینکه یک مانتوی مُد روز رو پسند کرده…! میخواد نشون بده مرد یعنی زور و قدرت و ظلم…!

یه دختر دارم شاه نداره …..صورتی داره ماه نداره….!

اما من این دخترم رو به شاهزاده نمیدم….! به کسی میدم که آدم باشه…! نمیخوام یه کسی باشه که کس باشه قبای تنش اطلس باشه…!! آدم اگه بود کور هم بود عیبی نداره…! آدم اگه بود کچل هم بود عیبی نداره…! آدم اگه بود دخترم رو برد به راه دور پُشت کوه قاف هم عیبی نداره…! فقط آدم باشه….آدم…!!

یه دختر دارم شاه نداره…صورتی داره ماه نداره…!

من دخترم رو به یک مرد میدم…! یک مرد که حتی نتونه تصور این رو بکنه که روزی انگشتش به قصد تنبیه به بدن دخترم بخوره…!چه برسه که توی دهن دخترم بزنه…! دختر یعنی شکوفه گیلاس…! یعنی غنچه گل مریم…! یعنی لطافت…! من دخترم رو به نامرد نمیدم حتی اگه شاهزاده باشه…!

……………………………………………..

منظور من از ادای جمله ( دخترم رو به یک مرد میدم ) این نیست که دخترم کالا باشه و من حق داشته باشم اون رو به هرکسی صلاح میدونم بدم بلکه منظورم اینه که اگه دخترم فردی رو پسندید شرط من فقط ادم بودن اون فرد هست نه خانه و ماشین و مادیات….! ادم بودن کفایت میکنه برای موافقت من ….!

34 دیدگاه برای «حالا برسِم خانه نِشونِت مُدُم….واستا حالا…!!»

  1. سلام
    بخش عمده این خشونتها به خاطر وضعیت اسفبار اقتصادی مملکت هست . نمونه این خشونتها رو میتونید امروزه در تمام سطوح اجتماع ببینید . فقط بین زن و شوهرها نیست پدر و فرزند -خواهر و برادر خلاصه همه درگیرشند . واقعا زندکیها به خاطر فشارهای اقتصادی شدید تمام لذت و خوشی خودشونو از دست دادند . اما اقایان باید در این شرایط سعی کنند خونسرد تر باشند و خانومها هم واقع بین تر تا کمتر مشکل به وجود بیاد .
    ولی به طور کلی بزدلترین مردها اونهایی هستند که زنهاشون رو میزنند چون واقعا زنها قدرت فیزیکی پاسخ دادن ندارند .

      1. آدم اگه بود کچل هم بود عیبی نداره…!
        یه جوری گفتی کچل هم بود که ادم از زندگی ناامید میشه

  2. اگر واقعا میخواهی از جایی شروع کنی، باید جمله «دخترمو به یک مرد میدم» را فراموش کنی.
    مرد واقعی کسی است که فرض کند انتخاب همسر، حق مسلم دخترش است و دخترش، دارایی اش نیست که بتواند ازدواج کردن و نکردنش و همسر آینده اش را تعیین کند.
    موفق باشی

    1. اینکه انتخاب همسر حق دختر است و اون بحثس نیست اما من هم پدر هستم و اجازه نمیدم دخترم با احساست خودش رو بدبخت کنه…! منظور من از جمله ( دخترم روبه یک مرد میدم ) اون چیزی که شما فکر کردی نیست که دخترم کالا باشه و من حق دادن یا ندادن اون رو داشته باشم بلکه منظور من اینه که اگه یه بابای اسمون جُل بیاد خواستگاری و دخترم هم بهش علاقه داشته باشه شرط من ادم بودن اون فرد هست نه خانه و ماشین و الخ …×

      1. به نظر من درستش اینه که شما اصلا نتونی برای زندگی یک نفر انسان ( دخترتون)‌ با کسی شرط تعیین کنی. به نظر من هر چه قدر هم که این شرط ها انسان دوستانه و اخلاقی باشن، ذاتا از اونجایی میآن که شما دخترتون رو یک انسان مستقل که توانایی تصمیم گیری برای زندگیش داره رو نمیدونی.‌(شایدم حق دارید، چون همه چی از دولت و فرهنگ و مذهب تو اون جامعه این و القا میکنن) درستش اینه که دختر شما با دوست داشتن کسی و احساس خوشحالی کنار اون ( هرچند برای مدتی کوتاه) » بدبخت » نشه. این بدبخت شدنی که شما ازش میترسی از اونجا در میآد که دختره یک بار یک نفر رو حق داره انتخاب کنه و دیگر هیچ، اون یک نفر هم اگه خوب از آب در نیاد (‌یا اصلا خوب باشه،‌ با دختر شما نسازه)‌ شما میگی دخترم بدبخت شد.

        دختر شما وقتی میخواد کسی رو برای زندگی انتخاب کنه، عقلش اندازه یک عدد انسان رشد کرده، ان شاالله سواد و شعورش هم اونقدری رشد داره که خودشو بشناسه، بدونه از زندگیش چی میخواد و چی کارها میتونه بکنه و آدمی رو انتخاب کنه که براش خوب باشه.

    2. در جواب روزبه عزيز: بهت پيشنهاد ميكنم فيلم پرتقال خوني رو ببيني! تقريبا اكثر دختر خانومها‏‏‏، بخاطر ذات پاكشون دنيا رو از دريچهء نگاه خودشون ميبينن و دنيا رو مثل دل خودشون تصور ميكنن! بنظر من لازمه تو بعضي تصميم گيريها بهشون كمك و مشاوره داد. البته اين دليل برتري مردها نيست چون تو بعضي موارد هم آقايون به كمك خانومها نياز دارند…

  3. جالبه امروز عصری که از محل کارم میومدم خونه مسئله ای مشابه این داستان به ذهنم خطور کرد (الآن که می خوندم متن رو تعجب کردم)… من گاهی اوقات یه چیزی به ذهنم میرسه یه دفعه پرو بال پیدا می کنه و ممکنه به جاهای باریک هم برسه…. تو این عوالم به نظرم رسید که اگه زمانی برادرم من و همکارم رو تصادفی که از محل کار تا ایستگاه مترو گاهی با هم همقدم میشیم رو ببینه و حالا هر دو همزمان به مسئله ای بخندیم، چه واکنشی نشون میده؟… یه دفعه سنگینی دستشو رو صورتم جلو همکارم و عابرین حس کردم ….باور می کنین با اینکه یه خیال بود یه لحظه صورتم به یه طرف برگشت…میدونی دداش مسعود شاید یه وقتایی هم نیاز به یه کشیده باشه و یا یه کشیده واقعاً رفتار غلط کسی و تغییر بده ولی توی خیابون و توی جمع اصلاً کار پسندیده ای نیست…. اینطور مردهایی حتی اگه 1 در هزار باشند کافیه آدم یکبار تو عمرش اینطور برخوردی رو ببینه روح و روانش نسبت به جنس مرد بهم می ریزه…
    البته تو خودتو خیلی ناراحت نکن چون معمولاً وقتی به خونه برسن اون کسی که نشون اون یکی میده زنه است نه مرده 😀

  4. آقا مسعود خسته نباشید
    یه پشینهاد دارم. اگه ممکنه یه طراحی واسه وبلاگتون داشته باشین که مثلاً اگه » یه پسره بد» (for example) بخواد بدونه که تو چه قسمتهایی کامنت گذاشته همینکه رو اسم خودش کلیک کنه لیستی از عنوان مطالبی که در اون کامنت گذاشته واسش بیاد و هر کدومو هم بخواد ببینه روش کلیک کنه واسش باز شه… (البته فک کنم مستلزم اینه که شما اسامی کسانی رو که کامنت میازرن بیش از مثلاً 5 بار رو یه جایی به ترتیب بیارین)…گرفتین؟ اگه اینکارو بکنین خیلی خوب میشه…. میشه 1000 تومن 😀

    1. ای بابا….این پسر بد چقده هواخواه داره…من طراحی مراحی بلد نیستم دختر جان…. این بیخ ریش صاحبش رو هم حذفش کنی مقبول تر میشی 🙂
      ارزونترم حساب کن مشتری بشیم 🙂

      1. صب کن حاجی کجا با این عجله! حالا یکی هواخواه ما شده تو میخوای مشتری شی؟ 😥
        مگه بحرف تو گوش کنه اون «بیخ ریش صاحبش» رو حذف کنه

      2. ینی الان مقبول نیستم 😛 …نه شرمنده اخلاق مشهدیت دداش مسعود پسره بد با اون همه بدیش خواهش کرد و قبول نکردم حالا شما خواهش نکرده من اسممو عوض کنم؟ … از قدیم واسه شرط باختن اسمو عوض میکردن :))… منکه به کسی شرط نباختم…اگه قول میدین از بیخ ریش صاحبم منو در بیارین ای ی ی یه فکری به حالش می کنم….:)) درضمن این قیمت مال قبل یارانه هاست, گرون نگفتم ….:D
        من بعضی از این بچه هارو می بینم خیلی واردن به طراحی وبلاگ ازشون کمک بگیرین… اگه بلد بودم خودم بهتون یاد می دادم ….موفق باشین… راستی لطفاً بگین مطلب چهارشنبه سوریتونو کدوم قسمت می تونم ببینم؟

  5. راستی اقا ببخشید که من قبلا شما را با پسر بد اشتباه گرفتم
    ولی دختر خیلی خیلی نازنین دوست داشتنی دارید
    واقعا بهتون تبریک میگم از طرز فکرتون
    متاسفانه در ایران زن یعنی حقارت زن یعنی محرومیت وهزار مسئله دیگر
    خوشحالم که در ایران دخترانی هستن که پدری مثل شما دارن
    موفق باشید

  6. همه حرفهایتان درست ولی مواظب باشید دخترتان را لوس نکنید که دختر های امروزی بد جوری لوس و خودخواه بار اومدن .

  7. پیرزن جهاندیده بهتره شما در نظرتون تجدید نظر بفرمایید، به نظر من. لوس و خودخواه یعنی این که تازه فهمیدن حق دارن که حق خودشونو بخوان؟
    آقای مسعود مشهدی ازتون ممنونم که این پست رو نوشتین. من که زنی میان سال هستم از صمیم قلب دیدگاه شما رو تأئید میکنم.

  8. سلام باز چغک امد.دداش محض اطلاع کسی ک چنین عقیدهای را دارد نمیاد برود از این جا خرید کند نهایتش میرود 17 شهریور؟پس کسی ک هنوز تن زنش چنین مانتوی ندیده چنین رفتاری نمیکه؟ببین تمام مردها وحشی ستند ب نظرت؟من با چشمان خودم دیدم زن شوهر خودش را ب کمک دخترش توی پارک ملت در حد مرگ زدند تازه مردم هم ازشون دفاع کردند عجب مادر دختری هستند ک از حقشون دفاع میکنند.ک من خودم انگشت ب دهان ماندم؟اقا مسعود ب قول معروف نشو محمد بخور غم امت عموجان این چیزها هروز دارد اتفاق می افتد پس ب مرد بودن خودت خجالت نکش همیشه باید خودمون را اصلاح کنیم بعد جامعه را اگر حال کردی جواب بده مرسی دارم برار

    1. من غلط کردم اگه گفتم تمام مردها وحشی هستند چغک جان…اما قبول کن خود اصلاحی برای بعضی ها غیر ممکن هستش…!

      1. ن دداش ناروا بشه.ولی برچی ی ننه دختر شوهرش را توی پارک ملت زد تمم زن ها افتخر کردن ولی ما اگر ی مرد ی توپ تشری روی زنش بزند باید خجالت بکشم ب مرد بودنمان؟درست ادم نباید وحشی بازی در بیاورد چ در خیابان چ در خانه با حرفت موافق هستم ولی حرفت ناحق هست ک باید از مرد بودن خجالت بکشم؟

  9. اينم يه مريضيه كه نميذارن زنشون لباس قشنگ بپوشه! آخه بى مروت ها زن دوست داره زيبا باشه، تو فطرتشه، از طرف ديگه وقتى بيريخت مى گردونيدش اولين كسى كه كسل ميشه خودتونين!!

  10. سلام دداش مسعود. ازتون گله دارم من دیشب مطالبتون می خوندم و یه جاهایی کامنت گذاشتم ولی هیچکدومو نزاشتین !!! مشکلی وجود داشت؟ لطفاً اگه اینجا نمی تونین جواب بدین ایمیل بزنین… ممنون- دختر خوب

      1. ها ها ها عجب !!!….. من فکر می کردم شما کامت ها رو می خونین بعد تأیید می کنین…. راستش تو این وبلاگ نظر دو نفر واسم مهمه … یکی «پسره بد» و یکی شما مسعود خان (دداش) 😉 …. جدی میگم … دوست دارم جایی که کامنت میزارم نظر شما ها رو بدونم …

      2. خوب همینجورم هست دیگه ….! خیلی وقت ها کامنت ها رو میخونم بعد تایید میکنم …. ای دداش گفتنت موره کوشته ابجی….! چیکار کنم دیگه …وقتی شما اصرار دری مو دداشت بشم ….خوب مویم مگم با اجازه بزرگترا بعله….! ای پسر بدم اگه درو بر ای ابجی ما بپلکه با تیزی خیار پوست مکنم ها…گفته بشم 🙂

    1. چه عجله‌ای داری حالا؟ این مسعود خان هم زندگی داره واسه خودشا. دم به ساعت که پا نت نیست 😈

      1. چیه پسر بد ؟ حسودیت میشه؟ فک می کردم فقط یوسف برادران غیور داشت 😀
        ولی دداش منظور از اینکه نخوندین این بود که من یه کامنتی گذاشتم بعدش پشیمون شدم از آوردن پاراگراف دومش تو اون قسمت بلافاصله کامنت بعدی رو گذاشتم که اونو حذفش کنین که اینکارو نکردین …والا میدونم شما واسه وبلاگتون زحمت می کشین و پسر بد هم همینطور 😀 ولی نمی دونستم کی ها به وبلاگتون و چک می کنید :»> so thanks

  11. اره داش مسعود، آدم باید آدم باشه. همیشه پدر می گفت (حالا که دوازده -سیزده ساله که من اینور دنیا ازش دورم) و کماکان می گه که آدم باید انسان باشه. به بقیه محبت کنه، آزارش به کسی نرسه، شر نداشته باشه، به همه محبت کنه و بقیه رو هرجا و هرقدر و هر شکل که می تونه کمک کنه. خودش آدم خیلی مذهبی هست توی دین و آیین ما البته ولی هیچ وقت حتی یکبار هم ازش نشیندم که آدم خوب اینکه مثلا دستورات دینی رو دنبال کنه یا بگه ببین پسر فقط ما خوبیما بقیه دین و مذهب ها همه به غلط و اشتباهه….یادمه وقتی که نوجون بودم و توی ایران زندگی می کردم و راهنمایی و دبیرستان و کم کم دوست و رفیق…هیچ وقت ازم نپرسید اینها چندتاشون مسلمونن چندتاشون ارمنی هستند و چندتاشون زرتشتی یا بهایی..هیچ وقت هم نپرسید کدومشون وضعش بهتره یا بدتره یا ….همیشه می گفت با دوستات مهربون باش فارغ از اینکه باورهاشون چیه یا جیبشون سنگین و سبکه…اگر با این ده بیست سی تا دوستت نونستی فقط مثل یک انسان رفتار کنی بعد می تونی توی جامعه و فردای زندگی خودت و زندگی مشترکت هم همین رویه رو داشته باشی……

    1. دوید جان
      خدا پدرتونو حفظ کنه …. همیشه فک می کنم پدر و مادرای ماها سواد عالیه نداشتند ولی چطور به این نتایج رسیده بودند و کی این رفتارا رو بهشون یاد داده بود؟ !! بدون هیچ چوب و ترکه ای خیلی از حرفااشونو آنچنان تو ذهن ما نشوندن که الآن اگه سرمون بره حاضر نیستیم حق کسی و بخوریم یا به کسی تهمت بزنیم و یا هر رفتاری که مردم به حق دیگران باشه … ما هم می تونیم واسه بچه هامون اینجوری تأثیر گذار باشیم؟ :-SS

بیان دیدگاه