وَخه بيا فيس بوك يَره…اينجه شُله مِدَن…!!

خوب به سلامتي ما هم قدم رنجه نموديم فيس بوك و عجب شهر فرنگ از همه رنگي هست اين فيس بوك…! اعتراف ميكنم كه عمري در غفلت به سر بردم بي فيس بوك و خدا خير بده اون بنده خدايي رو كه اومد گفت: وَخه بيا فيس بوك يَره…اينجه شُله مِدَن…!!

خلاصه بُقچه رو بستيم سر چوب از پشت كوه اومديم به اين شهر فرنگ…جل الخالق …! عجب بساطيه اينجا…!اقا پير و جوون و چادري و سرلخت و داف و روم به ديفال زيد و كاسب الا ماشاالله ريخته اينجا…! از معقول و با سواد و شاعر و فيلسوف گرفته تا زيد و داف و رمال…! اقا اينجا هر چي خوشگل تر باشي و هرچي عكس توي پروفايلت بي حيايي تر باشه و نافت ديده بشه و عشوه و قميش اورده باشي بازارت پر رونق تره…! بازار چي…؟ بازار دوست…!

طرف ميبيني 5000 هزار تا دوست داره تازه يه عده ديگه اي هم قابلمه دستشون گرفتن پشت در واستادن…! انگار شُله ميدن اونجا …!! خيلي ها بزرگترين ارزوشون اينه كه جزو ليست دوستاي مثلا شراره خانوم لوند زاده باشن …! بعد برن پُز بدن كه دِداش اي شَراره زيد خودمايه…! شراره هم تشكيل شده از دوتا سينه فتو شاپي و يه باسن ورقلمبيده و لب هاي غنچه با چشماي شهلا كه روي تخت با لباس خواب نشسته لنگاش رو باز كرده داره آه ميكشه…!! اينجا يه عده از نسوان خداييش بدجوري از عكسشون استفاده ابزاري كردن و بازار اين ابزار هم عجيب پر رونقه اينجا…! از كارت شارژي ها هم گذر كنيم بهتر تره…!

يه عده ادماي معروف هم هستن كه بازار اونا هم پر رونقه…! از هنرپيشه و نويسنده بگير تا عمله سياست…! انگار جزو دوستاي اين ادما بودن كلاس داره اينجا…! و بعضي ها هم كه دري به تخته خورده اشتباهي جزو دوستاي اين ادما شدن هي اينور اونور كلاس ميذارن كه بابا اي گل شِفته هم اِقد هي پيغام پَسغام داد كه مُو ماخام باهِت رفيق بُرُم كه دِلُم سوخت براش درخواست دوستيشه تاييد كِردُم غُصته نِخوره يَك وَخ تو بلاد غربت…!!

اقا يه عده هزار هزار دوست دارن اينجا اما بازم تنهان…! يه عده ديگه هم دور هم جمع شدن بگو بخند دارن باهم و كلي حال ميكنن…! شاعرا شعر ميگن…! يه عده خزعبلات ميبافن به هم …! يه عده مَشَدي مِگن مِخِندَن…! يه عده هم لاس مِزنن با هم …! يك سيخي هم اون گوشه هست اونايي كه همديگه رو دوست دارن باهاش هي سيخونك ميزنن به هم …الله اكبر…!! خلاصه هر كسي دنبال همو علاقه مندي هاي خودشه…! يه عِده هم معتاد فيس بوك رفتن آب دِماغِشا هي شُره مُكُنه …! اينا زير انداز با فلاكس چايي آوردن همينجه ماخابَن ديگه …! خلاصه كه فيس بوك جاي خوبيه…! به شرطي كه گرفتار فيس كسي نشي …!!

50 دیدگاه برای «وَخه بيا فيس بوك يَره…اينجه شُله مِدَن…!!»

  1. همینش خوبه…که تو فیس بوک ادم میفهمه گرایش دوستانش چیه… اهل شعره یا سیاست یا شراره خانوم و …؟؟… و بعد دامنه دوستی ها اینجوری گسترده تر یا محدودتر میشه… و به نظرم تو قالب درستی قرار میگیره…

  2. سلام جناب مشهدی
    من خیلی وقت هست که عضو فیس بوک هستم ولی علاقه ی چندانی بهش ندارم
    نمی دونم چی داره که یه عده اینقدر بهش اعتیاد دارن!! و به قول شما با زیرانداز و فلاسک همونجا خوابیدن!
    شما هم نظر من رو دارید یا جدی جدی معتادش شدید؟!!

  3. فیس بوک واقعا پدیده ایی شده اونم واسه ما گرفتار فیلترینگ شده ها که همه اش در حال دور زدنش هستیم. 🙂

  4. موافقم
    ولي ما ايروني ها تو همه چيز افراطي هستيم،خدا نكنه يه چيزي باب بشه زندگي مونو وقفش مينيم

  5. داش مسعود. تو هم که ماشالا بدون اینکه نافت یا سینه های قلمبه ت یا باسن بزرگت پیدا باشه تو همین مدت کم خوب برای خودت اد لیست درست کردی.ماشالا از این درو داف هم کم نیستن توی اد لیستت.

      1. جوووووننننن درودافففف، اگِر تو لیستِت هست یره بوگو مایَم بی‌یِم فیسبوک بازی 😎
        حالا یگ نِفر بِگَه ای دروداف چی هست؟ 😳

  6. سلام به نظر من یکی از بهترین راه ها که خیلی هم میتونه فرگیر باشه برنامه نود هستش .برنامه نود میانگین 10 میلیون بیننده داره که بیشترشون جوان هستن .باید اینقدر تو سایت ها وبلاگ ها از جمله بالاترین و فیسبوک به صورت مداوم تبلیغ بشه که همیشه تو نظر سنجی های برنامه نود یک گزینه انحرافی بزنیم و بهترین گزینه هم هفت هست که هم علامت پیروزی هستش هم معمولا بیشترین تعداد گزینه ها که تا به حال تو برنامه نود شش تا گزینه بوده .و اکثرا هم سه یا چهار گزینه ای میباشد یعنی اینقدر تبلیغ بشه که ناخوداگاه مردم گزینه هفت را بزنن تو یکی دو برنامه که نتیجه خودشو نشون داد بعدش خود حضرات سیما به طور ناخواسته به کمک ما میان که به هر طریقی جلوشو بگیرن و این باعث تبلیغ بیشتر میشه اگه واقعا به فکر میرحسین و کروبی هستین که به خاطر ماها زندان هستن به هر طریقی (اس ام اس -ایمیل – فیسبوک- بالاترین – گفتگو با دوستان و همکاران -مترو – ) که به ذهنتون میرسه این ایده را تبلیغ کنید.

  7. خوشم میاد همیشه میری سر اصل قضیه! جدا از اینکه ارتباطات دوستی و فامیلی تو فیسبوک زیاد شده ولی خوب محل خوبی هم شده برای گسترش کار بعضیها که هیچ جای دیگه به این گستردگی نمیتونن جهت کسب درامد, لذت یا حتا فقط خودنمائی فعالیت کنن. هر امکانی همیشه یک عده سواستفادچی هم خواهد داشت بی برو برگرد ولی یک عده هم ساده زود جذب این جو میشن… اینکه هر چی از لحاظ تکنولوژی پیشرفت کنیم اثرش پیشرفته یا پسرفت در جامعه هست همینجاها محک زده میشه… ظرفیت هر چیزی با فرهنگ سازی باید ایجاد بشه که فعلا این ممکن نیست با این برخورد منفی که حکومت داره و اجازه باز شدن مطالب برای سلیقه های فکری مختلف رو نمیده.. خانواده ها باید بیشتر مواظب جوونا شون باشن و برای این مهم باید با تکنولوژی روز آشنا بشن… برای چند درصد خانواده ها این ممکن هست؟ ای داد بیداد…

  8. سلام.
    دم شما گرم.بازم مثل همیشه عالی بود.
    این نوشته هم بی ربط به این مطلبه، اما با مزه ست.

    قوانین رانندگی در مشهد:
    قانون حق تقدم: اول نیسان مِره،بعد مو،بعد هرکی تِنست
    کاربرد راهنما: فقط تو عروس کشون به صورت جُفتی مِزنِم ، در مواقع عادی آرنج رِ از شیشه ماشین مِدم بیرون وعین بال کِفتر چاهی تِکون مِدم
    چراغ قرمز،ورود ممنوع،دور زِدن ممنوع،ورود آقایان ممنوع و… بِرِ موتور سِوارا تعریف نِرِفته و موتور سِواری که نِتِنه از تو پیاده رو بِره موتور سوار نیست
    چراغ زرد یعنی:گاز بِده یره فِس فِس نکو قِرمز رَف
    انواع بوق:
    بوقِ یِواش یعنی: سِلام نوكَره دِیی
    تک بوق یعنی: بِرِسونُمت
    بوق ممتد یعنی: بِکِش کنار یَره نیسان آبی دِره میه

  9. عمو مسعود یه بار اومدم مشهد تو عمرم. اما از شانس خوبم یه راننده باحال و اهل دل و خوش مرامی سر راه ما سبز شد. از صبح با این بنده خدا میرفتیم بیرون تا شب که مثل مرده ها بر میگشتیم هتل. انصافش که هر چی بگم کم گفتم. خلاصه خیلی خوش گذشت این سفر. یه دختر کوچولو ناز داشت که شب ها که بنده خدا دیر میومد خونه زنگ میزد حالشو میپرسید که بابا کجایی نگرانت شدم. خلاصه ما رو یاد اون موقع ها انداختی. سال های اول یکی از نوشته ها تو خونده بودم اما بعد از چند سال دوباره پیدات کردم و کل بلاگ رو خوندم. لهجه شیرین و زیبایی هست. مثله بقیه لهجه ها.

  10. السلام یا مسعود!
    گوگل ریدر هم فیل.تر شد! 😦
    میشه یک حالی به جامعه بشری بدی بگی از چه روش و نرم افزاری برای دور زدن این ف.ی.ل.ت.ر.ن.ت استفاده میکنی!؟
    سایر دوستان هم اگر روش مطمئنی میشناسن بگن. اگر باید وی پی ان بخرم، فروشنده خوب و مطمئن سراغ دارین؟
    دمت گرم

    1. واسه اینکه خیالتو راحت کنم، هیچ روش مطمئنی وجود نداره، نکته مهم اینه که در هر صورت میتونن همه اینا رو ببندن یا سرعتشو خیلی کم کنن.
      اگه نمیخوای وی‌پی‌ان بخری از tor استفاده کن http://www.torproject.org/download.html.en
      البته هنوز مشکل داونلودشو داری. اولتراسرف رو هم که میشناسیم.
      فقط وی‌پی‌ان سریعتره. اما فروشنده قابل اطمینان وجود نداره چون ممکنه همه اینا که داخل ایران فعالیت میکنن مجبور شده باشن که لاگ شونو به دولتیا بدن!

      1. ممنون پسر بد، خیلی لطف کردی.
        اگر فروشنده ای میشناسی که کیفیت و قیمتش از بقیه بهتر باشه معرفیش کن لطفا.
        🙂

      2. من یکیو میشناسم که همیشه ازش میگیرم، همیشه هم بهش به شوخی میگم که اگه لاگ ما رو میدی به دولتیا یه خبر بده. اونم میگه باشه 😎
        من تا 2 مگ چک کردم، جواب داده. بیشتر ازون پهنای باند نداشتم 😦
        اگه خواستی آی‌دیتو رو یاهو بده، من آیدیشو واست میذارم که بتونی ازش خرید کنی

    2. راهش اینه برادر. انقلاب کنید و خودتونو از شر این اسلام عزیز و متولیانش که دارن خون شما بچه های بیگناه رو میمکند نجات بدین. باور کن تنها راهش همینه. ای مرده شور اون نسل قبل از شما رو ببرن که شما ها رو بدبخت کردن. خدا لعنتشون کنه به حق پنشتن. انشتن نه ها، پنشتن.

  11. Salam
    I like your stories, so good. I am from Gorgan, living in Canada.
    What is ur Facebook ID? Mine is Abradyl Eghbal, or seach me by email and add me, if possible. My email is gorgan99@yahoo.com
    Please do not publish this post:)
    Thanks

  12. کاشکی فیس بوک عضو نمیشدی … !. نوشته های تکراری رو دوباره تو فیس بوک میبری اخه گناه ما چیهههههه؟؟؟

      1. یادش بخیر قبلاً هرچند روز یه بار که می اومدی اینجا یه پست جدید بود (نزنی منو دلم نازکه! طلبکارانه نگفتم، فقط دلم برای پست جدید تنگ شده)
        نوشته شده توسط یه کاربر که نمی دونه چرا با اینترنت 128 و فیلشکن جاندو هم نمی تونه هروقت خواست بره فیسبوک پیج مسعود مشدی

      2. ای بابا، فیسبوکی شده. از دس رفت. تا اینکه تبش بشینه بیاد همینجا.
        تنبلا عاشق لایک زدن تو فیسبوکن، من ترجیح میدم واسه چیزی که دوس دارم وقت بذارم کمی

      3. البته که من دوستای اینجا رو ترجیح میدم به فیس بوکی ها!…ولی شادی خانوم! مسعود که ماشین نیست که روزی یه پست تولید کنه…نوشتنش نمیاد…مجبورش نکنین…یه وقت دیدی قضیه شد اون ماجرای «ای جان بالاخره تخم کردم»…کار زورکی اونجوریه نتیجش 😆

  13. ای بابا مریم جان از وقتی مسعود مشهدی شد فیس بوکی ما شدیم اواره .هر وقت صفحه فیس بوکش رو باز کردیم دیدیم ای داد و بیداد بازم نوشته تکرارییییییییی

  14. منم با شادی موافقم ،درسته مطلب جدید زدن کار ساده ای نیست ولی موضوعاتی که قابلیت تبدیل شدن به طنز و غیره رو داره زیاده .بنظرم شاتوت میتونه از خواننده هاش بخواد که موضوع بهش بدن اون پردازشش کنه مثلا راجع به آب بازی یا چیزای دیگه .نباید چون تازه رفته فیس بوک خواننده های اینجا رو فراموش کنه.

  15. وخه بیا وبلاگت یره… اینجا هر چی بخوای بهت میدن ، شله (که نمیدونم چی هست)هم میدیم بهت … خونه و محله رو ول کردی رفتی تو آپارتمان که چی؟
    تو فیس بوک معلوم نیست پسر بد کیه! توت فرنگی کیه! خوارج کیه! بچه شاپور کیه! بد تر از همه خودم کیه!…
    اومدم اینجا رو بیل زدم که باز نگی زبونم لال زبونم لال!! مفقود القبر شدم و اینا… 😉

    1. ناز نفست مریم جون که چراغ این وبلاگو روشن کردی،یکی یه زمانی به من گفت این وبلاگ،نوشته های مشهدی قشنگی توشه.راست هم گفت،وقتی میخوندم انقدر میخندیدم که اشکام در میومد.من گفتم به شاتوت که مشهدی بنویس،دیگه کلا نوشتنو تعطیل کرد یواش یواش دارم نا امید میشم .من اصلا فیس بوک نمیرم .اصلا بیا دوتایی یه سندیکا تشکیل بدیم مشهدی نویسی راه بندازیم یه عالمه طرفدار برا خودمون جمع کنیم بعد هم این شاتوت رو تو سندیکامون راه ندیم تا اون باشه کلاس بزاره جواب حرفای ما رو نده

      1. دوست ناشناس!…اگه یه اسم واسه خودت بذاری بهتره ها!
        بعد اینکه من مشهدی نیستم… این جمله هایی هم که میگم کپی حرفای اینجاست…واسه سندیکامجبوری با یکی دیگه ائتلاف کنی مجبوری

      1. این دو مطلبی که برای مریم نوشتم رو من(توت فرنگی)به همین اسم، نوشتم چرا به اسم ناشناس اومده؟

  16. خوبه. تو فیس بوک نیازی نیست عکس خفن ناک بذاری. فقط لازمه خدا بهت یکی از دو جنسیت رو داده باشه.
    اون جنسیت معلوم الحال دیگه هم خودش بقیه کارها رو انجام میده.

  17. آره منم نمیدونم چرا به اسم ناشناس پیامم اومد برای تو من نوشته بودم توت فرنگی.حالا که تو نمیای من با کی سندیکا تشکیل بدم تازه بدم،چجوری وبلاگ بسازم من که بلد نیستم اااااااااااااه ه ه اصلا ولش کن

  18. سلام حالا که عضو فیس بوک شدی برو پیج bakolo zebeh حتما خوشت میاد همشهری منه نیشابوریه به لهجه نیشابوری مینویسه مثل خودت باحاله

بیان دیدگاه