استاد شجریان و حکایت سرای عطر فروشان…!

امروز شنیدم در حاشيه جلسه علني مجلس خبرنگاران صداوسيما به سراغ نمايندگان مخالف شجريان رفتن تا از اونها در حمايت از تصميم سازمان صدا و سيما در کنار گذاشتن ربناي شجريان مصاحبه بگيرند.
یکی از این نماینده ها گفته :صداي يک چوب خشک از صداي شجريان بهتر است!
و دیگری نیز گفته :حالت مشمئز کننده اي به من دست مي دهد وقتي صداي ربنای او را مي شنوم…!

با شنیدن این اظهار نظرها یاد حکایتی افتادم…گویند مردی که کار و پیشه اش خالی کردن چاه مستراح بود روزی از سرای عطر فروشان میگذشت که از شدت بوی خوش غش کرد و از حال رفت…! مشک و عنبر اوردند و زیر بینی اش گرفتند که شاید بهوش اید اما بدتر رعشه بر جانش افتاد…! عاقل مردی که میگذشت گفت این مرد عمری در چاه خلا و بوی تعفن گذرانده و عادت به بوی مشک و عنبر ندارد بروید قدری سرگین بیاورید زیر بینی اش بگیرید تا بهوش اید…! سر چوبی را در چاه مستراح فرو بردند و زیر بینی ان مرد گرفتند که ناگه مرد چشمانش را گشود و به حال امد…! غرض از نقل حکایت این بود که نماینده های فوق چه قدر عِطر و مشک عنبر بدانند…! انها فقط وقتی گهی از جنس خودشان دهان باز کند و بخواند به حال می ایند و بس…!

…………………………………………….

ظاهرا اين نقل قول ( صداي يک چوب خشک از صداي شجريان بهتر است! ) گزينشي و با شيطنت مطرح شد و دوست محترمي به نام اقا مهدي اون رو به نحو زير به بنده تذكر دادند كه از ايشون ممنونم … گرچه اين نقل قول هم مورد تاييد بنده نيست و تشابهي كه در مورد صوت خوش هم انجام دادن بيمورد و سفسطه است…!!

نماینده ای گفته بود :
آقای شجریان من شما را دوست دارم و از 40 سال قبل به صدایت گوش میدهم چون اشعاری که برای خواندن انتخاب می کنی و برای مردم می خوانی در من این باور را ایجاد کرده بود که مردمی هستی و واقعا به مردم عشق می ورزی نه اینکه بخواهی با شهرت مردمی بودن برای خودت دکانی دست و پا کنی اما از وقتی شنیدم به صدا و سیما گفته ای که حق ندارد صدایت را پخش کند ازت بدم آمد چون با این کارت شنیدن صدایت را از مردمی که پولهای آنچنانی بلیط کنسرتهایت را ندارند یا به هر حال کاست و سی دی و اینها نمیدونن چیه دریغ کردی خلاصه پولکی شدی یا بودی و من حالا فهمیدم خودت بهتر میدانی که اسباب محبوبیت فقط صوت خوش نیست چرا که صوت خوش از چوب خشک هم در می آید به همین خاطر شاعر گفته:
خشک سیمی، خشک چوبی خشک پوست
از کجا می آید این آوای دوست/

حالا آقا مسعود تو هم برای اینکه به زمین و زمان ایراد بگیری ترجیح دادی حرف یک خبرنگار رو که برای نون خوردن خبر جعل می کنه درست بدونی و قلمی بزنی. چه عیب داره! تو هم باید خوش باشی!
ببینم اینقدر مرد هستی که حالا که اصل خبر رو فهمیدی یه قلمی هم راجع به این بزنی؟!

88 دیدگاه برای «استاد شجریان و حکایت سرای عطر فروشان…!»

  1. کثافتای بی شرف
    دقیقاً همینه
    پرزیدنت عمری صدای نکره ی خودشو شنیده و چهره ی گه خودشو تو آینه دیده
    معلومه که حالا به صدای استاد ایراد میگیره
    جماعت خایه مال محمودم همینطور

  2. سلام عزیز برادر
    دقیقا همین مطلبیه که میگید …
    بدون ربنای استاد جدا ماه رمضون برکت افطار نداره …

    راستی از اینکه توی غربت می تونم لهجه از دست رفتم رو با زبان شناسی شما تکمیل کنم واقعا خوشحالم …
    دستت طلا دداش گلم

  3. گفتم اینو بزارم یکم بخندیم

    بسیاری از مردم به پخش نشدن دعای «ربنا» با صدای استاد محمدرضا شجریان در صدا و سیما در چهارمین روز ماه مبارک رمضان رو به افزایش است، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در اظهاراتی عجیب مدعی شد که علاقمندان به این دعا با صدای شجریان دشمن انقلاب هستند. به گزارش «سحام نیوز»، حمیدرضا ترقی که با خبرگزاری فارس در این خصوص گفتگو می‌‌کرد، اظهار داشت:« در حالی که آقای شجریان راه خود را از ملت ایران جدا کرده است نمی‌توان از پخش صدای وی در رسانه ملی دفاع کرد. »

  4. درود بر استاد آواز ایران
    عداوت این نابخردان، نشانی است بر راستی و نیکو سرشتی استاد شجریان

  5. دقیقا داش مسعود.گل گفتی.
    از قدیم گفتن خر چه داند قیمت نقل و نبات(یه چیزی تو همین مایه ها:D)
    بعدم خیلی نباید از اسکلا رو جدی گرفت.جدی گرفتیمشون که شاخ شدن دیگه.
    اگه از اول میگفتیم : ها یره همو که تو میگی… الان همه خفه بودن:D

  6. از قدیم گفتن به حرف گربه کوره بارون نمیاد. بزار اینا هرچی دلشون میخواد بگن. استاد شجریان تو قلب مردم ایران جا داره. با این حرفای صد تا یه غاز فقط خودشون خراب می کنن.

  7. ما خودمون ربنا داریم…سر اذان میذاریم…من اهل روزه گرفتن نیستم ولی ربنای شجریان یه جور حس نوستالژی یا یه چیزی تو این مایه هاست که ماه رمضون رو با اون میشناسم…بذار رسانه میلی محل جولون دادن يه مشت ادم عوضي باشه..لعنت بر همشون

  8. ریدی به هیکل تمام این جاکشها…آفرین و هزار آفرین…ایول مرد مشهدی فقط جان مادرت فحش مارا مسدود نکن حالش به فحششه!!

      1. مُگُم یَره، بی‌تربیته محل مویُم پس؟ تا حرف مِزِنُم میگی بی‌ادب 😥

      2. تو اسم خودته گذاشتی پسر بد به موچیکار 🙂

        اقا مو غلط کردم گفتم بی ادب…بی ادب خودمم … شما ماهی …. اویم ماهی غزل الا 🙂

      3. اُی اُی یَرَه واستا بیبینُم. منظورت از ای که گفتی: «تو ماهی، اویَم غزل الا»! چی بود؟
        بیبین یَرَه تو که سابقه بِچچَه بازی نِدِری؟ از الان گُفتَه بَشُم! اصلن مو همو پسرِ بدُم

  9. قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری
    خوشم اومد اینا از این موضوع ناراحتن که استاد گفته من صدای خس و خاشاکم صدای خس و خاشاک رو از رسانه ملیتون پخش نکنید…
    درود به شرفت و مردونگیت استاد
    عمراً اگه مردم صدای این مرد بزرگ رو فراموش کنن

  10. تا اونجایی که ما یادمون میاد استاد شجریان گفتند که دوست ندارن صداشون توی صدا و سیما پخش بشه. مگرنه اینها در جایگاهی نیستند که نخواهند صدای استاد را پخش کنند.

    1. وبلاگم كه فيلتر شده بودم و رفتم بلاگ اسپات داشتم دق ميكردم چون هدر نداشت اونجا… يكي از علاقه مندي هاي من هم همين هدر و عكس هاي زيباست و مرتبط با نوشته است..

    1. البته من خواستم مطلب رو طور ديگه اي تموم كنم و مثال بيارم اما ديدم در خانه كسي هست و همين يك حرف بس است 🙂

      در ضمن من عاشق صداي معينم 🙂

  11. نفسش همیشه گرم. شنیدن ترانه مشهدی با صدای ایشون حال غریبی داشت. حیف از این استعداد هایی که به خاطر کوچک بودن بعضی از ما آدما، حقشون ادا نمی شه. امیدوارم زمونه به این سختی نمونه که کوتوله ها بر بزرگواران مسلط اند.

  12. دست مريزاد !
    حق مطلب را ادا كردي ، خدا خيرت بده .
    از خواندن نوشته هاي شما لذت مي برم ، البته نا گفته نماند من قوچاني هستم و اين سبب مي شود كه لذت بيشتري از خواندن نوشته هاي شما به من دست دهد .

  13. آن خس و خاشاک تویی!
    – آقا به خدا این مسعود مشهدی رو میگم! برادر! برادر! آاااااااای!
    در ضمن، اون بابا لنگ دراز به من و معین چی کار داره؟ اصلا ما دو تا رو کجا می برن؟

  14. آقا مسعود عزيز!
    به بيش از سه هزار نفر، مطلب اخير شما را با درج لينك به همين مطلب ارسال شد.
    جنبش سبز مشهد

  15. سلام!
    ک… ک…. دی…. اجازه نمیده از آهنگاش استفاده کنن (به نظرم قبلا هم ازشون شکایت کرده)، حالا کونشون میسوزه…..
    ولی خداییش خ…….. هم حدی داره

  16. البته این حکایت رو طور دیگری شنیده بودم،
    ولی انگار این نوعش بیشتر به قامت این نمایندگان می آید!

    البته به نظرم همان چوب را باید وارد دهانشان کرد تا مزه اش را هم خوب بچشند،
    هرچند در مجلس به قدر کفایت میخورند!

  17. سلام
    نمی دونم چطوری سر تو وبلاگت در اوردم
    ولی عجیب وبلاگتو حرفات و متنهات به دل می شینه
    موفق باشی مواظب خودتم باش اینا به خودشونم رحم نمی کنن

    من که دم هر افطار ربنای استاد با صدای بلند پخش می کنم،عکسشم زدم به دیوار شرکتم پشت سرم

  18. به قول مشهدی ها یارو فرق گه ره از گوشت کوبیده نمفهمه بعد اووخت زر زرهم مکنه، یرگه لاشی

  19. سلام…
    سلام هموطن… تو که در دوست داشتن استاد شجریان، با من همفکری…

    مهربان…

    به قول قدیمی ها.. این نیز بگذرد…

    اصل ملت فهیم ایران انند که قدر این گهر (استاد شجریان) را می دانند.. باقی مهم نیست.

    استاد شجریان در تاریخ ما یکی است… کسی که دیگر تکرار نخواهد شد.

    از دوستان شما دعوت می کنم مطلب مرا هم درباره استاد بخوانند.. در:

    http://tavalodino.blogfa.com/post-284.aspx

  20. يه بنده خدايي مي گفت هر چي روزه خوره طرفدار ربناي شجريان شده حالا مي بينم گل گفته.
    هر انسان عاقلي يه دور همين نظرات رو مرور كنه مي فهمه چه كسايي الان شدن طرفدار ربناي شجريان. افرادي كه فقط فحش و ناسزا بلدن تايپ كنن.
    شجريان وقتي طرفدار داشت كه حرف مردم رو ميزد نه مثل الان كه حرف مزدوراي آمريكا و اسراييل رو تكرار مي كنه.

    1. حالا اينكه شما همشهري گرامي از كجا تشخيص دادين كه بنده و بقيه روزه خوريم الله و اعلم…! در مورد فحش و ناسزا هم خدمتتون عرض ميكنم كه چند تا نمونه ميخواي فحش و ناسزا از مخالفان شجريان برات رديف كنم…! شجريان الان هم حرف مردم رو ميزنه …حرف همون خس و خاشاك بقولي…به همين راحتي انگ مزدوري امريكا و اسراييل رو به پيشوني كسي نچسبونين…!

      1. آقا مسعود چرا این نظرات رو تایید میکنی ؟
        مگه نظرات این آدما با اون که زیر دماغ اون یارو گرفتن فرقی هم داره ؟
        پس وبلاگتو نجس نکن

      2. بيتاي عزيز من با سانسور نظرات مخالفم مگر اينكه فحاشي باشه

      3. 1- من عرض كردم هرچي روزه خوره طرفدار ربناي شجريان شده شما از كجا برداشت كردين كه همه طرفداران ربناي شجريان روزه خور هستن!؟
        2- ظاهرا شما تفاوت بين فحشهاي نيم تنه پاييني با ساير ناسزا ها رو نمي دونين. خب انتظاري هم نيست.
        3- رهبر ما خامنه اي هست نه احمدي نژاد. دشمنان ايران عمرا اگه بتونن يه سوتي از رهبرمون بگيرن.
        4- پرچمدارتون (موسوي) خودش از هم كاسه امريكا و اسرائيله ديگه طرفدارهاش و رفقاش(نوري زاده-سروش-رجوي….) جاي خود دارند!

    2. جناب مشهدی،اتفاقا فرمایش شما معکوسه چون خود من وقتی به ایشان علاقمند شدم که حرف دل مردمو زد و شجاعانه ایستاد، قبلش هیچ ازشون خوشم نمی آمد.

  21. man ro computeram font e farsi nadaram mazerat mikham. khastam begam az bala ta paeine in matno khondam bebinam kasi mokhalef vojod dare ya na ke akharesh yekio peida kardam. enghadr khosham miad vaghti mibinam ina daran zoormizanan ke khodeshono mardom jelve bedan hahaha… ama dar javabe in nemidoonam chi khatabesh konam bayad begam ke shoma adabetoon ro ba hamoon raeis jomhooretoon tahal hezaran bar be mardom neshoon dadid nemikhad sokhan az adab beranid va hamin bas ke on mamaro lolo bord va inke to chie ki hasti ke aslan inja dari ezhare nazar mikoni.
    sharmande az doostan

  22. اون مرتیکه لاشی که میگه شجریان حرفای امریکا و اسرائیل رو میگه بهتره خفه کار کنه.
    آخه من نمیدونم به مولا چه جوری بعضی موجودات(گفتم موجودات چون اگه آدم بودن که حال و روزشون این نبود)میتونن اینقدر کند ذهن باشن.
    اگه این صدای امریکا و اسرائیله که الهی من قربون صدای امریکا و پیش مرگ صدای اسرائیل بشم:D
    البته من همینجوریشم عاشق اسرائیل هستم و حالم از هر چی فلسطینی و لبنانیه به هم میخوره.:-&
    جالبه که بدون استثناء هم این ساندیس خورا خودشون رو مردم به حساب میارن و بقیه رو عده ای محدود=))
    رو که نیست سنگ پای قزوینه.
    مرتیکه لاشی.به مولا اگه دستم بهش میرسید همین کامنتشو میکردم به یوفناش.

  23. با سلام و آرزوی قبولی نماز و روزه هاتون

    لطفا در نظر سنجی وب ما شرکت کنید

    انتخاب برترین خبرگزاری ایران

    در ضمن اگه با تبادل لینک موافق بودید حتما خبرم کنید چون باعث خوشحالی ما میشید

    http://1text.wordpress.com

    در پناه حق

  24. خیلی قشنگ بود. دستتون درد نکند. یادمه وقتی بچه بودم، مهوش که مرد مادر بزرگ من گریه کرد.
    و پدرم می گفت تا به حال تشیع جنازه ای با این قدر آدم، تهران ندیده بود!
    عزیزان من کسی که در دل مردم بنشینه گلوله ی هیچ تفنگی بهش نمی خوره.
    البته جسارت مقایسه استادی همچون شجریان را با کسی ندارم. سوء تفاهم نشود لطفا
    استاد، بیداری روح موسیقی اصیل نه فقط ایران و خطه ی بزرگ اطراف آنست. بعنوان یک صدای همیشه ماندگار روزگار ماست.
    چه بهتر که اینها حرف دلشان را امضا کنند.
    کاش، به کوری چشم مزدوران صدا و سیما، عاشقان صدای او سر افطار صدای او را از پنجره ی خانه های خود پخش کنند.
    همواره پایدار و سبز باشید

  25. این دومین ساله که صدای ربنای استاد رو از تلوزیون نمی شنوم
    متاسفم.یه جوری اون صفای همیشگی رو احساس نمی کنم.
    این ماه رو با صدای ایشون می شناسم .
    باورتون نمی شه وقت افطار خودم صدای ایشون رو تو خونه پخش می کنم تا هنگام اذان.

  26. مثال بجایی بود…واقعا» همه نون به نرخ روز بخور شدند.
    این حمایت های مسخره هم یکی از عواقبشه

  27. مسودجان اهانت به استادشجریان برای یک ایرانی مثل تف سربالا میمونه اون بی صفتایی که به استادتوهین میکننددرواقع هویت خودشونو زیر سوال میبرن استادسمبل فرهنگ وتمدن ایران است صدای استادازقلب تاریخ ایران فریاد عزت وشرف ماست استاد با صدای ملکوتی اش روح انسان رابه پروازدراورده ودرادبیات غنی ایرانی سیر میدهد ان حقیرانی که به این نابغه موسقی ایرانی اهانت میکنند درحقیقت باطن حیوانی خودرا بروزمیدهند من ازاین جایگاه به این مرد بزرگ وفرزندان هنرمندش درود میفرستم ….

  28. سلام همشهری.
    ماجرای گنده گویی های ای یارو همه جا رِ گرفته. واقعا باعث خجالتِ . خبرگزاری فارس هم یک نظرسنجی را اندخته که همه توش گفتن سی دی های استادِ اندختن دور و از ای حرفا…
    چی بُگُم؟ یعنی چی مِشهِ گف؟
    پ.ن:
    مو هم توی شهر غریب و غربت، دلُم وا مره تو رِ مُخوانم.
    همیشه سبز بِشی ایشالله.

    نگا قربونت بُرُم، همشهری جان ای رایا نشانی همچی به آدم نمچِسبهِ، هم بوگو ببینُم رایا نشانی یعنی چی؟

  29. سلام به سالار صدای ایران و جهان ونیزتمامی دوستان عزیز

    اولا : صدای بلبل برای جغد خوشایند نیست و این مایه مباهات است که نظر ما با نظر ایشان یکی نیست
    اینجور خزعبلات از زبان نمایندگان مجلس فرمایشی ذره ای از عظمت استاد کم نخواهد کرد

    ثانیا : استدعا می کنم دوستان به خاطر حفظ حرمت سایت و همفکرانمان از کلمات رکیک در پیغام گذاری استفاده نفرمایند .

  30. دیدم هیچکس مخالف نیست
    گفتم برای تنوع هم که شده یه بد بیراهی بگم
    خداییش راست گفتن
    صدای خر از صدای شجریان بهتره
    من دیگه تو این مستراحی که شما هستید نمیام پس
    به خودتون فشار نیارید چون مطالبتون رو نمی بینم
    ولی بارهم خر
    مرتیکه عوضی فکر میکنه چه گوهیه مرتیکه الاغ با اون صداش
    خدایی صدای عر عر شماها از اون بهتره
    آدمی که مغرور باشه به درد مستراح میخوره
    این دیگه ربطی به سیاست نداره که مردم صداش رو بشنوند یا نشنوند
    با دولت برده چه ربطی به مردم داره؟

  31. عادت بد ما ايرانيهاست كه با پرداختن به حواشي اصل مطلب رو از دست مي ديم واين غفلت بيشتر از هرچيز آسيب زننده است.
    از اولين نظر كه ميخوني به سمت انتها مي آِ بيشتر متوجه ايراني بودن نويسنده ها ميشي
    آخه چرا فحاشي جووناي نازنين – پيراي عاقل كه بايد مريد راه ما جوونا باشيد
    به جاي جبهه گيري با منطق درست طرف حق رو بگيريد وگرنه با اين حرفها و متاسفانه بدگويي ها كه نه شجريان ارزشش كم ميشه نه به طرف مقابل اين استاد والامقام چيزي افزوده مي شه.
    آقا سعيد دست مريزاد كه ما رو از بددهني ها و كوته بيني هاي قشر خاص و اندك جامعه كنون گذرا مطلع كرديد. باشد كه همگان در امان از اين بلاها زندگي سرشار از خوشبختي – پيشرفت و تكامل به سوي حق پيدا كنيم.
    من نه مومنم نه بي بند و فقط مي تونم بگم از اين همه عقب ماندگي افسوس

  32. فکر نمی کنم همچین چیزی صحت داشته باشه!! حاشیه صحن علنی؟؟ کی بوده همچین خبر موثقی داده!!
    بالاخره آدم هرچیم می شنوه باور نمیکنه!!

  33. هموطنان عزیز، از همان روزهای ابتدای سبعیت آخوندها و کشتارمردم درخرداد سال شصت تعحّب برنگیز بود که چرا هنرمند ارزنده ای با این ارج و منزلت اجازهء پخش آثار خود را از رسانه های حکومتی میدهد. از قضا پخش یک اثر مذهبی مسئولیت بزرگتری را متوجّه صاحب اثر میکند چراکه آخوندهای دین فروش از آن بمثابه ابزاری برای فریب توده های هنردوست امّا عقب مانده ،درراستای پراکندن توهّم همکاری هنرمندان با حکومت بزعم خود مذهبی ، سوء استفاده میکنند. استاد گرانمایه مان البتّه حقّ بزرگی به گردن فرهنگ و هنر ایرانزمین دارد، امّا این نباید مانع آنچه باید گفت، بشود. ومن نه بعنوان گله یا انتقاد از جناب ایشان بلکه بعنوان تحلیل آنچه اتّفاق افتاده است ؛ باید عرض کنم هنگامیکه هنرمندی با سهل انگاری ونادیده گرفتن آنهمه سبعیت و وحشیگری مداوم و دوره ای حکومت نسبت به شهروندان در داخل و خارج ، با هر انگیزه ای تن به کوچکترین مماشات میدهد، روزی هم خواهد رسید که طرف مقابل دست پیش را میگیرد که پس نیفتد و امروز همان روز است. من استثنائا فقط درین مورد بخصوص عمل عوامل حکومت پلید را تائید میکنم ، چراکه بدینوسیله لکه ای ننگین از تاریخ هنر ایران زدوده شده است و مادیگر صدای آسمانی استادمان را از بلندگوهای فریب و نیرنگ نمیشنویم.

  34. سلام
    خانمها و آقایان محترم
    مشکل ملت ما اینه که تحمل نظروعقیده هم رو نداریم
    چرا همیشه باید فکر کنیم که من فقط درست میگم و هر کس دیگری که نظری مخالف من داره باید منکوب بشه
    فکر میکنم اگر هر نظری رو بخونیم و رد شیم کافی باشه
    خود همین نظرات یک ملاک برای دیدگاه غالب هست
    ممنون از همگی

  35. سلام
    چه خوب میشد اگه همینطور که در مورد این موضوعات با هم هم عقیده اید جاهای دیگه هم هوای همو داشتید.چون ایرانی جماعت عادتشه تو دعوا واسه اینکه بگه خوب قلدره طرف یکی رو اونم فقط برای صلاح خودش فقط و فقط صلاح خودش بگیره.
    تو جامعه ای که مردمش دارن همدیگرو واسه پول و مقام و زندگی به ظاهر بهتر:&می خورن از رده بالاها چه توقع؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خوب اونام از جنس خود مان دیگهههههههه!!!!!!!تازه دله دزدیم نمی کنن درس حسابی دارن حالشو میبرن…..:)
    مشکل ما الان ربنای استاد شجریانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما که الان اصلا تلویزیون خودمون نیگا نمی کنیم !!!!!!!!!!!!!!!!چی شده دم افطار ادم حسابش میکنیم؟
    بهتره که اول خودمون از لجن خود خواهی و خود بینی بیایم بیرون بعد به فکر ادم کردن بقیه باشیم.
    کاملا با صدف موافقم
    یه بی طرف و اینکه واقعا افسوس
    مرسی

  36. به من گفتی که دل دریا کن ای دوست

    همه دریا از آن ما کن ای دوست

    دلم دریا شد و دادم به دستت

    مکش دریا ز خون پروا کن ای دوست

    کنار چشمه ای بودیم در خواب

    تو با جامی ربودی ماه از آب

    چو نوشیدیم از آن جام گوارا

    تو نیلوفر شدی من اشک مهتاب

    تن بیشه پر از مهتابه امشب

    پلنگ کوه ها در خوابه امشب

    به هر شاخی دلی سامون گرفته

    دل من در تنم بیتابه امشب

    تقديم به همه بچه هاي مشهد البته من كردم ولي همه ي ايران سراي من است.

  37. نماینده ای گفته بود :
    آقای شجریان من شما را دوست دارم و از 40 سال قبل به صدایت گوش میدهم چون اشعاری که برای خواندن انتخاب می کنی و برای مردم می خوانی در من این باور را ایجاد کرده بود که مردمی هستی و واقعا به مردم عشق می ورزی نه اینکه بخواهی با شهرت مردمی بودن برای خودت دکانی دست و پا کنی اما از وقتی شنیدم به صدا و سیما گفته ای که حق ندارد صدایت را پخش کند ازت بدم آمد چون با این کارت شنیدن صدایت را از مردمی که پولهای آنچنانی بلیط کنسرتهایت را ندارند یا به هر حال کاست و سی دی و اینها نمیدونن چیه دریغ کردی خلاصه پولکی شدی یا بودی و من حالا فهمیدم خودت بهتر میدانی که اسباب محبوبیت فقط صوت خوش نیست چرا که صوت خوش از چوب خشک هم در می آید به همین خاطر شاعر گفته:
    خشک سیمی، خشک چوبی خشک پوست
    از کجا می آید این آوای دوست
    حالا آقا مسعود تو هم برای اینکه به زمین و زمان ایراد بگیری ترجیح دادی حرف یک خبرنگار رو که برای نون خوردن خبر جعل می کنه درست بدونی و قلمی بزنی. چه عیب داره! تو هم باید خوش باشی!
    ببینم اینقدر مرد هستی که حالا که اصل خبر رو فهمیدی یه قلمی هم راجع به این بزنی؟!

    1. سلام بر مهدي اقا

      ظاهرا نقل قول شما عقلاني تر و منطقي تر مياد و من اطلاعي از اين اظهار نظر نداشتم و نوشته ام رو بر مبناي خبر گزينشي همون خبر نگار نوشتم گرچه حرف اين نماينده به همين صورت هم مورد قبول من نيست ….در عين حال اين كامنت رو جهت روشنگري زير همون پست ميذارم… ممنون از تذكر

  38. من آن نیم که دل از مهر دوست بردارم
    وگر ز کینه دشمن به جان رسد کارم

    کجا روم که دلم پای بند مهر کسیست
    سفر کنید رفیقان که من گرفتارم

    اگر هزار تعنت کنی و طعنه زنی
    من این طریق محبت ز دست نگذارم

    مرا به منظر خوبان اگر نباشد میل
    درست شد به حقیقت که نقش دیوارم

    در آن قضیه که با ما به صلح باشد دوست
    اگر جهان همه دشمن شود چه غم دارم
    به عشق روی تو اقرار می‌کند سعدی
    همه جهان به درآیند گو به انکارم

    کجا توانمت انکار دوستی کردن
    که آب دیده گواهی دهد به اقرارم

    من هم خراسانی هستم آقا مسعود و به هم استانی بودن با استاد و هم استانی هایی مانند شما میبالم

    پیروز و پاینده باشید

  39. مسعود جان از قدیم گفتن : خر چه داند معنی نقل و نبات ؟
    بعدش هم چی میخواستم بگم ؟؟؟…


    آهان، حکایتی که اول نقل کردی در اصل مربوط به یک دباغ (روده پاک کن) هست که از بازار عطارها میگذشته و الی آخر.
    مرسی.

  40. من ستايش ميكنم اين كار استاد را هر كس به نحوي بايد صداي اعتراض باشه حالا استاد با اجازه ندادن به صدا و سيما اينچنين اعتراض ميكنه،صداي ربنا تو رگهاي هر ايراني جاري است نيازي نيست از تلويزيون دروغ پخش بشه

بیان دیدگاه