کجایی کودکی…..؟

کودک که هستی دلت میخواد زود بزرگ شی…پا تو کفش مامان و بابا کنی …! بزرگتر که میشی اگه پسر باشی که یواشکی صورتت رو تیغ میزنی و سیگار میکشی و دختر که باشی زیر ابرو برمیداری و ارایش میکنی….! و خلاصه هی بال بال میزنی که کسی شما رو بچه حساب نکنه….!!

یه خورده که میگذره و میفتین توی جاده زندگی میبینین ای دل غافل…! هر چی دست انداز و سنگ و کلوخ ومیخ و شیشه شکسته اس سَد راهتونه….! هر چی نامردی و پدرسوختگی و بی محبتی و شرارته سَد راهتونه…! غافل بشی دوست ودشمن میزننت….! همچی ناجور ها…!!

اونجاست که میفهمی چه غلطی میکردی که دلت میخواست بزرگ بشی…! اونجاست که میفهمی بزرگی یعنی حسادت…یعنی دشمنی…یعنی بُخل…یعنی نامردی…یعنی خیانت….و یعنی همه اون چیزهایی که در کودکی موجود نیست…!

یهو دلت میگیره میشینی کنار جاده زندگی ….به پشت سرت که نگاه میکنی اشکات گوله گوله میریزه روی صورتت و دلت برای کفش های جیک جیکی دوران کودکیت تنگ میشه…..! زیر لب با خودت میگی کاش میشد برگردم…کاش…!!

9 thoughts on “کجایی کودکی…..؟

  1. سلام آقا مسعود،دوباره با اين نوشتت به هق هق افتادم،دوباره زخمهاى گذشته باز شدن.انگار خوب بشو نيستن…
    نه آقا مسعود من هيچوقت دوست ندارم به گذشته ها(كودكى)برگردم.من يكى دو دستى حال رو ميچسبم اصلأ از فكركردن به بچگيهام متنفرم.من هرچى نامردى و بخل و خيانت و دشمنى بود اونموقع تجربه كردم اينقدر سختى كشيدم و آزار ديدم كه از كودكى و نوجوونى جز تلخى چيزى يادم نيست.وحشتناك بود.تو عالم كودگى زجرهاى كشيدم كه يه بزرگسال از پا درمياد براى همين الان با تجربه ام و ميدونم با اين سنگ اندازى ها و گرفتاريها چكار كنم.سنم انقدر زياد نيست متولد ٦٠ اما تو احساس درد و بدبختى كلى تجربه دارم😥گرچه همين تجربه ها هم تو زندگيم خيلى برام دردسر شد،هيچوقت نتونستم با كسى دوست يا حداقل صميمى بشم ترسيدم حتى با نگاه كردن متوجه گذشته ام بشه.بعضي شبها انقدر گريه ميكنم كه بالشم خيس خيس ميشه تا كسى بيدارم كنه و از كابوسهاى گذشته ام جدام كنه.هنوزم بعضي وقتها ميترسم پاشم و ببينم الانم رو خواب ديدم و هنوز تو گذشته ام.من از خدا خيلى گله دارم خيلى.
    ببخشيد طولانى شد(تا حالا هيچوقت جرأت گفتن اينارو نداشتم نه نوشتنش رو)

    1. جزیره‌ جان، فقط یادت باشه که تو در کودکی قربانی بودی و هیچ گناهی به گردن تو نیست. تو مجرم نیستی‌. احتیاجی‌ به خجالت کشیدن هم نیست. خجالت باید اونهایی بکشن که باعث ناراحتی تو شدن.

  2. kheyli ziba bood, az oon ghesmate Kafshaye Jik Jikish kheyli khoasham omad🙂 kheyli aaali minevisi, heyf shoma masood jan, agar Mamlekat hesab dasht, shoma bayad nevisandeh sotoon dar rooznameh ya ketab boodi.

  3. داش مسعود، حرفات حقه همیشه، مثل همین آخری و این مطلب که «کاشی میشد برگردم» رو نمی فهمی و نمی فهمی تا اون روزی که گوشه جاده بشینی و مسیر طی کرده ات رو نگاه کنی…بچه که بودم مثل ماجرایی که تعریف کردی، همه جوره برای بزرگ شدن بال بال می زدم و پدرم هی می گفت، «آرومتر پسر، تو هم بزرگ میشی ولی وقتی بزرگ شدی یاد این جمله من بیوفت و بگو پدرم همیشه می گفت از ته دلم می خوام که برگردم به دوان پاک و بی غم بچگی …» و من نمی فهمیدمش و توی دلم تازه شاید بهش می خنیدم که طرز فکر پدر ما رو باش همه می خوان بزرگ شن این میخاد برگرده بچگیش….ولی😐

  4. من خیلی میونه خوبی با عبارت «کاش میشد برگردم» ندارم و بنظرم بهترین حالت خوب یا بد، بودن در زمان حاله.
    من فکر میکنم چیزی که باعث میشه خاطرات گذشته رو شیرین بخاطر بیاریم نه بخاطر شیرین بودن واقعی اوناس بلکه بخاطر دسترسی نداشتن به جزئیات اون خاطراته و دوم دسترسی داشتن الان ما به اطلاعات دیگه‌ایه که ذهن ما هم سعی میکنه اونا رو واسه ما شیرین جلوه بده!
    کاری نداره، بجای اینکه به گذشته خیلی دور فک کنین به اتفاق کوچیک و بزرگی که همین نزدیکیا (به لحاظ زمانی) افتاده اگه فک کنین خیلی مواقع میگین که میتونستم اینکارو بکنم و نکردم، یا کاش اونجا این حرف رو زده بودم یا …
    شرایط ما دائما در حال عوض شدنه و در جریان اطلاعات جدیدتر هستیم که نگرش ما رو به همه چی متفاوت میکنه. یه مثال میزنم: وقتی ما یه جمله رو میخونیم نسبت به اون احساسی داریم و عکس‌العمل نشون میدیم، حالا اگه اطلاعات ما کاملتر بشه، مثلا بگن نویسنده اون جمله یه فرد 12 ساله بوده یا 55 ساله! قطعا دید ما و احساس ما عوض میشه. یا مثلا پسری که اونو نوشته بد بوده یا مسعود مشهدی بوده.
    اینا رو سرهم کردم که بگم تحت هیچ عنوانی با افسوس گذشته خوردن حال تونو از دست ندین. «کاش» گفتنا وقتی زیاد میشه تاثیر ناخوش‌آیندی رو آدم میذارن😈

پاسخی بگذارید

