آره اقا جون ترسیدم…!

دوستی در وبلاگم پیام گذاشته که :

(قبلن ها کمی سیاسی تر و خیلی محکم تر مینوشتی. تازگیها نوشته هات شده بند تنبونی. یعنی توی این همه مطالب روزمره مثل گرانی، اقتصاد، خفقان، دولت بیعرضه، خودکشی اتمی، اعدامهای نامربوط، سیاست های علط و اینهمه مطلب در خارج، این ( پراید …دو…! ) بهترینی بود که تونستی بنویسی؟ من که باور نمیکنم.)

در جواب این دوست و بقیه دوستان که ممکنه همچین سوالی داشته باشند عرض میکنم که:

( من هیچوقت نگفتم مطلبی که نوشتم مهمترین مطلب روز جامعه ما بوده ….نوشته های بقول شما بند تنبونی رو هم دوست دارم….! اگر قبلنها سیاسی مینوشتم بچگی میکردم…گه زیادی میخوردم….!!! چون من نه سیاسی هستم و نه از سیاست بی پدر ومادر چیزی میفهمم…! فهم من در حد بند تُنبان زَری خانم و شِلیته مَلی خانم خلاصه میشه و بس…! من اجتماعی نویسم گرچه اجتماع بدون سیاست معنایی نداره اما سعی میکنم در اون وادی مخوف و وهم انگیز و کثافت پا نذارم و حرمت قلمم رو نگهدارم…!

یه عده هم هی گوشه میدن که تو ترسیدی ( آره اقا جون ترسیدم…به حدی ترسیدم که خودم رو خیس کردم…! ببینید شلوارم رو….!! )

دوستانی هم هی بنده رو دعوت میکنند به فرنگستان ( آقا جان مُو از همینجِه هیجا نُمُرُم….دِلُم مِخِه همینجِه نِفَس بیکیشُم همینجِه کار کُنُم …بَعدِشَم همینجِه بیمیرُم….شما مِگِن مُوکُسخُلُم…! ؟ مُویَم مُگُم کُسخُل خودِتایِن با جَد و آبادِتان….خِلاص )

6 thoughts on “آره اقا جون ترسیدم…!

  1. ما نمی توانیم و اخلاقا″ نمی بایستی در تاریکی نشسته و به کسی که در رویت همه و در نور قرار گرفته سنگ اندازی کنیم.آنها که فضای هنری قبل از انقلاب اعم از تئاتر،سینما و نظم و نثر را به خاطر دارند امید وارم که قبول کنند که اگر اثری بوی توده ای و چپ و چین و ما چین وکوبا و چه گوارا و بدبینی نمی داد به صورتی مردود و ژیگولی وضد اجتماع معنی میشد ، هنر مندان خالق این اثرات در کافه های معروف آن زمان دور هم جمع میشدند و پس از نوشیدن انواع مسکرات مطلوب خودشان(البته می بایستی به قول خودشان عرق سگی باشد که به خواست پرولتاریا بیشتر نزدیک باشد ، مثلا″ عرق 55 که این عدد نشانگر در صد الکل این نوع ودکا بود! ) به این نوع تفکرات دامن میزدند وهر که را از عشق و زیبایی و خوش بینی سخن می گفت رد و مطرود می کردند .این فضا سازی باعث میشد هنرمندی که خارج این چهار چوب حرکت کند مورد بی اعتنائی و بی مهری قرار گیرد.ما مسلما″ همان قدر به هنرمند منقد سیاسی نیاز داریم که به کسانی که خالق آثاری باشند که به زیبایی های زندگی و ظرایف آن-هر چقد کوچک- و عشق وعاشقی می پردازند.هیچ کدام نمی بایستی قر بانی دیگری شود.

  2. با سلام.
    در خانه اگر کس است، یک حرف بس است.
    مسعود جان، کاملا درک کردم که در چه موقعیتی هستی.
    متاسفم. خیلی متاسفم.
    بدا به حال ما که قلمزنان مملکتمون رو خاموش میکنیم.
    بدا به حال ما که اجازه مبدهیم که با ما اینگونه رفتار شود.
    بدا به حال مملکتی که در آن قلم ها شکسته میشوند.
    بدا به حال مملکتی که در آن نتوان نفس کشید.

  3. Hamshahri salam,
    vaghean baraye khodemoon motaasefam ke Iran e ma tabdile be chenin jameei az ekhtenagh va khafaghan shodeh ….
    azadiye bayan va aaghideh 33 sale ke dar Iran e m koshteh shodeh….

    motaasefam baraye hamamoon.

    mitoonam darket konam

    chon khode man yeki az kesani hastam ke be khatrere goftane 4 ta harfe hesab o eeteraz be daneshjooye taalighi tabdil shodam o baadesh ham majboor be kooch kardan o rahiye diyare ghorbat shodam.

    be harenteghade doosti ke in matlab ro baraye shoma neveshteh be nazare man bejast va man ba ishoon ham aaghideh hastam. vali az tarafi shoma va mogheiyate shoma ro dark mikonam.

    zendeh va paydar bashi hamshahri

    be omide dashtane Irani azad baraye hameye Iranian.

    daneshjooye taalighiye az vatan kooch karde

  4. سلام
    مسعود جان منم میترسم ما با کسانی طرف هستیم که از انسانیت بویی نبرند تا حد تیم ملی نامردنند .کسی با خرس درگیر نمیشه مگر زمانی که جان خودش نه. جان عزیزانش در خطر باشه اونوقت من و تو ترسو خرس را جر میدیم حتی به قیمت کشه شدنمان .

پاسخی بگذارید

