گیرون رَفت…!

_ سلام عَلیکُم … واز دوبَره ما امَدِم حَج اقا…! هَمو گوشواره هاره که دیدِم بده ولی آرزونتر حساب کن…خیر بیبینی اِلهی …!! ما دویست تِمَن بیشتر پول نِدرم… دَه تِمَنشه نگیر ازما…!

_ کدوم گوشواره ها بی بی…اینا…؟

_ ها بالیکِلا…..هَمونا…!

_ بذار بیکیشُم بیبینُم چندمِره…؟

_ همی الان کیشیدی که…ما رفتم تا او مغازه اوبَر خیابون وَرگشتِم…!گفتِن دویست و ده تِمَن…!

_ الان مِشه دویست و شصت و پنج تومن بی بی…!

_ هَمی آلان گفتی دویست و دَه تِمَن که …اِنا مو با ای دخترُم آمَدُم گفتُم بره عَرُوسمامِخِم بره سَر عقد….! …..نِگفتی دویست و دَه تِمَن…؟

_ گیرون رَفت بی بی …گیرون رَفت…!

_ هَم ما رَفتِم اوبَر خیابون وَرگشتِم گیرون رَفت…؟

_ ها بی بی …الان طلا دقیقه مِزنه ….واز بری اوبَر خیابون وَرگِردی مِشه سیصد تومَن…!

_ چی چیزا….خدایا توبه…! کاش ای قِلَمای پام مِشکَست نِمِرَفتُم اوبَر خیابون…نچ نچ نچ ….! هَمَش تَخسیر تویه زَری….!هی به تو گفتُم هَمی خوبه …هَمیره بِستَن …هی گفتی برم اوبَرَم بیبینِم….ریده بودن اوبَر که مُوره با ای پای دَردِناکُم کیشیدی اوبَر…؟…؟ حالا مُو از کدوم گوری پول بیارُم باقیشه بُدُم…؟………………

حَج اقا مِشِه سِه جِلدُمه بیزارُم فردا بَقیشه بیارُم ….ها…… مِشِه حَج اقا….؟!

5 thoughts on “گیرون رَفت…!

  1. دردناکه مسعود خان…و دردش واسه قشر متوسط و فقیر بیشتر وکمرشکن تر..
    درد گرو گذاشتن شناسنامه! درد عدم امنیت مالی که منجر به واکنش های پرخاشگرانه ی روحی میشه..فراموششون کرده بودم! قلبم درد اومد…😦

  2. آقا مسعود در این که این داستانا همه نمودی از واقعیتن شکی نیست.ولی خیلی دوست دارم مرز بین واونایی که واقعا براتون اتفاق افتاده و اونایی رو که شنیدین و مکتوب کردید رو بدونم

    1. ببین علی جان در نوشته های من پیام و نکته ای که میخوام منتقل کنم مهمه به نظرم….حالا اگه من بیام اصرار کنم که این صحنه رو دیدم و یا اونجا حضور داشتم خیلی ها میگن بلوف میزنی …اگر بگم شنیدم هم همینطور پس بنابراین من شما رومختار میذارم که خودتون تصمیم بگیرین که مثلا این نوشته واقعی بوده ومن دیدم یا شنیدم وروایت کردم و یا زاییده ذهن خلاقی بوده …زنده باشی…در ضمن در مورد مقوله هایی که حضور داشتم هم نقش خودم رومتذکر میشم و شما میتونی بفهمی که واقعیه یا نه ….

  3. دلم برای قشر فقیر این جامعه می سوزه. چطوری دارن زندگی می کنن؟؟:( اونایی که دارن که هر چقدر هم گرون بره براشون فرقی نمی کنه فقط آدمای فقیرن که از نون شب هم دارن میفتن.:(

پاسخی بگذارید

