شیمیایی زدن…!

جبهه که بودم نتونستم در کلاس آموزش تجهیزات ضد شیمیایی شرکت کنم..!

عملیات کربلای چهار بود که به هر نفر یه دونه ماسک و یه سری وسایل ضد شیمیایی دادن …! یه آمپولهایی بود که وقتی شیمیایی میزدن باید محکم میزدی به پات تا سوزنش بطور خودکار محلولی رو تزریق کنه بهت که همش خدا خدا میکردم شیمیایی نزنن چون دل و جگر اینکه خودم به خودم آمپول بزنم رو نداشتم و حنی تصورش رو هم نمیکردم روزی بتونم اون سرنگ رو بزنم به پام…! خلاصه داشتیم توی نخل ها میرفتیم و صدای تیربار و خمپاره میومد که یهو یه از خدا بیخبری گفت: شیمیایی…! شیمیایی زدن…! همه شروع کردن به زدن ماسکها منم به هر بدبختی بود ماسکم رو زدم به صورتم و بندهاش روکه سِفت کردم دیدم نمیتونم نفس بکشم….! یا امام رضا…! نمیدونستم شیمیایی اینقدر خطرناکه که آدم نمیتونه حتی نفس بکشه…! خلاصه نزدیک بود خفه شم که بال بال زَدَم و به یکی از دوستان با ایما و اشاره گفتم نمیتونم نفس بکشم که دوستم دستش رو آورد جلو و یه چیزی رو از روی ماسک برداشت گفت: ای خاک عالم تو سَرت…! کُسخُل جان درپوش فیلتره بره چی وَرنِداشتی….! یه نفسی کشیدم و حالم جا اومد و تازه فهمیدم که فیلتر ماسک یه درپوش داره که وقتی ماسک رو میزنی باید اون رو برداری….! یه چند دقیقه ای که گذشت دیدم بچه ها ماسک هاشون رو برداشتن چون از شیمیایی خبری نبود و فکر کنم یکی از بچه ها لوبیا زیاد خورده بوده شکمش باد داشته…! تا چند روز بچه ها برام دست گرفته بودن و ماسک میزدن اَدای مرغ سرکَنده ای رو درمیاردن که داره بال بال میزنه…!

2 thoughts on “شیمیایی زدن…!

  1. 😀 هر چی منو به زمان جنگ ببره متأثر میکنه (هم شاد میکنه و هم ناراحت) … با مزه بود … عجیب اینه که چرا هیچکی کامنت نذاشته؟؟

  2. واسه من هر کی در اون سرزمین نفس کشیده باشه و حسش کرده باشه اون زمانو, محترمه … اینا اونایی بودن که ما رو تو اون زمان سخت جنگ تنها نذاشتن جدای هرگونه سیاست بازیهای آقایون … میدونین مسعود خان خیلی به این مسئله فک میکنم که کسی با اون اعتقادات و اون سینه سپر کردنها در بدترین و سخت ترین شرایط الآن چه فعل و انفعالاتی توش به وجود اومده که الآن دیدگاهش اینه؟؟؟
    نمیخوام بگم این دیدگاه اشتباه یا درسته فقط دوست دارم بدونم تو این فاصله چی پیش اومد؟چی فک میکردی که چی شد؟ (اگه دوس داشتین جواب بدین)

پاسخی بگذارید

