چلو مال من… مرغ مال تو …!!

امروز قرار شد نهار رو محل کارَم بخورم… به یکی از بچه ها گفتم از رستوران روبرویی برام چلو مرغ بگیره و وقتی خواستم شروع به خوردن کُنَم دیدم یه ماده سگ که پستوناش خالی از شیر بود از جلوی محل کارم رَد شد رفت…!! قاشق اول رو که خوردم دیدم ماده سگ برگشت و داره با بینیش همه جا رو بو میکشه و بالاخره رسید جلوی در که نیمه باز بود…! سرش رو بالا کرد و نیم نگاهی کرد به من که داشت دهنم میجنبید…!! سگی بود کثیف و نزار با پستانهایی خالی و اویزون …!

صدایی از درونم گفت: بگو چخه پاشو دَره ببند…!! او سَگه ایجوری بخواد نِگات کنه غِذا کوفتِت مِره…!!

اما یه صدای دیگه گفت: اون مِهمونِته مسعود…! رونِ مرغه بنداز بره او…!! بچه هاش منتظِرَن که با پستونای پر شیر بَرگِرده خانه…!!

صدای اولی گفت: مَگه کُسخُله…؟ مسعود عاقله…!! خَر نیست که رونِ مرغه بندازه او ماده سگ بخوره…!! خودش چی بُخوره پس…؟ غِذاشِه مُخُوره بعد استُخوناشِه اگه دِلِش خواست مِندازه بیرون تا ماده سگه بُخوره…!! خودش بلده چیکار کُنه…تو نِمِخه یادش بدی…!!

صدای دومی گفت : در خانه اگر کس است یک حرف بس است و رفت…!!

صدای اولی گفت: برو بابا خدا روزیته جای دیگه حواله کُنه…تو خانه هیچکی نیست اَصَن…! بعد به من گفت : پاشو مسعود جان برو دَره ببند به این کُس شِعرا گوش نکن…!! پاشو دِداش…!! ادم عاقل پول به غذا نِمِده که بریزه جلوی سگ…اویَم ای سگ کِثیف …اَه…اَه…اَه…!! راستی چی بوی خوبی مِده ای مُرغه لامَصَب…!!

بلند شدم رفتم در رو ببندم و غذامو بخورم …ماده سگ کمی رفت عقب و برگشت دوباره نگاهم کرد…!! نگام که تو چشماش افتاد دلم لرزید…!! پاهام سست شد…!! دلم خواست بشینم همونجا گریه کنم …!! ای خاک بر سر من….خاک…!! رفتم رون مرغ رو برداشتم انداختم جلوی سگ که روی هوا قاپید…!

برنج خالی با ماست و تماشای ماده سگ خیابونی در حال خوردن رون مُرغ لذیذ ترین غذایی بود که امروز هر جفتمون خوردیم …نوش جونمون….!!

79 thoughts on “چلو مال من… مرغ مال تو …!!

  1. کار خوبه رو شما انجام دادین آقا مسعود
    نمیدونم از کدوم معصومه ولی حدیث داریم که مواظب باشین در هنگام غذا خوردن هیچ موود زنده ای شما رو نگاه نکنه (یا یه همچین چیزایی)در کل منظور حدیث این بود که وقتی دارین غذا میخورین اگه حیوونی داشت نگاتون میکرد اون حیوون رو سیرش کنید

  2. می دونی مسعود خان که خدا همین کارهای به کوچک و از نظر خیلی ها مسخره رو خیلی بهتر از هزار مدل خیرات دیگه، می بینه؟ می دونی جقدر برای خدا مهمه که دلت اون لحظه اونطور لرزیده؟ خیلی ها فکر می کنن این کارها بی ارزشه ولی من بارها پاداش همین کارهای به ظاهر بی ارزش رو از خدا گرفتم. موعظه نمی کنم . ولی مطمئنم خدا برای امتحان دل بنده هاش خیلی راهها داره ، حتی از طریق یک سگ بی زبون. خدا خیرت بده که حتما میده.

  3. آفرين بر شما، واقعاً نوش جونتون؛ كاش حداقل بعضی وقتا به ندای وجدانمون گوش بديم يا اگه گوشت و استخونی جلوی حيوونای زبون بسته نمیندازيم لااقل بهشون سنگ نزنيم.

  4. damet garm ,karet kheili doroste,heyvoona too iran az adamam badbakht taran.
    bazam migam damet garm chon vaghti ye mashadi in karo bokone yani kheili marde.
    narahat nashi shookhi kardam.

  5. یره این احساسات لطیفت ره بخوروم. 😀 ولی بخِی ایجوری تیریپ جوونمردی و رادمردی بیای تو این زمونه کلات پس معرکست.خودت که بهتر این ملت رو میشناسی.حالا اون سگ بود باز بهش مرغ رو که دادی یه دمی برات میجونبونه.الان که اگه شتر مرغ هم بدی به ملت باز دستتو گاز میگیرن.
    ولی از حق نگذریم منم خیلی از این کارا کردم.
    موقعی که دانشکده نمیرفتم و مرفتوم پارک ملت میشستم به آینده مبهم پیش روم فکر میکردم یه گربه ای بود مرهمم میشد.اینقدر باهاش درد و دل میکردم که خدا میدونه.آخرشم یه هات داگ بهش میدادم و میرفت تا فرداش که ببینمش دوباره.:D

  6. نوش جونتون

    اما ببخشید یه سوال ، مگه شما وسط بیابون کار میکنین که سگ از جلوی در اتاقتون رد میشه ؟

  7. ارزشگذاری دو دو تا چارتایی روی اینجور کارها نمیشه گذاشت. هر فردی دلش یه جایی میلرزه و همه ی این از خود گذشتگیها قابل احترامه!

  8. مثلا بعضیا به معلولین و ناتوانان ذهنی و … بیشتر کمک میکنند اما بعضیا ترجیح میدهند مشکل یه فرد سالم رو حل کنند یا یکی ممکنه یه فرد معتاد رو محتاج تر بدونه یکی حیوانات و پرندگان رو و خلاصه هر کسی عقل و دلش به یه سمتی است!

  9. هي روزگار
    ها يره حالا آپ ميكني يه خبري يه ندايي
    يه چيزي بده خو مويوم بيام بخونم ديه
    حالا بيخيالش
    پست هايه قبليتم خوندم
    حالا اينا به كنار او مرغ بدبخت رو نقشش رو نگفتي چيكاره ود ها
    بعدشم خوب كاري كردي چون اگه مرغ ره موخوردي ديلت درد ميگرفت به جونه خودم راست موگوم ها
    يه چيز ديگه عكستم كه ديديم
    جا خوردم
    بذار رك بگم
    خب با متنهايي كه خونده بودم يكم ير تر
    يكم كه هيچ
    خيلي پيرتر از اينا تصورت كرده بودم ها يره
    خوب بوروم اي پسره بد نيه گير بده
    آديوس

  10. خوش به حالت.
    یک اتفاقی هست که همیشه خجالت میکشیدم بهش فکر کنم ولی الان میگم شاید وجدانم راحتتر شه!
    زیاد پیش اومده تو خیابون جلوم بگیرن و پول بخوان. یک نفر میگه جا موندم، یکی زائره، یکی قسم میخوره که تازه از زندان اومده بیرون! یکی پول بنزین می خواد و … ! من هم به مرور زمان عادت کردم که خیلی راحت و اتومات بگم «نه».
    چند سال پیش تو یک زمستون خیلی سرد یک نفر با لباس نامناسب جلوم را گرفت و گفت از این نونوایی برام دوتا نون بخر.
    خیلی راحت گفتم پول ندارم. بلافاصله بعد از حرفم پشیمون شدم و رفتم دنبالش تا براش بخرم ولی تو جمعیت غیب شده بود.
    همین که اینقدر سریع رفت و پشت سرش را هم نگاه نکرد بیشتر ناراحتم میکنه.
    تو اون همه جمعیت اومد سراغ من که من هم اونطوری …. .

    1. همون كه رفتي دنبالش نشون ميده كه بي تفاوت نبودي ودر يك لحظه از اون جواب دادن تكراري پشيمون شدي … شاد باشي ارش جان و براي جبران هميشه وقت هست… دوتا نون بخر به نيت اون ادم بده يه مستحق ديگه…!

  11. مسعود جان میفهمم چه حالی‌ کردی وقتی‌ هردوتون مشغول خوردن بودید

    یه خواهش، از این کلمات قبیحه مثل ……..شعر در نوشته‌هات استفاده نکن، حیف تو نیست با این زبان شیرینی‌ که داری

    راستش اصلا به تو نمیاد، داداشی

    1. عرض شود كه خيلي ها به من گفتن كه ميدوني فلان ادم كه دم كلفته يا فلان استاد دانشگاه وبلاگت رو ميخونه …گفتم نه نميدونم … گفتن پس حالا كه مخاطب خوب داري مراعات خيلي چيزها رو بكن …!! مخاطب براي من تاج سره اما من اون چيزي رو مينويسم كه ذهنم ميگه …دست من فقط فرت و فرت تايپ ميكنه و من به دستم اجازه خود سانسوري نميدم … ببخشيد شما…!!

      در ضمن معني كلمه كسشعر اون چيزي كه اغلب برداشت ميكنن نيست … قديم الايام در زمستونهاي سرد اهل منزل دور كرسي مينشستن و شعر ميخوندن و هر نفر بايد با حرف اخر شعر نفر قبل شعر ديگه اي ميگفت كه وقتي بازي گرم ميشد و شعر كم ميومد شروع ميكردن به گفتن شعر هاي بي قاعده و الكي و من دراوردي تا كم نيارن…يعني يه مشت حرف چرت و پرت كه با اهنگ و پشت سر هم ميگفتن تا از دور بازي كنار زده نشن… از همون زمون به حرف هاي الكي و بدون پايه و اساس ميگفتن كرسي شعر اصطلاحا كه به مرور تبديل به كس شعر شده و حكايت از همون دورانه …

      1. یره مسود یگ وختی خودتَه سانسور مانسور نکنی، اگه ای کارَ بُکُنیا لااقل مویِه بی‌کلاس رَ از دس مِدی 😆

      2. جدددي؟…قضيه اش اينه واقعا؟؟؟…من نميدونستم…چه خوب كه تعريف كردي.
        توي يك پست مجزا مينوشتي تا همه بخونن و بدونن چون اكثراً همه همون برداشت غلطو از اين كلمه دارند.
        عجـــــــــــــب…!

  12. عزیز روزی که حضرت باریتعالی عقل تقسیم میکرد شما تو صف لهجه بودی؟ خب برادر من میرفتی یک پرس بدون برنج واسش میگرفتی دوتایی بهتون بچسبه گوشت بشه به تنتون.. حالا خوبه اون رستوران رویرویی مرغاش 3200 تومنه
    الان اون سگه تو سرش دوتا صدا دارن میگن
    صدای اول.. خب حالا نمیشد زل نزنی به بدبخت؟خب کوفت شد که غذاش
    صدای دوم… هم کوفت بخوره پسره ریقو با اون لهجه ضایعش ..نکرد ماست بده یا نوشابه ای؟ غذا خشک موند ته گلوم ..میخوای خوبی کنی خب نمیمیری که ؟کامل بکن
    صدای اول .. هاپ هاپ
    صدای دوم… واق واق
    ******
    چاکریم
    این اخری صدای سگ نبودا ….من بودم

    1. عرض شود خدمت هماي عزيز كه من اصن تو صف نبودم … براي همين هم هيچي قسمتم نشد…! اون رستوران روبروي ما هم چون در منطقه ضعيفي هست مرغاش 2800 تومنه كه رون مرغاش شبيه رون كلاغه … در ضمن سگهاي اينجا نه برنج ميخورن نه سوپ و ماست و نوشابه 🙂

      مخلصيم 🙂

      1. شماره 124 رو داشتم ها اما الان يادم نمياد 🙂

        بعدم شما حتما سالاد فصل هم گرفتي كه اين قيمت شده …:)

    1. نه نيست… من تا بخوام كار درست بشم عمرم رو دادم به شما …!! همين چند پست پيش يكي از كارام رو نوشتم كه دوستي گفت ازت بدم اومد… منم ادمم علي جان…!! هم كار بد دارم هم كار خوب 🙂

    2. مسعود!! بابا جان اون کارت مال 24-25 سال پیش بود…تا حالا کلی تکامل پیدا کردی…انقدر تواضع به خرج نده…تو بهترینی :mrgreen:

  13. هه هه!!! به سگه غذا دادی که خدا بهت کمک کنه در اینده؟! هیچی بدست نمیاری….

    بهنظر منم کار خوبی کردی….ولی خوب یه خورده نون هم بهش میدادی اخه خوراک رو بدون نون نمیخورن!!

    به این دوست بالایی هم بگم که لطف کن برو تو گوگل ریدر و این پیرمرد! رو اضافه کن به لیست فید هات!! اونوقت خود فیده بهت خبر میده که مطلب نوشته شده اینجا….به همین سادگی!!
    بنده هم همینقدر از دیدن این پیرمرد جوون شوکه شدم!

  14. آخه اينم كار بود تو كِردي؟
    نِگفتي مويِه بدبخت كه طِبِقه ي سومُم ، سگ از كوجا بياروم كه بهش غِذا بدم؟
    اي جا هِمَش كلاغا ميان مِرن خب!
    مويوم دِلُم سگ مِخه

  15. این گربه ها چقدر قشنگن، یکی از دیگری خوشگل ترند، حواست بهشون باشه زبون بسته ها یه موقع آزار نبینند، خدا نگهدار خودت و گربه ها.

  16. ایول داری هم شهری ، ولی وجدانا بعضی نوشته هات کلمات قبیحه زیاد داره. این متنو نمی گم.
    باباجان شاعرا هم وقتی شعر میگن، یه کم سنباده مزنن صافش مکنن!!! کاری به مخاطبات ندارم. کلی گفتم……عزت زیاد

  17. خود دانی آقا مسعود، ما گفتیم یه وقت کوچکترها هم این سایت رو میخونن براشون بداموزی می‌شه

    واردی که وقتی‌ آدم کسی‌ رو دوست داشته باشه یا قبولش داشته باشه ازش تقلید میکنه

  18. حالا که تو تعریف کردی بزار منم تعریف کنم
    روبرو ضریح نشسته بودم تو حال خودم یهو یکی نشست کنارمو ازم تقاضای پول کرد
    صداش خیلی ضعیف بود جوری که فقط خودم شنیدم و دوستام نفهمیدن
    یه نگاه به ضریح کردم به آقا گفتم نمیدونم راست میگه یا دروغ
    ولی به خاطر اینکه جلوی شما ازم چیزی خاست ردش نمیکنم
    یه مقدار گذاشتم کفه دستش جوری که خودمو ، خودشو، اقا فهمیدیم
    تموم شد
    از اقا تا حالا خیلی چیزا خاستم که بهم همینجوری داده
    جوری که خودمو خودش فقط میدونیم
    بعضی وقتا فکر میکنم اون یارو رو خود آقا فرستاده
    دمت گرم اق مسعود
    موفق بشی دداشه گلم
    امضا-به سیدی

  19. سلام

    مگه برای چند نفر رفته بودید نهار بخرید

    که اینقدر پول دادید.آخه من چند سال از ایران

    دورم.این قیمت‌ها واقعی است یا خالی‌ بندیه.

    به هر حال سلامت باشید

    1. اينجا الان اشپزخانه براي تحويل غذاي اماده فراوونه …يك پرس چلو مرغ هم بين 2400 تومن تا سه چهر هزار تومن قيمت داره كه البته اشپزخونه اينجا 2800 تومن ميده ولي غذاش مالي نيست 🙂

  20. درود بر شما اقا مسعود
    تا اونجايي که من ميدونم «کس شعر» از کوس مي آيد و ربطي به کس يا کرسي ندارد. کوس به چم(معناي) کم و بي بها است مانند کوس شعر يا کوس خل.
    پاينده باشيد
    آرمس

    1. درود بر شما ناشناس عزيز

      والله من اون نقل قول رو هم شنيده بودم اما نقل قول شما واقعي تر و باارزش تر از اونيه كه من نقل قول كرده …ممنونم از شما بابت روشنگري 🙂

  21. خیلی خوشم اومد از کارتون . خیلییییییییییییییییی !
    حمایت از مخلوقات خداوند نوعی تشکر از نعمات خداونده .
    جناب مشهدی ! میشه براتون مسیج فرستاد ؟ البته کاری داشتم باهاتون
    اگر میشه به چه آدرسی ؟
    ممنون از لطفتون

    1. عرض شود كه مسيج كه نه اما ميتونيد همينجا كامنت بذاريد و اگه دوست نداشتيد كسي بخونه من حذفش ميكنم 🙂

  22. با درود دوباره
    البته من با قاطعيت 100% نمي توانم بگويم که تعبير من درست تر است چون همه وب راگشتم که معناي «کوس=کم بها» را بيابم و نشد ولي فکر مي کنم که در مورد گفته شما که کس شعر از زمان کرسي نشيني شکل گرفته، مي تواند درست باشد ولي پيشوند «کوس» در واژه هاي کسخل، کس مشنگ و… نمي تواند ربطي به کرسي داشته باشد.
    با سپاس فراوان از فروتني و نگرش و منش دموکراتيک شما در رويارويي با کامنت گذاران.
    پ.ن. من ديروز براي اولين بار براي شما کامنت گذاشتم. در ضمن مي توانيد مرا در زمينه ورد پرس و بالاترين راهنمايي کنيد چون هيچ گونه اطلاعي ندارم.
    با سپاس دوباره

    1. حضور ارمس عزيز عارضم كه بالاترين يك سايت لينك گذاريست كه عضو ميپذيرد و من خيلي وقته كه ا.ونجا فعاليت نميكنم … ورد پرس هم يه سري امكانات داره براي وبلاگ نويس ها … با تشكر از شما 🙂

  23. بامداد خوش
    سپاس از راهنمايي شما.
    منظور من اين بود آيا من به دلايلي نمي توانم عکسها راببينم چون در مورد عکسهاي شما همگان نظر ميدهند مثلا در مورد عکس جبهه يا عکس دخترتون؟! يا من هر بار دير آمده ام و عکسها حذف شده است؟
    روز خوش
    پ.ن. در مورد جيگي جيگي ننه خانم هم اگر بنويسيد و اين مرد خوب شهر را معرفي کنيد، سپاسگذار ميشوم. اگر مطلبي نداريد من يک داستان از ايشان مي دانم که مي توانم در فرصتي بفرستم و شما آن را ويرايش کنيد.

  24. مسعود گرامي سلام
    سپاس از عکستون ولي يه جورايي شطرنجي و ناواضح بود. پرسش من در مورد عکسها کلي بود چون زماني که کامنتها را مي خوندم، دوستان در مورد عکسها نظر داده بودن ولي من هيچ گونه عکسي نمي ديدم. پرسش من اين بود که آيا عکسها را پاک کرده ايد يا من به دليلهاي گوناگون(عضو نبودن در وبلاگ شما مانند برخي از سايتها)، عکسها را نمي توانم ببينم.
    روز خوش
    پ.ن. من داستان جيگي جيگي ننه خانم را که يکي از دوستان خيلي نزديک برايم تعريف کرده بود، به شکل کامنت برايتان گذاشتم

    1. ارمس عزيز عكس ها را عمدا شطرنجي كردم گرچه كه بنده دورنمام قابل تحمل تره تا جلو نما …عكس ها را حذف نكردم اما قابل رويت براي كسي نيست و ممنونم از تو دوست گرامي بابت كامنت ها و روايت گونه زندگي جيگي جيگي خانوم 🙂

  25. با درود به دوست گرام اقا مسعود

    خواهش مي کنم.
    يه کم با خودت مهربون تر باش. هر چند دوران سختي را پشت سر گذاشته ايد(همه آرشيو و اتفاقات تلخ به ويژه در مورد فرزندانتان خوانده ام) ولي از زندگي با همه بالا پايينهاش بايد لذت برد. خيلي زيباست که با چشم باز به پيرامون مي نگري و رگه اي از انسانيت در شما هست و مانند بيشتر اين مردم سيب زميني نشده اي. براي اين نگرش شما بسيار ارزش قائلم ولي take it easy

    روز خوش
    شاد و پاينده باشي
    پ.ن. در مورد دکتر شيخ، پير پالاندوز و ديگر بزرگان اين شهر نيز بنويسيد. کمکي اگر خواستيد، به روي چشم

    1. درود ارمس گرامي
      در مورد دكتر شيخ نوشتم ( دكتر شيخ دكتري كه شيخ نبود…!! ) و البته چندين بار ايشون رو زيارت كردم .
      در مورد فراشباشي هم نوشتم اما در مورد پير پالان دوز اگه تونستيد من رو كمك كنيد …منم تحقيقي ميكنم ..!!

      پاينده باشي

  26. با درود به اقا مسعود
    من همه آرشيو شاتوت 2شما را خواندم ولي در مورد دکتر شيخ چيزي نديدم.
    در مورد پيرپالاندوز باشه، خودم چيز زيادي نمي دونم ولي از يکي از دوستان مي پرسم. ايشون حافظه تاريخي مشهده، هر چند سنش زياد نيست 🙂
    يک جستجو هم در اونترنت ميزنم.
    شاد باشيد و روز خوش

    1. چرا آقا مسعود راجع به دکتر شیخ نوشته. اسم نوشته هم فکر کنم این بود(دکتر شیخ دکتری که شیخ نبود).

  27. وقتي خوندمش با خودم گفتم، تو مشهدم هنوز آدم درست و حسابي پيدا ميشه. اما خدا نگذره از اون مشهديه که هر چي به پاش گذاشتم و واسش زحمت کشيدم، اخرش تف کرد تو صورتم و رفت پي کارش. خدا داغ زندگي رو به دلش بذاره.

    1. توي همين مشهد رفقاي چندين و چند ساله كاري كردن باهام كه ادم با دشمنش نميكنه .ولي اين دليل نميشه بگيم مشهدي ها بد هستن …! ادم بد و نامرد همه جا هست…

پاسخی بگذارید

