یک بطر عرق سگی توی یه دونه پاکت فریزر…!

8a4e7649a3f540a2bdd2211aa9c19362یک بطر عرق سگی توی یه دونه پاکت فریزر…! یه کاسه ماست و دوتا خیار و چند پر کالباس و دوسه تا خیارشور؛ با دوتا نون و یه خونه خالی و یه کوکا مشهدی…!

…………………………………

— قاسم مادرت نیاد یه وخ ضایع بشه…!

ـــ نه دِداش… مادرُم رفته روضه…حالا ها نِمیه…!

ـــ بریز رضا جان…!

ـــ سلامتی …!

ـــ اوف …اوف…اوف… بَدمَصَب زَهره مِگی…! بده او ماست و خیاره که تا سولاخ کونُم سوزوند لامَصَب…!

ـــ بیا دِداش…!

ـــ ای وَل…!

ـــ جای یک زید مَشدی خالی…!

ـــ بلند کن او ضبط لامَصَبه…!…………..( ساقی امشب می بده پیمونه پیمونه…دست غم کوتاهه از من کنج میخونه… اونقدر مستم بکن تا ……)

ـــ بچه های سَجاد که باباهاشا دکتر مهندِسَن ویسکی جانی باکِر مُخُورَن مایَم عرق سَگی…یَره دنیایَم مال همونایه حرضت عباسي …! ماها چی گهی مُخُورم تو دنیا…ای تف تو روزگار…!

ـــ بریز دِداش … دَم ساقی گرم…!

ـــ سلامتی بچه های قِله…خواج ربه….کوچه زَردی… بال خیابون…ته خيابون !

ـــ نوش…!

ـــ دَمِت گرمه عشقي …!

ــ…………………….( ساقی از گوشه میخونه نرونم… خونه امیدمه بذار بمونم…چل چراغ میخونت……..)

ـــ اخ … اخ …اخ…. شیکَمُم…!

ـــ چیه……..؟ بدو برو مُستراح…!

ـــ اخ لامَصَب اینا چی بود….؟

ـــ ای…ای…ای… مُردُم نِنه….مُردُم …!

ـــ ………………………………..( امشب که مست مستم … دست و پای غم رو بستم….امشب که لول لولم…از من نپرس کی هستم…! )

*****************************

باز خبر غم انگیز کشته شدن حداقل هشت نفر از جوانان مشهدی در اثر خوردن مشروب دست ساز سمی که میانگین سنی اونها بین شونزده تا بیست و سه سال بوده …! خبر کور شدن سه نوجوان دیگه که چشماشون جز سیاهی چیزی نمیبینه…! چشمایی که قرار بود خیلی چیزار و ببینه …زن و زندگی و بچه…! از کجا میاد این مشروبای سمی…؟ چه گناهی کردن بچه های ما…؟ ( ماها چی گهی مُخُورم تو دنیا…ای تف تو روزگار…! )

40 thoughts on “یک بطر عرق سگی توی یه دونه پاکت فریزر…!

  1. لينكت من رو ياد قديما انداخت! اين سبك عرق خورى ضربتى!! فقط مال جوونهاى ايرانه..آنوقتها كه تازه آمده بودم فرنگ! هنوز بقولى فرنگى ماب نشده بودم! فكر ميكردم مشروب خورى همينه كه ما ميكرديم!! اينجا كه ميديدم يارو يه ته ويسكى 2 سى سى ميريزه برات و برا خودش! بعد دوساعت باهش لاس ميزنه كفم بريده بود! حالا مال من تو ثانيه اول تپيده بود توى معدم!!… د بيريز دومى رو لامصب!! اما انگار نه انگار!!
    يادش به خير

  2. مي زدمو لولم دست زدي به دولم حال خوشي دارم كيفورم و كوكم

    ااااااااا بياااااا

    پاهام چرا اينقدر كج و راست ميشه بي معرفت هر جا دلش خواست ميشه

    دمت گرم داش مسعود

  3. لامصب بدیش اینه که عرق خورا آدمای بامعرفتی هستند و تکخوری نمیکنند!!!
    اگه مثل این دودکیها بودند این مشکلات کمتر پیش میامد!!!!!!

    متاسفانه مصرف مشروبات الکلی غیراستاندارد سالهاست که داره در نقاط مختلف کشور قربانی میگیره!!!
    درصد بالای الکل در این مشروبات – وجود متانول و … مشکلات زیادی رو ایجاد میکنه که گویا در جامعه ما گریزی از اونها نیست!!!!!!!!!!!!!!!
    ……………………………………………………….

    خوارج جان ممنونم ازت بابت اینکه گاهی خط میدی اقا 🙂

  4. خیلی جالب بود . و خیلی تلخ . منت به دلایل شغلی با جوونا سر و کار دارم . متاسفانه به دلایلی که بیشترمون می دونیم مصرف مشروبات الکلی بین اونا وحشتناکه . هر آتو آشغالی هم متاسفانه مصرف میشه از سر ناچاری .
    واقعا ( ماها چی گهی مُخُورم تو دنیا…ای تف تو روزگار…! )

  5. مــنــی که خطّ شراب از کتاب می شُستم

    زمــانـــه، کـاتب دکّــان مــی فــروشـم کـرد

  6. باز هم تاسف !
    مسعود جان ! ما محکومیم به بد زندگی کردن ! چون بد انتخاب می کنیم !
    اصلا حرفم ربطی به انتخابات ریاست جمهوری نداره – کسی بد برداشت نکنه
    البته میتونه بی ربط هم نباشه !!
    البته بچه سجادی ها هم اینقدر ها که تو عنایت کردی بهشون بی مرام و نالوتی نیستند !

  7. سلام آقا مسعود

    نوشته هاتو همیشه می‌خونم، هر کدوم از ما تو ایران از این جوونیها کردیم ولی‌ قصر دررفتیم . بی‌ خیال انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست نه چیز دیگه.

    آبی از آلمان

  8. ای خاک بر سر این دولت!!!!!!
    اینجا هم کشور اسلامیه دیگه.هر کی بخواد میره بار و میخره اما توی سوپرمارکت ها نیست من نمیدونم آخه ما از این عربها مسلمان تریم آخه.اون از حجاب زوری این هم از مشروب!

  9. تف به این سران جمهوری اسلامی! که سرشون رو کردن زیر برف و نمیخون هیچی رو ببین! فردا احمدی نژاد میره میگه این مسعود مشدی زر زیادی زده! ما تو ایران اصن مشروب خور نداریم!

  10. یه روز وقتی ایران بودم از یه ماموره انتظامی پرسیدم چرا مشروب کمه و مواد زیاد؟ گفت واسه اینکه همه باید معتاد باشند و سر بزیر نه عرق خور و عربده کش. اگر نه فکر می کنین واسه اینا کاری داره قاچاقچیا رو بگیرن؟ همینطور که الان یه بطر ویسکی رو باید تو مشهد پنجاه شصت تومن بخری، چون تموم ساقیارو گرفتن

  11. یک روز از جلوی کلانتری «قله ساختمون» رد میشدم!!!
    دیدم توی حیاطش بیست سی گالن بیس لیتری ریدف چیده شده!!!!
    راستش یاد اوایل انقلاب و صف نفت افتادم!!!
    رفتم جلو به سرباز دم در کلانتری گفتم: سرکار چیه نفت میدن؟؟؟؟
    گفت نه یره!!!!
    اینا عرق سگیه دیشب گرفتیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    داش شاتوت!!
    بروبچ قله شما اکثرا اهل دود و دم هستند متاسفانه!!!!
    خیلی هم اوضاع ناجوری داره اونجا از این نظر!!!!
    پایه هستی خاطره توپ از قله شما هم دارم توی همین مایه ها!!!!

    ………………………………………………………
    ما که همیشه پایه ایم خوارج جان که …البت اینروزا بدجور گرفتارم 🙂

  12. آقا بالاترین چه مرگشه چرا باز نمیشه؟! باز مخابرات چه گهی خورده؟
    یه ندا به این بچه های بالاترین بده شاید تونستن یه کاری بکنن

  13. دورود . به قول خود آقایون (( الانسان حریص علی ما منع )) . این یه مطلب یکی هم اینکه کو تفریح دیگه ای . خود من 33 ساله و مجردم تو یه شهر زیر 20 هزار نفری زندگی می کنم تنها تفریح من اگه حوصلش باشه ورزشه. خوب معلومه خیلی ها با ورزش میونه ای ندارن . پس باید چه کنن تا شده برا دقایقی به هیچی فکر نکنن . یا میرن سراغ افیون یا الکل . هردوی اینا هم که علاوه بر مضر بودن و عوارض خاص خودشون ، غیر قانونی هستن پس طبیعیه که زیر زمینی میشن و محصولی به بازار عرضه میشه که هیچ تضمینی روش نیست . نه کسی مسئولیت تولید اون رو داره و نه مصرف کننده از فرایند تولید اون چیزی میدونه . تو قضیه مواد مخدر اوضاع از این هم افتضاح تره . بنا به صحبت دولتیا هر کیلو تریاک وارد شده از مرز شرقی تا به تهران و غرب کشور برسه چندین کیلو بهش آت و آشغال اضافه میشه. تو قضیه الکل هم به همین صورت معلوم نیست کی تولید می کنه و چی تو بازار هست . خوب اون وقت انتظار داشتی نتیجه چی باشه .؟

  14. با درود آقا مسعود گل نوشته هات را دوست دارم خیلی دلنشینن.
    این ج.ا. هرچی زور بزنه این الکل را از مردم بگیره نمیتونه چون تو فرهنگ ماست نه تنها شعرای بزرگی چون حافظ و خیام و….. همش از می گفتن بلکه می شیراز و ری زبانزد بوده. بسی درد و دریغ از جوانان نازنین ایران زمین که چنین بهای سنگینی میدن برای اندکی خوشی. : o ((

  15. علت کور شدن اینه که جوونای ما یادشون میره پک اول رو بزنن به سلامتی رهبر. من خودم همیشه پک اول رو میزنم به سلامتی رهبر که دستش خوب بشه. هیچ مشکلیم واسم پیش نمیاد

  16. متاسفانه که گفته های دوستان درست هست کاشکی که بجای دود وتریاک و شیشه و کریستال بروبج عرق و شراب میخوردن .. الان بدبختانه اکثرجوانها در ایران چون تفریح درستی ندارند و ازهرنظرهم زیرفشارقراردارند .. به مصرف موادمخدر روی آورده اند ..
    تعجب این هست که چطور این همه مواد مخدربه این راحتی درسراسرشهرها پیدا میشه البته همه می دونند که تمام کلانتری ها وپاسگاه ها حق الحساب از ساقی ها می گیرند اما بسختی میشه یک بطری مشروب پیداکرد .
    نوشیدن آبجو و مشروب علاوه براینکه برای سلامتی کلیه وبدن مفید هست به تقویت قوای جنسی هم تا اندازه ای کمک می کند که باید توجه شود که نباید بیش از اندازه مشروبات الکلی نوشید همانقدری که سرت گرم بره کافیه دیداش

  17. اقایون به امید روزی که درب یخچال سوپری باز کنیم و مشروب خارجی درست یا ابجو بزنیم بر بدن تا بشویم مثل کر گدن ماد راین جمهوری رو به گا بدید ولی دستریز نخورید دخیل

  18. این می چه حرامیست که دسته ای به نابودیه نامش کوشند انهاکه برعاشقان حرامش کردند خود خلوت از ان پیاله ها مینوشند

  19. کسان گویند:بهشت با هورخوش است من میگویم که اب انگورخوشاست پس این نقد بگیرودست ازنسیه بدارکه اواز دهل شنیدن از دور خوش است

  20. اقا شرمنده من همش شعرگفتم عزیز من این جمهوری اسلامی چرا با مشروب مخالفه چون مشروب مشت رو گره میکنه اما مخدر سرتو میندازه پایین بچه ها نظرتونو درباره من بدین من تازه واردم ایمیلم ندارم میسازم با همتون دوست میشم ای عاشقان می

  21. مسعود خان همین اتفاقها الانم توی اصفهان افتاده. پاببز 89 حدود شصت نفر از خوردن مشروب تقلبی مسموم شدن که سی تاشون مردن. یکی از دوستای من توشون بود. توی یک عروسی دوازده نفر کله پا شدند. حساب کن جشن مردم چی چی شد. این دوست ما اتفاقا بچه پولدار و باباش از سزشناسهای اصفهان بوده. بیچاره برای فرار از چنگ اعتیاد و از ترس مواد خواست سرشو با مشروب گرم کنه. یک سالی هم لب به مواد نزد تا اینکه اجل امونش نداد.الانم جوون بدبخت سینه باغ رضوان خوابیده. ولی به کوری چشم نامردا ما هنوزم پیاله می ریم بالا و به سلامتی هرچی مرده می خوریم. مسعود خان سلامتی شما هم ……

  22. بله دوستان من توی بندرعباس زندگی میکنم و اینجا مشروب فراوون بود تا اینکه فرمانده عملیات هرمزگان عوض شد ابجو که اینجا 2500بودمنم همیشه خداداشتم حالاشده 5000 ولی بازم خوبه شهرهای شما که گیرنمیاد اگه میخواین بیاین بندر درخدمتیم 09355491870

  23. کسی اگه راهش به بندرعباس افتاد یه زنگی بزنه خوشحال میشم هرنو مشروبی خواست براش رضو میکنم ما اینجا مشروب دست ساز نمیخوریم فقط پلمپ عزیزی 09355491870 کوچک همتون حمید هستم همشهری هنرمند عزیز ناصرعبداللهی

  24. ای بابا جوونی که پنج تا دونه هزاری ته جیبش نیست نمیاد ویسکی 45 هزاز تومانی بخره میره عرق سگی میخره فکر عواقبشم نیست ….. خدارو شکر قوطی ویسکی ارزونه وگرنا ما هم تا الان کور شده بودیم

پاسخی بگذارید

