علی باغبانباشی / غزال تیز پای مشهدی …!

3142414524_e93ef7dafe_mمیگفت: در اون سالها سرباز بگیری بود و من رو بردند به سرباز خونه ای در مشهد… هنوز ۴۵ روز نگذشته بود که دلم برای خانواده ام تنگ شد اما مرخصی ندادن منم بدون مرخصی پای پیاده از مشهد تا طرقبه ( ۱۸ کیلومتر ) دویدم و بعد از دیدن خانواده دوباره از طرقبه تا مشهد دویدم و رفتم پادگان … پادگان که رسیدم دیدم گروهبان متوجه غیبت من و چند نفر دیگه شده که همه رو به خط کرد و گفت دور پادگان رو باید بدوید … شروع به دویدن که کردیم بعد از هزار متر سرباز های دیگه خسته شدن اما من دور کامل دویدم و ایستادم…! فرمانده گروهان که دویدن من رو ندیده بود گفت مگه نگفتم دور کامل باید بدوی؟ گفتم دویدم قربان …گفت فضولی موقوف ..! دوباره باید بدوی…! خلاصه دو دور دیگه به مسافت هشت کیلومتر دویدم و سر حال جلوی فرمانده ایستادم و همین باعث شد مسیر زندگی ام تغییر کند…!

یک روز من رو با یک جیپ ارتشی به میدان سعد اباد مشهد بردند برای مسابقه… رییس تربیت بدنی تا من رو دید گفت چرا کفش و لباس ورزشی نپوشیدی؟ گفتم ندارم …! گفت :خوب برو سر خط الان مسابقه شروع میشه ببینم چند مرده حلاجی … خلاصه با پوتین و لباس سربازی دویدم و دور اخر همه داد میزدن باریکلا سرباز … برنده که شدم دیدم همه میگن سرباز رکورد ایران رو شکستی …! من   اون روز با پوتین و لباس سربازی رکورد ایران رو شکستم و بهم کاپ نقره ای دادن…!

خبر رکورد شکنی من خیلی زود به مرکز رسید و بهم اَمریه دادن تا برم تهران …با اتوبوس به تهران رفتم و پرسان پرسان خودم رو به دژبانی مرکز رسوندم و با فرمانده لشگر که روبرو شدم گفت: تو همون سربازی هستی که با پوتین رکورد شکستی؟ گفتم بله قربان … گفت چرا اینقدر دیر امدی و سریع من رو سوار ماشین کردند و به استادیوم امجدیه بردن که قرار بود مسابقه بزرگی انجام بشه …! مسابقه دوی ۵۰۰۰ متر بود و من کفش و لباسی رو که رییس تربیت بدنی مشهد داده بود پوشیدم و رفتم لب خط…! یکدفعه صدای تیری شنیدم و هراسناک این طرف اونطرف رو نگاه کردم ببینم چه خبره که دیدم رییس تربیت بدنی با عصبانیت میگه چرا نمیدوی … بدو..! من نگاه کرده دیدم اون هفده نفر دیگه مسافتی از من دور شدن و من تازه فهمیدم که صدای شلیک تیر برای اغاز مسابقه بوده و من چون در مشهد فقط با صدای  ( حاضر رو ) مسابقه رو شروع میکردم اینجا هم منتظر همون کلمه بودم نه صدای تیر …خلاصه شروع کردم به دویدن و یه عده هم من رو هو میکردن و میگفتن مشهدی تو از اخر اولی …! دور سوم رو که دویدم تازه به نفر اخر رسیدم و تازه گرم شده بودم …! در دور بعد متوجه شدم نفر چهارم هستم و با خودم گفتم خدا رو شکر لااقل چهارم میشم…! سه دور تا اخر مسابقه مانده بود که دیدم فقط یک نفر با فاصله از من جلوتره…! دور اخر خودم رو به پشت سرش رسوندم… به خط پایان نزدیک میشدیم که جلو زدم و اول شدم …! باز هم رکورد ایران رو شکسته بودم و از عزیز منفرد که سالها قهرمان ایران بود جلو زده بودم…!

اینها حرف های استاد علی باغبانباشی قهرمان دوی ایرانه که ۲۹ سال متوالی بدون حتی یک باخت مقام نخست مسابقات رو در ایران داره و جالبه که بدونید تا بحال این رکورد در هیچ رشته ورزشی در دنیا شکسته نشده…! باغبان باشی ۲۱۹ مدال اسیایی و جهانی داره و در چند مسابقه المپیک شرکت کرده …!

ali_baghbanbashi_b_img4

ادیب زاده میگه : زمان شاه شنیدم که پای باغبان باشی شکسته …! با گروه فیلمبرداری رفتیم و وقتی با اون مصاحبه کردم با ناراحتی گفت دکتر ها گفته اند باید یک پای من رو قطع کنند … شب که فیلم پخش شد ۵۰ خط تلفن جام جم توسط مردم اِشغال شده بود و همه با عصبانیت میخواستن یه جوری به علی باغبان باشی کمک کنن …همون شب رضا پهلوی که در اون زمان ولیعهد بود و نزدیک به ۱۷ سال داشت به آقای جهانبانی، رییس سازمان ورزش (‌که اوایل انقلاب اعدام شد) دستوری داده بود، که او هم شبانه به در خانه باغبانباشی رفته بود و پاسپورتش را درست کرده بودند و روز بعد ساعت ۱۱ صبح از فرودگاه زنگ زد که مثل این‌که معجزه شده و من برای درمان به نیویورک می‌روم.

در نیویورک پایش را یک پروفسور بزرگ عمل کرده بود، بعد از دو ماه که برگشت از همان فرودگاه مهرآباد به ما زنگ زد که من می‌خواهم به زودی در یک مسابقه‌ی دو میدانی شرکت کنم و شما را هم دعوت می‌کنم.

علی باغبان باشی وقتی در زمان ریاست جمهوری خاتمی به مراسم تقدیر و نکوداشت پیشکسوتان دعوت شد زمانی که نام باغبانباشی در مراسم از طریق بلند گو اعلام گردید خاتمی از یکی از حاضرین پرسید مگر باغبانباشی زنده است؟!

باغبان باشی اکنون ۸۴ سال سن داره و هنوز فعالیت ورزشی میکنه …! اخرین باری که باغبان باشی رو دیدم دور میدان دروازه قوچان بود؛ به گرمی حال و احوال کردم و اون گفت: شما مگه من رو میشناسی؟ لبخندی زدم و گفتم تمام دنیا شما رو میشناسن…! باغبان باشی هنوز در طرقبه زندگی میکنه و روحیه شاد و ورزشکاری داره … براش ارزوی طول عمر با عزت و سلامت ارزومندم.

( نمیدونم چرا هیچ کس جرات نمیکنه از زندگی علی باغبان باشی فیلمی تهیه کنه؟ در عین اینکه ساختن این فیلم بودجه هنگفتی رو میطلبه اما ارزشش رو داره…! حیف که سازمان تربیت بدنی ما نکوداشت و بزرگداشت قهرمانان رو در دادن چند سکه و احیانا یک ماشین خلاصه کرده و هیچ کار فرهنگی و ماندگار انجام نمیشه …! )

………………………………………………………………

55 thoughts on “علی باغبانباشی / غزال تیز پای مشهدی …!

  1. چه جالِب.
    یه همچین آدمی بوده و اونوقت ما ازش خبر نداشتیم؟!
    دمش گرم!
    ممنون شاتوت خان بابت اطلاع رسانیتون.

  2. درود مسعود جان
    وای که چه زیبا نوشتی خیلی قشنگ بود.ما به افرادی مثل باغبانباشی افتخار می کنیم.کاش افرادی مثل اون رو بیشتر به مردم بشناسونن.اینها فقط بلدن برای مذهب بودجه بذارن .مثل یوسف و زلیخا و فلان امام و ….ما ایرانیها که اصلا آدم نیستیم.خیلی ناراحت کننده س که ما ایرانی ها توی ایران از همه جا غریب تریم.بمیرم واسه خودمون.دلم یه جوری شد!آخه تا چقدر عرب پرستی و تا چقدر بیگانه پرستی.حد و نهایت نداره….
    زنده باد باغبانباشی عزیز و سرش سلامت.
    دم شما هم گرم مسعود جان با این پست قشنگت.

  3. دستت درد نکنه شاتوت خان!!
    نوشته هات یک جوری است که آدم اول کیف میکنه اما آخرش مجبوره بشینه گریه کنه!
    راستی حالا که از باغبانباشی نوشتی

    یک مطلب هم در مورد «فراشباشی» هم میتونی بنویسی فکر کنم خوب از آب دربیاد
    ……………………………………….
    چقدر به من فحش داد اين فراشباشي 🙂
    اطلاعاتم ناقصه در موردش … يه درخت توت جلوي خونشون بود عجب توتايي داشت 🙂

  4. مرسی مسعود جان
    خیلی مطلب قشنگی نوشتی

    نمیخواستم فضای کامنت ها رو با تشکر خشک و خالی شلوغش کنم
    اما هر کاری کردم نشد
    باز هم سپاس
    ………………………………………………..
    ارادت 🙂

  5. اتفاقا برای همون مورد «فحش» گفتم که این کار خوراک خودته!!!
    ولی نمیدونستم خودت هم چشیدی!!!!
    ………………………………………………………………..
    دستت درد نكنه بابا … مو به اي با ادبي 🙂
    جالب بود برام كه فراشباشي رو ميشناسي و احتما لا از دختراي فراشباشي يادت مياد 🙂
    شايدم از پسرش محسن چغك 🙂

  6. حق
    درود
    به سهم خودم از زحمتی که کشیدید و این قهرمان ملی و بین‌المللی را معرفی کردید سپاسگزارم. لذت بردم.
    یک نکته‌ای هم داشت آن دستور شبانه و اعزام به خارج و…. عجب…!

    پیروز باشید.
    ………………………………………………………….
    ممنونم از شما
    موفق باشيد:)

  7. شاتوت جان!
    یکبار دیگه بهت مشکوک شدم شدید!!!!!
    برای اینکه دخترای دوقلوون فراشباشی رو بشناسی (البته اینجور شناختنی که تو گفتی) میدونی باید سن و سالت چقدر باشه!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
    جان شاتوت نکنه شصت سالی از خدا قایمکی عمر گرفتی!!!
    حالا ما رو بگی که پیر به دنیا اومدیم و خدا یک ذره حافظه تاریخی به ما داده یک چیزی اما شما!!!!!!!!!!!!!!!
    …………………………………………………………………………………
    كدوم جور شناخت مرد حسابي ؟
    اصن تو كدوم فراشباشي رو ميگي باز ما ضايع نكنيم يه وخ!
    تو يكم نشوني بده از اين فراشباشي تا مو بگم 🙂
    فعلا كه بد دهنيش مشتركه خدا بيامرز 🙂
    خوارج جان يه كوچولو خودت رو معرفي كن بي معرفت 🙂

  8. با درود به کلیه پیشکسوتان ورزش ایران چه بانوان چه آقایان که در طول سی سال گذشته بجز نامهربانی و بی مهری از حکومت و ملت چیزی ندیدند و جالب اینکه نامشان را خیلیها نشنیده اند ولی یک آخوند چلغوز را همه باید بشناسند و یا رهبرن تروریست های امثال حماس و حزب الله,

    علی باغبانباشی نه تنها افتخار ورزش بلکه الگوی اخلاق و منش والای انسانی بوده و اشک خاتمی از کجا و چه زمانی برای این قهرمان ایران و جهان بسیار سوال برانگیز,

    در زمان مسولیت خاتمی در روزنامه اطلاعات و وزارت ارشاد استاد باغبانباشی چندین مصاحبه داتند و گله مندی نسبت به ورزشکاران قدیمی و نام بردن از پرنده آسیا تیمور غیاثی که حتی اجازه انتشار این مصاحبات داده نشد و عین متن مصاحبه در نزد مانوک خدابخشیان موجود حال سید خندان اشک برای باغبانباشی !!!؟؟؟,

    سیستم ورزش کشوری در اشغال متحجرین که فقط نور چشمیان و آقازاده ها در کنترل دارند را چه انتظاری که دلسوز باغبانباشی ها باشند و اجازه ساخت فیلم زندگیشان را ؟,

    در المپیک یونان که چند سال قبل برگزار شد تقدیری از علی باغبانباشی و توسط پدر ورزش ایران تیمسار سپهبد پرویز خسروانی تدوین شده بود و توسط کاپیتان والیبال بانوان ایران سرکار خانم دکتر عذرا ملک قرائت گردید و به همت زنده یاد فریدون فرخزاد و زنده یاد فرزین فیلم کوتاهی در راستای زندگی پیشکسوتان ورزش ایران تهیه و توسط تلویزیون آلمان پخش گردید حال آیا مفت خوران و باند های مافیایی قدرت در ورزش کشور اجازه حتی نامگذاری محلی بنام این عزیان هست فیلم ساختن پیشکششان ؟,

    بزرگان ورزش همچون بزرگان هنر سینمای کشور فقط در تنهایی و اینکه در هر نقطه از جهان این افراد را همچون قهرمانان ملی گرامی میدارند و ما نیز چه حمایتی از افتخار آفرینانمان کرده و یا میکنیم,

    یاد و نام تیمسار سپهبد جهانبانی جاودانه که بدست رجاله های ویرانگر همچون هزاران سرباز دیگر سینه ستبرشان سوراخ گردید همواره جاودان خواهد ماند,

    هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق,

    در خاتمه عمری طولانی توام با بهترینها برای قهرمان ایران و جهان علی باغبانباشی و دیگر بزرگان ورزش ایران آرزومندم,

    خداوند نگهدار ایان باد.

  9. و در هشت مسابقه المپیک شرکت کرده و اول شده…!
    میشه بگی تو کدوم المپیک ها شرکت کرده !!
    دقیقا میخواهم بدونم کدوم المپیک و چه رشته ای شما یدونه هم بگی کافیه هشت تا نمیخواهد
    ………………………………………………………
    اين اطلاع رو از سايت طرقبه كه محل تولد باغبان باشيه گرفتم
    اينجا http://www.torghabehonline.com/news/detail.asp?id=472
    و البته من اون اول شده رو حذف كردم … المپيك هلسينكي رو ميدونم شركت كرده و در المپيك رم ايتاليا هم ركورد قهرمان المپيك «زاتوپك» را شكست او در جمع ورزشكاران جهان به باغبانباشي گفت «حال تو قهرمان جهان هستي» ….. المپيك ملبورن هم شركت داشته و ديگه يادم نمياد 🙂

  10. سلام مسعود خان

    یکبار اوو سالای قدیم حدود 63 یا 64 بود بره روزه خوری رِفته بودِم جَغَرق اونجه علی آقا رِ دیدُم. رفیقام بهش گفتن که مُ خوب مُدُوُم. بذِم گفت هر وَخ مِخاستی بُدُوی فکر کن فقط همی یَکباره که مِتِنی تو مسابقه شرکت کنی …. خلاصه خیلی مطلب باحالی نیویشته بودی ما رِ ایوَرِ دنیا بردی تو لَک …

  11. سلامی دوباره!
    شاتوت گرامی!
    باز از اوون مطالبی نوشتی که داری توی دردسر میفتی!!!
    راستش خونه این استاد علی باغبانباشی در محدوده بلوار معلم است
    ولیکن شما نوشتی در طرقبه!!! ( شاید دو تا خونه داره اما ما همیشه اینجا میبینیمش!)
    خلاصه اگه آدرس دقیق یا شماره تلفن ایشون رو خواستی ما در خدمتیم!!!!!

    و اما فراشباشی دبیر زمین شناسی رو میگم و 99% شما هم همون توی ذهنتون است
    حالا این وسط یکیمون داره باقی داستان رو اشتباهی نقل میکنه!!!
    با توجه به سن و سال کم من نسبت به شما
    من حاضرم به نفع شما کنار برم!
    ……………………………………………………………………….
    نه قربونت 🙂
    علي باغبان باشي يه خونه توي طرقبه داره يكي توي مشهد …اطلاعات دقيق تري هم از زندگي خصوصي ايشون دارم كه لازم نيست بگم 🙂
    در ضمن اين دبير زمين شناسي خونه اش كجا بود …چه شكلي بود؟ بگو تا بگم 🙂

  12. ممنونیم به خاطره یادی که از این قهرمان پر افتخار کشورمون کردی، خداوند ایشونو حفظ کنه.

    من ایرادی هم به شما مسعود جان و دوست دیگرمون خوارج عزیز داشتم اونم بخاطر صحبت دربارهٔ جناب فراشباشی که من ایشان رو نمیشناسم ولی‌ طوری که از صحبت‌های شما میشود استنباط کرد، معلم زحمت کشی‌ هستن که گویا زیاد هم خوش اخلاق نبود‌اند، چیزی که من نمی‌‌پسندم، صحبت درباره آدمایی هست که روحشون هم خبردار نیست که زندگی‌ خصوصی آنها در یک بلاگ عمومی مورد بحث و گفتگو قرار گرفته شده، به عقیده من این عمل اصلا جائز نیست و شخصیت‌هایی‌ مثل شاتوت باید خود با این عمل زشت به شدت مبارزه کنن تا دیگران هم به چنین کاری مبادرت نورزند.

    حالا که انتقاد کوچکی از شما کردم، اینم میگم که شما در این اواخر زیاد از کلماتی استفاده میکنی‌ که در شأن شخصیتی مثل مسعود مشهدی نیست، کلمات و واژه‌های استفاده شده در چند پست اخیر شما، شاید خنده دار و سرگرم کننده باشد اما ارزش کار شما را به طرز محسوسی پایین می‌‌آورد، این حقیقت را از یک طرفدار بسیار بسیار پرو پا قرص خودت بپذیر!

    و اما حالا که صحبت از فراشباشی شد، من یاد خواننده قدیمی‌ خراسان، جناب ستار زاده افتادم ، که ترانه بسیار زیبائی به نام دختر فراشباشی اجرا کرده بود که در زمان بچه گی‌های ما بسیار مورد توجه قرار گرفته بود، من بارها و بارها اینترنت را گشته‌ام تا شاید کاری از آقای ستا‌زده پیدا کنم اما تا امروز موفق نشده‌ام، فکر کنم کار بدی نباشد که شما با قلم شیوائی که داری، یادی هم از این هنرمند مشهدی بکنی‌.

    مسعود جان اگر از هر قسمت پست من خوشت نیومد میتونی اون قسمت و یا تمام پست را حذف کنی‌.
    ………………………………………………………………..
    البته غيبت كردن كار خوبي نيست و نظر شما هم درسته اما من چيز بدي نگفتم از ايشون 🙂
    در اون مورد هم كه فرموديد سعي ميكنم بيشتر ملاحظه كنم 🙂

  13. آقا شاتوت مي دوني كه خيلي راحت ميشه فيلتر وبلاگتون رو دور زد؟

    كافيه يك s بعد از http اضافه كنيم. يعني آدرس اين وبلاگ ميشه:

    https://shatot2.wordpress.com

    من الان خودم با اين روش وارد اينجا شدم. بدون هيچ فيلترشكني!

    خيلي از خواننده هاتون احتمالا از اين ترفند آگاهي ندارند. براي همين پيشنهاد مي كنم در سردر وبلاگتون اطلاع رساني كنيد.

  14. از اقوام دوره. هنوز تو مجلسي كه مي بينمش، مثل يه جوان بيست ساله سرحال و سرپا و فرزه. خدا حفظش كنه
    ……………………………..
    دقيقا …جنتلمن و خوش پوش و خوش صحبت … خوشم مياد ازش هميشه چپه تراشه 🙂

  15. ممنون مطلب خیلی جالبی بود اما من تا قبل از رسیدن به پاراگراف چهارم فکر می کردم این مطلب مربوط به شماست ! و اون می گفت اول اش هم لابد یک جور شیوه نگارش ِ..

  16. عالی بود مسعود جان. خیلی لذت بردم. پایدار باشی که یاد چنین بزرگی رو زنده کردی
    …………………………………………………..
    ارادت داريم اريو جان 🙂

  17. آقا شاتوت!
    هرچی توی اینترنت گشتم تا یک خرده مطلب در مورد مرحوم «مصطفی فراشباشی» پیدا کنم یافت نشد که نشد!!!!
    خلاصه اینجور جاهاست که حافظه فقط به درد میخوره!!
    البته چند دهه پیش روزنامه خراسان یک مطلبی در مورد ایشون زده بود که متاسفانه سایت روزنامه خراسان هم نسخه های قدیم رو نداره!!!
    جان شاتوت من میترسم یک روزی با هم روبرو بشیم و با توجه به نیمچه بچه محلی که داریم آشنا در بیاییم!!!!
    به هر حال هر وقت خواستین من از دیدار مستقیم استقبال میکنم به شرطی که قول بدی تنها بیای سر قرار

    از حضرت Bobby هم تشکر میکنم به خاطر تذکرشون!
    البته همونجور که شما هم گفتین قصد ما یادآوری ایشون بود که تازه هنوز هم مشکل ما در شناسایی حل نشده!!!!!!!!!!!!!

    و اما برای حضرت «لیلی»:
    علی باغبانباشی 1951 دهلی نو طلا 5000
    علی باغبانباشی 1951 دهلی نو نقره 3000 مانع
    علی باغبانباشی 1958 توکیو برنز 5000
    علی باغبانباشی 1958 توکیو برنز 10000

    جان شاتوت ببین چقدر هواتو دارم
    دارم برات وبلاگ چرخونی میکنم!!!!!!!!!
    ………………………………………………………….
    جواب سوال من رو ندادي خوارج جان …گفتم خونه فراشباشي كجا بود و چه شكلي بود …؟

  18. شاتوت جان!
    من خونه شون رو بلد نبودم!
    عموی من شاگرد ایشون بوده در دبیرستان شاهرضا و یک خاطراتی از ایشون و … حدود 20 سال پیش برام تعریف کرده که متاسفانه اون خاطره توی ذهنم مونده!!
    عموی من حدود 60 سال سن داره و سالهای ساله که ایران نیست و خاطره مربوط میشه به رفتن دم در خونه مرحوم برای گرفتن نمره و اتفاقاتی که اونجا رخ میده!!!! …………….(الباقیش رو نمیگم که باز بهم گیر ندن دیگر کاربرا)………..!!!
    اما شناخت خودم برمیگرده به اوون مقاله روزنامه خراسان که نوشته بود ایشون صاحب نظریات منحصر به فردی در باب زمین شناسی و حوضه های نفتی ایران بوده …..
    ………………………………………………………………….
    خوب … بگذريم از جناب فراشباشي پس 🙂

  19. راستی توی کوچه گلابگیرا ( کوچه گلاب افشار)( شجاع التولیه) هم یک آزمایشگاه هست
    که اسم قبلیش «آزمایشگاه مصطفی فراشباشی» بود
    بعد شد آزمایشگاه مرکزی بوعلی سینا
    و الان اوون تقریبا تعطیل شده و کنارش ساختمون «یاسر کراچیان» فعال شده

    قبلا روبروش یک حموم بود که اوون هم حالا تخریب و ساختمون مسکونی شده

    و دیگه «انبار تغذیه» در زمان شاه هم توی همون کوچه بوده که تغذیه رایگان به مدارس از اونجا صورت میگرفته
    اگه یادت بیاد کیک و شیر و سیب و موز و ….
    که حالا اوون ساختمون هم شده «اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان»

    جان شاتوت تخلیه اطلاعاتیم کردی
    مجبورم میکنی از چندین نسل مختلف برات اطلاعات بنویسم
    داداش حافظه ما هم یک کششی داره
    خوشت ماد خدای نکرده سوتی بدم!!!!!!
    ……………………………………………………….
    تو كه يه بار مچ ما رو گرفتي … بذار يه بار هم ما مچ گيري كنيم 🙂

  20. با درودی بیکران به همه عزیزان در شاتوت,

    مسعود من از این میترسم که این خوارج بلاخره یک کار دست تو یا من بده با این اطلاعاتی که از درون صندوقچه در میاره که به زمان قاجار برمیگرده,

    در رابطه با سوال لیلی گرامی آمار کامل تاریخچه ورزش ایران را در کلیه رشته های مختلف برایتان تهیه و در کامنت قرار میدهم امیوارم گامی در راستای گرامیداشت بزگان و پیشکسوتان ورزش میهنمان باشد و این آمار شامل رده بندیها,سالهای برگزاری,کشور محل برگزاری,نوع مدالها,تعداد مدالها و موارد دیگر,

    Bobby گرامی این لینک را ببینید و آهنگ مورد نظرتان از ستارزاده عزیز موجود است با امید که کمکی بوده باشد,

    http://www.iranian.com/main/music

    مجددا سپاس از مسعود عزیز که یادی از بزرگان ورزش و یا هنر ایران میکند و امید به تندرستی و سرفرازی استاد باغبانباشی عزیز,

    خداوند نگهدار ایران باد.

  21. سلام آقا مسعود.
    گر چه قبلاً از جناب باغبانباشی اطلاعاتی اندک داشتم،اما این پست شما به دانسته هایم بیشتر افزود که بنوبه ی خود جای تقدیر داره.
    اما نکته ای که بنده را واداشت برای این پست کامنت بذارم این بود که آیا این پست را صرفاً بخاطر آشنایی مردم با جناب باغبانباشی نوشتی یا بخاطر خاتمی؟
    علی باغبان باشی وقتی در زمان ریاست جمهوری خاتمی به مراسم تقدیر و نکوداشت پیشکسوتان دعوت شد زمانی که نام باغبانباشی در مراسم از طریق بلند گو اعلام گردید خاتمی از یکی از حاضرین پرسید مگر باغبانباشی زنده است؟! و چه ضیافتی بود در آغوش کشیدن و اشک به چشم آوردن خاتمی برای قهرمانی که نام ایران را بر بلندای المپیک جهانی فریاد کشید …!
    البته به شخصه امیدوارم که بخاطر باغبانباشی این پست را نوشتی نه بخاطر آن عمل خاتمی. » در آغوش کشیدن و اشک ….. »
    ………………………………………………………..
    گجمو جان ….! 🙂

  22. با تشکر از مسعود و خوارج عزیز، که با بزرگواری تمام، حرف منو پذیرفتن و به من هم فهموندن که منظور این ۲ دوست گرامی‌، فقط یادی از آان مرحوم! و نه همونطوری که مسعود جان گفت، غیبت کردن از ایشون بوده، من به خودم اجازه نوشتن این حرفارو در سایت خودم میدم، چونکه بلاگ منو با به حساب آوردن شخص خودم فکر کنم ۱،۵ نفر در روز بخونن اما بلاگ تلخ نوشته ها، در روز هزاران هزار خواننده را به خود جذب می‌کند و مردم روی شاتوت حساب جداگانه‌یی باز کرده‌اند، خوارج هم که با نوشته هایش، به ما نشون داده که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، در ضمن دل من برای یک بنده خدا هم تنگ شده که مدتیس از او بیخبریم!

    و با اجازه از مسعود گرامی‌، تشکری هم می‌کنم از دوست عزیزمان اردلان، نه تنها بخاطر لینک ستار زاده که مرا بسیار خوشحال کرد بلکه بخاطر متن بسیار زیبای ۲ روز پیش در رابطه با روز عشق، که بدون اغراق درسی‌ بود برای من …….

  23. سلام به همه دوستان!
    آقا یک روز از کار زدم و رفتم دنبال استاد فراشباشی
    عکس ایشون رو گرفتم و آپلود کردم
    این هم آدرسش
    http://tinypic.com/view.php?pic=2l94lk8&s=5
    در ضمن اوون روزنامه خراسان رو هم پیدا کردم و اگه قول بدی با قلم و خاطرات خودت برای ایشون مطلب بنویسی برات خواهم فرستاد
    نشونیهای هر دومان هم درست است!!!
    چون ایشون دو پسر دارند که یکی اسمش محسنه
    ………………………………………………………………….
    خوارج خدا عمرت بده اقا …خدا خيرت بده … همچين با ديدن اين عكس ذوق كردم كه نگو 🙂
    هي من از تو ميپرسيدم خونش كجاست و چه شكلي بود براي اينكه اين مرحوم موهاش سفيد بود و چهره اش به سياهي ميزد و صداي خش داري داشت و خونه ايشون هم توي خيابون عطار بود كه من توي اون خونه زياد رفتم … يه درخت توت جلوي خونشون بود كه توت داشت اندازه بند انگشت و من از ترس مرحوم فراشباشي يواش ميرفتم روي درخت براي توت خوردن كه گاهي ميفهميد و مارو ميبست به فحش خواهر و مادر 🙂
    ايشون دوپسر داشت كه اونموقع يكيشون اونجا نبود و يادم نيست علتش درس خوندنش جاي ديگه بود يا چيز ديگه …اما يه پسرش اسمش محسن بود معروف به محسن چغك …بازم بگم 🙂

  24. داش شاتوت عزیز!!!
    یک سوال دارم ازت این یکی رو جوون ما طفره نرو
    میخوام بدونم شما «جمشید» میشناسی از بروبچ قدیمی!
    …………………………………………………………………………………..
    ها خوارج تو خيلي نامردي … از خودت هيچي نمگي 🙂
    خوب جمشيد !! ؟ بگو تا بگم 🙂
    نكنه تو پسر جمشيدي 🙂

  25. شاتوت جان!
    خوشتیپ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    منظورت از اینکه ما پسر جمشید هستیم اینه که ما سن و سال دبیرستانی!!!! داریم.
    دست مریزاد!
    حالا پسر خودت میگفتی یک جورایی باهات کنار میومدم!!!
    راستی این نوشته های ما خیلی داره خصوصی و طولانی میشه و فکر کنم دیگر کاربران رو ناراحت کنه
    پس با یک «کودتای 28 مردادی» بهتره این مباحث رو تموم کنیم
    …………………………………………………………..
    باشه …نميخواي از خودت بگي نگو 🙂
    به هر حال من در خدمتم …

  26. مسعود جان امیدوارم این آشنایی و نشانیهای خوارج عزیز به سینما که تعریف میکردید ختم نشود,

    در ضمن با عرض ادب حضور Bobby گرامی انجام وضیفه بود و سپاس دارم از مهر شما نازنین,

    ایام به کام همه عزیزان در شاتوت و با امید که همواره در هر نقطه از گیتی شاد و سرفراز باشید.

  27. khoda hefzesh koneh. salam hameh ma ra behesh berson va beh ishoun befarmaied ma hameh dast boos ishoun hastim va inshalah khoda donbaleh roye in ghahremanan ra dar jame iranian aziz ziiad koneh. khosh beh haleshoun. ma ra bego keh esmamoon ye bar dar shenasnameh va yek bar ham roe sang ghabr minevisand. va baziha hamisheh yadeshoon zendas hata agar ham nabasand.

  28. سِلام نمدنوم بریچی هر وقت میام اینجه لهجم بر مگرده.
    مو که اول طِرفدار ایرانم بعد امام رضاو مِشد و ابومسلم
    حال موکنم با هرچی بچه مشد که هرجا هستن کارشانه مدنن چطور انجام بدن.
    ما ازی افتخارایی که برمان گفتی تو مشد خودمان زیاد درم ولی کسی به اونا بها نمده اگه یکی مثِ تو یافت بره که پته همه چیزه بریزه رو آب خیلی چیزا روشن مره و خیلی قرمانای ملی مشدمان هم یافت مشه
    به کارت ادامه بده مو که حال موکنوم

  29. مثل همیشه عالی بود.

    نوشته هات یکی از یکی بهتره.

    افتخار میکنم که هموطن تو هستم. به کارت ادامه بده.
    ……………………………………………….

    من مخلص شمام …. شرمنده میکنید.

  30. تغییر عکس پروفایل جنابعالی از توت فرنگی به شاتوت در بالاترین را به شما و خانواده گرامی تبریک میگوییم

  31. این مطلب شما با ایمیل دست من رسید. بدون ذکر منبع
    به دنبال عکس آقای باغبانباشی به اینجا رسیدم.

    ایمیل را با آدرس شما تصحیح کردم.

    ممنون
    ……………………………………………………………………………..
    لطف کردی شما 🙂

  32. dame aghaye Khatami garm ke aghallan esme Baghbanbashi ro mishenakht shoma adamhaye Iran doost ke ta hala esme Baghbanbashi ro ham nemidonesstid

  33. با سلام از اطلاعات خوبی که ارایه کردید. من بسیار مایل هستم که استاد رو از نزدیک ببینم تا در رشته دومیدانی راهنماییم کنه. اما توی پارک ملت که میگن ایشون هستن پیداشون نمیکنم. اگه آدرس دقیقی ازش دارید حتما برای من ارسال کنید hamidreza.shafaatzade@gmail.com

پاسخی بگذارید

