ای والله … ناز نفست … بلبلم توی قفست !

ا ــ برای دخترم یه لپ لپ خریده بودم … وقتی بهش دادم گفت : دمت گرم ! ای ول داری ! گفتم چی ؟ گفت هیچی بابا … گفتم کارت خیلی درسته ! گفتم بابا این نوع حرف زدن رو از کجا یادگرفتی ؟ گفت : گیر نده دیگه ! تو سی دی های کارتونم همه همینجوری حرف میزنن ! گفتم راست میگی ؟ گفت : کاسه تو بیار ماست بگیر !

۲ ــ توی تاکسی داشتیم میرفتیم چهار راه ازاد شهر ترافیک بود راننده هی بوق میزد ! دخترم گفت : مررررض …. ! بوق نزن عوضی اعصابمو خورد کردی ! راننده از تو اینه یه نگاهی کرد گفت : چی ؟ دخترم گفت : نخود چی … !

۳ ــ میخواستیم بریم مهمونی دخترم گفت : بابا این شلوارت چقده ضایعس ! گفتم : ضایع ؟ گفت : اره تریپت تخمی شده ! کلاس نداره ! گفتم یه بار دیگه اینجوری حرف بزنی تو دهنت میزنم ها ! گفت : بیشین بینیم باااا حال نداری !!

۴ ــ رفتیم بیرون پیتزا بخوریم یارو پیتزا اورد گفت بفرمایید … دخترم گفت : قربونت ! دستت طلا !! بعدش رفتیم شهربازی توی قسمت نمایش یه اقایی اومد پشت میکروفن و شروع کرد به خوندن ! دخترم جیغ کشید : ای والله … ناز نفست … بلبلم توی قفست ! گفتم باباجون تو که بلبل نداری اخه ؟ گفت : حالا اااااااااااااا ….!

۵ ــ تازه حالا دختر من خوبه … این پسر باجناقمون که به بابا مامانش فحش ناموسی میده ! یه فحشایی به مادرش میده که منه ادم بزرگ شرشر عرق میریزم ! تازه ………… ولش کن دیگه روم نمیشه بگم !!

……………………………………………………………………………………………………………

پایین نوشت (۱) ا ین سی دی های کارتون که مخفی دوبله میشه اصلا ادبیات گفتاریش به درد بچه ها نمیخوره ! گفتار با نمک برای بچه ها با بزرگتر ها فرق میکنه ! من نمیدونم این دوبلور ها خودشون بچه ندارن ؟

پایین نوشت (۲) بچه ها عین طوطی میمونن … نمیفهمن کدوم کلام خوبه کدوم بد ! تو رو حضرت عباس تو تاکسی … سینما یا هر جای دیگه ای اگه دیدید یه بچه ای نزدیکتونه مراقب حرف زدنتون باشید …. ای ول !

پایین نوشت (۳) اگه یه وخ خدایی نکرده فیلم منکرا تی یا ا بگوشتی گرفتین که ببینین … بذارین برا وقتی که بچه هاتون خواب باشن … والا اونا هم چیزای منکرا تی ویا ا بگوشتی یاد میگیرن … ها والله

11 thoughts on “ای والله … ناز نفست … بلبلم توی قفست !

  1. سلام
    خیلی جالب بود در مورد این نوع حرف زدن بچه ها هم که حق باشماست همه ما مقصر هستیم وقتی برامون بزرگ و کوچیک نداره و دهنمون و هر جا باز میکنیم و به خودمون اجازه میدیم که هر حرفی رو بزنیم آخرش میشه این.
    راستی خودمونیم اینها حقیقت بود یا نه جنبه طنز داشت من که خیلی خندیدم مخصوصا توی تاکسی قیافه اون راننده خیلی دیدن داشت.
    سلامت و پیروز باشی.
    راستی من شما رو بدون این که اجازه بگیرم لینکیدم باس ببخشید.

  2. اینطوری که پیش می رود آدم فکر زن گرفتن را هم از سرش بیرون می کند چه برسد به بچه دار شدن.
    ناز نفست هم ولایتی…
    به روزم!

  3. اي بابا کجايي شما که ماها اونقد صنم داريم که اين ياصنم توش گم هستش …

    کشوري که در اون فساد بيداد کنه .. کشوري که در اون مردمش تا اين حد دچار ضعف شده باشن .. سرخوردگي تا اين حد قوي شده باشه … بچه هاشم ميتونن هر مدلي بجز مدلي باشن که لايقشونه و براشون مفيد هستش … عاقبته اين مردم و اين کشور چي ميشه ؟

    من ميگم بدبختي همش از ايدئولوژي و دولتاي اين مدلي هستش … بقوله شاه مرحوم وقتي داشت ميرفت .. با اون گريه هايي که سعي ميکرد مخفي کنه تو فرودگاه … نداي ايراني که ايرانستان بشه رو سر داد .

    يا خميني که داشت ميومد ، تو هواپيما پرسيدن چه حسي دارين از اين شادي که مردم به راه انداختن براي ورود شما و گفت : هيچي

    هيچي …….. هيچي ….. چرا اون موقع نفهميديد پشته اين هيچي غوغايي از بي تفاوتي نسبت به مردم خواهد بود ؟

    واي بر شما .. واي بر شما که در تاريخ خواهد نوشت تا به اين حد ساده لوح بوديد …

    سي ساله گذشته و به چشم ميشه اين ايرانستان رو ديد … ميدوني عصبانيم ولي .. برامم ديگه هيچي محم نيس .. به سختي خانوادم رو نگه داشتم و بچم رو از اين جامعهء الوده به همه چيز و هيچ چيز و عريان و بدبخت قرنطينه کردم … در اولين فرصت منم با خانوادم رفتني هستيم … بهترين کار همينه …

    واقعا زبون ميمونه چي بگه .. قلم ميمونه چي بنويسه از اين وضعيت … ولي نويد ميدم .. دل خوش نداريد .. هزار بار بدتر از بد خواهد شد و خواهيد ديد .

    بدبختي و بيچارگي و حقارت و زبوني و …

  4. سلام
    بازم عالی نوشتید داستان خوبی از ادبیات گفتاری که داره ایرانی را به قعر بی فرهنگی می کشه نوشتید هنوز یادم نرفته که پدرم به همکارش می گفت :صبیه این جانب دانشگاه میرن و …..انچنان کلمات کامل و درست مصرف می شد که افتخار همکلامی خودش لطفی داشت و بماند..
    به قول سهراب سپهری که میگه من دلم می گیرد وقتی …………….موفق باشید

  5. مهربانم، وقتی رییس جمهورمان با زبان فرهنگ بی فرهنگ ها صحبت می کنه، چه انتطاری از بچه ها می تونیم داشته باشیم.( یک کتاب نوشتم به نام» فرنگ بی فرهنگها). شادو تندرست باشی اردوخانی بروکسلhttp://ordoukhani.be/

  6. اقا مسعود داری سر به سر ما میذاریها -درسته ما لریم اما دیگه زرنگ شدیم. داداشم ما تموم حرماته باور می کنیم اما این یکی رو نه . میذارم به حساب تراوشات زیبای ذهن باحالت تا واقعیت ها. باورم نمیشه یه دختر بچه اینجوری حر بزنه اخه.

    1. عرض شود خدمت مازيار خان كه بنده سعي كردم در نوشته هام دروغ نگم اما براي رسوندن مطلبي سعي ميكنم از تراوشات ذهنم هم استفاده كنم و مطلب رو پيرايش كنم و گاهي پياز داغ اون رو اضافه كرده و كمي ادويه هم بزنم تنگش تا مطلب گوياتر و رساتر و شيرين تر بشه اما اونچه كه برام مهمه ريشه اصليه مطلبه كه بر پايه حقيقت استوار باشه 🙂

      من تقريبا عين يه كاريكاتوريست كار ميكنم و دماغ بزرگ رو چند برابر ميكنم 🙂

  7. احتمالا منظورت پسرته نه دخترت. اونم پسرباجناقت نيست، راننده بيابونه كه با باجناقت دوسته. آره احتمالا اينجوريه، اشتباه تايپي بوده. آره. آره

پاسخی بگذارید

