شاتوت در جبهه !

یکی از دوستان محترم از وبلاگ دستنوشته ها بنده رو دعوت به یک بازی وبلاگی کرده که در این بازی باید یه عکس جوات از سیزده سال پیش خودم در وبلاگ بذارم ! من این دعوت رو به فال نیک گرفتم اما بجای یه عکس جوات تصمیم گرفتم یک عکس از دوران جبهه رفتن بذارم !

                6.jpg

در ادامه بازی بنده یوز پلنگ سیروساریو برزنسوشیانت  و اسپرینتر رو دعوت به ادامه بازی میکنم و اطمینان دارم که خواهش بنده رو رد نخواهند کرد …. اسپرینتر عزیز هم میتونه یک عکس از کودکی خودش بذاره چون دختر خانوما تیپ جواتی ندارن !

44 thoughts on “شاتوت در جبهه !

  1. اول شدم و اولين راي در بالاترين را هم من به شما دادم…
    …………………….
    لطف کردی میلاد جان 🙂

  2. جالب بود ياد خاطرات قديم و….
    سال نوتون هم مبارك
    از خوش شانسي من از اين بازي ها دعوت نمي شم :)))
    …………………….
    میخوای من دعوتت کنم 🙂

  3. سلام شاتوت جان اين عكس ها منو ياد آلبوم قهوي بزرگ خونه مون انداخت
    داداش من 14 ساله بوده كه ميره جبهه مادرم دنبالش ميره كه اونو برگردونه خونه و داداشم رو پيدا مي كنه البته و اونو بر مي گردون ه خونه ولي تو راه داداشم از دست مامانم در ميره و دوباره بر مي گرده خلاصه مامانم ديگه دنبالش نميره
    راستش اسم جبهه هاي كه رفته اصلا نمي دونم ولي يكبار تعريف كرد گفت كه تو يك عمليات عراقي ها همه ي نيروهاي اونا رو مي كشن گفت تو اون كانل ها كه راه مي رفته همش خون بوده اون و پسر عموم ميرفتن تو خاك عراق بعد برگشتي اينجوري شده و و نيروها رو مي بينن گفت يكي از اونا زنده بود و پاهاش به پوست بند بوده داداشم اونو به زحمت عقب اورده گفت تمام سر شانه هامو گاز گرفته با دندوناش يه عكس هاي داره اينقده جالب و قشنگ هستند كه نگو
    اونا هم عالمي داشتند برا خودشون
    …………………………………..
    سلام سیروس جان
    جبهه دنیایی بود پر از غم و شادی و ترس و اضطراب
    بقول تو عالمی بود …
    سال خوبی داشته باشی اقا 🙂

  4. می خواستم کامنت بگذارم. اما از اینکه قبلی ها را حذف کردی معذورم!
    ……………………………………………………….
    من کامنتی رو حذف نکردم مگر اینکه فحش و بد و بیراه توش باشه 🙂

  5. همیشه دیدن تصاویر مردانی که از خاک کشورم دفاع کردن برایم لذت بخش بوده است ، بگذریم که امروزه هستند کسانی که به توسط همین عکس ها به پست و مقام های بالایی رسیدند اما میدونم و مطمئنم کسانی بودند و هستند که تنها برای دفاع از خاک وطن به جنگ رفتند … شاد باشید … .

  6. مسعود جان مبارکه بزنیم به تخته,

    حالا فکر نکردی جواب خواستگار ها را چی بدی ؟,

    مسعود جان جنگ به همان نسبت که تلخ و ویرانگره خاطرات زیادی هم داره بهر حال یاد جانباختگان راستین وطن گرامی باد,

    مسعود جان در هر شرایط برات بهترین ها را آرزو دارم,

    با احترام,
    …………………………………………..
    چاکرم اردلان جان

    اردلان.

  7. سلام مسعود آقاي گل
    مدتيه كه از مطالب سايت شما استفاده ميبرم . من سن پدر بزرگ شما دارم قبل از ديدن عكست هم دوستت داشتم ولي امروز ديگر مهرت بدلم نشست آرزو دارم قبل از مرگم بديدارت نايل شوم سرزنده وپايدار باشي پسرم .
    …………………………
    سلام
    زنده باشین 🙂

  8. نبینم بد بگذره دداش!
    چه عکسایی دری. من که به تو شک نداشتم ولی ایمانم محکم تر شد.
    شاد و پیروز باشی و نوروزت خوش

  9. موندم از این همه اعتماد به نفس مردم این منطقه … قدرت خدا و وجود نازنین حضرت شاید باعثش شده !در هر حال دیدیمت ، الهه اعتماد به نفس، خوش تیپ ..
    خوش و پیروز ،و سال خوبی داشته باشی .

  10. همشهری عزیز،
    ممنون از اینکه به دعوت جواب دادی. عکس های فوق العاده ای بود. پست هایی که قبلاً ازت خونده بودیم، حالا کامل تر در ذهن هامون نقش می بنده و تصویر میشه. عکس هایت اصلاً «جوات» نبود و با وجودی که نقض قانون بازیه، اما خوشحالم که این عکس ها رو گذاشتی. اگرچه از نظر من بیشتر اون جنگ (به جز یک دو سال اولش) به باد دادن سرمایه های مملکتمون که اصلی ترینش جان جوان های این مملکت بود، اما این دلیل نمی شه که دست تک تک عزیزانی که از جونشون مایه گذاشتن تا از آب و خاکشون دفاع کنند رو نبوسید.
    …………………………………….
    چاکرم محمود جان
    این دعوت تو هم فال بود هم تماشا 🙂
    مخلصیم ..

  11. آقا مسعود عیدت مبارک
    یه سوال داشتم ازت
    وقتی به این عکسها نگاه میکنی بیشتر از هر چیز دلت به حالت چی میسوزه؟
    ……………………………………….
    سلام
    عید شما هم مبارک
    دلم به حال جوونهایی میسوزه که در جنگ کشته شدند !

  12. معلوم شدنش که میشه.دقیقشو می خواستم بدونم.خیلی محافظه کار هستینا! 😀
    ………………………………
    اگه بخوای شماره شناسنامه هم میدم 🙂

  13. میخواستم بگم الان دهن مدعیانی که میگفتند شاتوت دروغ مینویسه و از بچه های جبهه و جنگ نبوده بسته میشه، اما یادم افتاد کسی که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدار کرد!

  14. مسعود جان
    با اينكه سن و سالم به جنگيدن نمي رسيد، جنگ رو با تمام وجود حس كردم و …
    عيدت مبارك رفيق، من به تو و عزيزاني كه براي «وطن» جنگيدند، خيلي افتخار مي كنم. اونها هم كه به قول محمود جوونها رو به كشتن دادند، روزي تقاص پس خواهند داد كه دير و زودش دست ماست.

    خيلي از داستانهات تو ذهنم اومد.
    …………………………………
    سلام اق مجید
    شما محبت داری …سال خوبی داشته باشی 🙂

  15. این چه بازی خوب!چه سخته!..:)….قالب وبلاگم هم درست نکردی که…!از صبح منتظرم!
    ……………………………………………………………………….
    من از صبح نبودم !
    تازه گفتی دادی دست مهندس که …. نمیتونی از زیرش در بری 🙂

  16. آقا ما هی شرمنده فراموش کردن بزرگیتون می‌شیم.
    سال نو مبارک
    نمی‌دونم می‌دونی مسعود جان که چه تأثیر عظیمی در به تأمل واداشتن وبلاگستان داری یا نه.
    حتماً می‌بینی که جبهه ندیده‌ها چه کسانی رو نماد جبهه و جنگ می‌دونند.
    اونهائی که رسانه دارند یکجور دیگه نشون می‌دن یا یک چیزهائی رو نشون نمی‌دن.
    مگر به چند نفر از اونهائی که شنیده‌ها رو دیدند دسترسی داریم؟
    مگر چندتاشون قلمی به شیوائی و قدرت شما دارند؟
    صادقانه با مورد بحث‌برانگیز اخیر من هم همذات‌پنداری نکردم ولی مهم اینه که همیشه بغض گلوی سنگدلها رو هم گرفت

    از جنگ بگو از جاهائی که نگیم اَه‌ه‌ه‌… باز هم جبهه.
    از اونجاهائی که فکر می‌کنی باور نمی‌کنیم.
    از نمازنخونها٬
    از سیگاری‌ها
    از اونهایی که یک تنه صد نفر رو حریف نبودند
    از بی‌ریشها
    ترسو نداشتیم؟
    کسی نبود که دعا بکنه تو عملیات نباشه؟
    کسی نبود که با اسرا بدرفتاری بکنه؟
    خائن هم دیدی؟

    نمی‌گم اصلاً نبودند ولی همین‌طوری بود که تو فیلمها نشون می‌دادند؟
    ……………………………
    ای ول اقا وحید
    ای ول
    من اومدم ناگفته ها رو بگم وحید اما سخته …اما میگم !
    خوشم اومد که صادقانه گفتی که تو هم همذات پنداری نکردی ..
    راستش اگه اومدم چند تا عکس گذاشتم دلیلش اینه که سندی باشه که باور کنن از رو باد معده حرف نمیزنم !
    تو جنگ همه چی بود … چیزایی که عمرا باور نمیکنی و عمرا نمیتونی همذات پنداری کنی !

  17. مسعود جان با درودی هزار باره,

    چون این مبحث جبهه و خاطرات را انتخاب کردی و بعنوان یک سرباز سوگند خورده ارتش پر افتخار شاهشاهی ایران و در صورت امکان خاطرات و فصل هائی از حماسه ها و حماسه آفرینان نیروهای سه گانه و انتظامی را از بدو ورود به دانشکده افسری تا آغاز جنگ هشت ساله را و چگونگی این جنگ و علت اصلی را تقدیم خواهم کرد,

    مسعود گرامی,

    این افتخار را داشتم که عملیات پر افتخار مروارید تکاوران قهرمان نیروی دریائی ارتش شاهنشاهی در عرض کمتر از دو ماه نیروهای بیگانه را از خاک اهورائی ایران به بیرون رانده و آزادی خرمشهر و آبادان را در پرونده سربازی خویش ثبت کنیم که قهرمانان این عملیات اکثرا جانشان را با سوگندشان به مام میهن هدیه کردند زیرا میثاقی نا گسستنی با ملک و میهن داریم,

    مسعود عزیز,

    اکنون که این پیام را برایت مینویسم با اشکی همراه است که فقط یاد این قهرمانان وطن التیام بخش آنست زیرا آنان هرگز نمرده و در قلب ایران پرستان زنده و جاوید خواهند ماند ولی یک خیانت بزگ و یک نقشه از قبل تدوین شده این جنگ لعنتی را به هشت سال کشید زیرا نه عراق و نه هیچ قدرتی در منطقه عددی در مقابل نیروهای ایران بودند چه رسد به سردار تو خالی قادسیه صدام,
    مسعود جان در سال قبل از انعقاد قرارداد هزارو نهصد و هفتاد و پنج در الجزیره زنده یاد تیمسار ارتشبد دکتر بهرام آریانا این فرزند راستین آذربایجان در شرف ارضی از پادشاه فقید ایران کسب اجازه فرمودند که صبحانه را در تهران و ناهار را در بغداد خواهیم خورد که پادشاه فقید ایران فرمودند این منطقه فقط باید در صلح و صفا باشد و جزیره آرامش و ما هرگز با همسایگانمان جز احترام و حسن همجواری کاری نخواهیم داشت و در همان آغاز دو ماهه جنگ صدام رسما قرارداد الجزیره را برسمیت شناخت و کویت همراه با عربستان سعودی بالا ترین غرامت جنگی را پیشنهاد کردند ولی متسفانه نه تنها ایران نپذیرفت بلکه اعلام کرد این جنگ موهبتی الهیست و اگر بیست سال هم طول بکشد خواهیم ایستاد و بعد از هشت سال با سرشکستگی صلح را پذیرفتند,
    مسعود جان و گرامی برادر خوبم,

    این قصه سر دراز دارد و درد بسیار زیاد ولی هر زمان مایل بودی همزمان با خودت این خاطرات را دنبال خواهیم کرد جهت آگاهی برای نسلهای آینده,

    همواره سرفراز و پایدار باشی گرامی,

    اردلان.
    ……………….
    زنده باشی اردلان جان ..

  18. سلام
    من تو وبلاگم با اجازتون یه فروم(تالار گفتمان) درست کردم که به چند تا مدیر نیاز دارم.
    ازتون خواهش می کنم اگه براتون امکانش هست یه سری به ما بزنید.
    ممنون
    ژنوس
    ……………………
    سلام
    یه سری میزنم 🙂

  19. الهــــــــــــــــــــــــــــــــــــی چه مظلوم بودین

    من نمیدونم چرا فکر میکردم شما تو دوران جنگ هم یه مرد پخته و جا افتاده بودین؟؟!!!
    حسابی جا خوردم عکستونو دیدم

    واسه همین ناخود آگاه گفتم الهی….

    خدا رو شکر کسی از من این درخواست رو نکرد اتفاقا جاتون خالی من خیلی تیپ جواتی داشتم تمام عکسای دوران جواتیمو قایم کردم مبادا کسی ببینه آبرو بره
    …………………………………………..
    میگم ماهک جان میخوای تو رو دعوت کنم به این بازی 🙂

  20. اين يعني دوره جنگ جوات بازي بودا و بچه جواتا مي رفتن جنگ؟!!!!
    آره آقا مسعود……
    …………………………….
    شما خوب نگرفتی
    گفتم شرایط بازی این بوده منتها من به شیوه خودم بازی کردم … اصلا هم منظورم این نبوده 🙂

  21. سلام
    چرا عکس توت فرنگی به جای شاتوت گذاشتی؟
    ………………………………………..
    سلام

    عکس شاتوت قشنگ پیدا نکردم 🙂

  22. دمت گرم داش مسعود.ما فتح المبین افتخار جانبازی پیدا کردیم .از جنگ دیگه بی زارم اما اگه بازم تکرار بشه همه ماها تو خطیم.تو هم تو خط بمون لوتی.با علی مدد
    ………………………………………………
    دمت گرم
    زنده باشی 🙂
    اما عمرا جنگ نباشه !

  23. ,انگار روی تانک هک داشتی مطالعه می کردی ها! دمت گرم
    ……………………………………
    تانک نیست … گردان ما زرهی بود و پیشرفته ترین تانک ها رو داشت ! البته اون زمان
    این ماشین زرهی نوعی نفربر برای حمل مهمات …. اذوقه و نفر بود که قابلیت حرکت در خشکی …مرداب و اب رو داره ..
    موفق باشی

  24. نسیم مهربان عشق می وزد و بوی خوش سبزی و طراوت فضا را پر می کند،زندگی دوباره جاری می شود و زمین باز هم نفس می کشد و حیاتی نو را آغاز می کند.حیات سبز ،سرشار از تازگی و شروع دوباره می شود و غنچه ها با ناز ،گلبرگ هایشان را باز می کنند و کلبه های خاموش کشتزارها رونقی دوباره می گیرند.بوی بهار همه جا را عطرآگین می کند و یاد عاشقان در سراسر این سرزمین دیرین گسترده می شود.
    بهار نرم نرمک می آید و شور و حال دیگری در دل طبیعت شیدا آغاز می شود.سالی جدید و باز هم تکراری شیرین،عید،سنت و آیین باستانی،سفره های گسترده نوروزی،چهره های آشنا،دعا و نیایش اول سال الهی،حول حالنا الی احسن الحال…دوستان کنار هم،با قرآنی که سمبل باورهای مشترک است نجوا می کنند،و می خواهند از خدای خوبی که با آن هاست،از خدایی که مهربان است؛از عمق وجود می خواهند:الهی…سعادتی بیشتر…روزهایی بهتر،آرامشی دیرپاتر…ناگهان شمیم عطری آشنا مشام را می نوازد…بوی معرفت دوست می آید…آنکه آمد تا زيبايي و زندگي بياموزد و حياتي جاودان به انديشه ي بشر بخشد…نوروز و بهار طبیعت عطراگین با زاد روز رسول گل و نور و عشق حضرت محمد مصطفی “صلی الله علیه و آله و سلم”و صادق امت و احیاگر دین و علم مبارک باد…
    تینای عزیزامیدوارم سال خوشی را درکنار خانواده و دوستان سپری کنید..عذر از تاخیر در تبریک اومده بودیم نزدیک شما ..اگر قبول کنند زیارتمان را نائب الزیاره بودم…همواره سالم، موفق،پیروز و سربلند باشید…
    .فکر کنم البته باید این نوع تبریکات رو در وبلاگم میذاشتم ولی خوب انشاالله در آینده:دی
    ارادتمند …یا علی
    …………………………..
    چاکر احسان جانم هستیم … نیستی اقا دلمون تنگه
    امیدوارم سال خوبی داشته باشی رفیق ..
    علی یارت 🙂

  25. نسیم مهربان عشق می وزد و بوی خوش سبزی و طراوت فضا را پر می کند،زندگی دوباره جاری می شود و زمین باز هم نفس می کشد و حیاتی نو را آغاز می کند.حیات سبز ،سرشار از تازگی و شروع دوباره می شود و غنچه ها با ناز ،گلبرگ هایشان را باز می کنند و کلبه های خاموش کشتزارها رونقی دوباره می گیرند.بوی بهار همه جا را عطرآگین می کند و یاد عاشقان در سراسر این سرزمین دیرین گسترده می شود.
    بهار نرم نرمک می آید و شور و حال دیگری در دل طبیعت شیدا آغاز می شود.سالی جدید و باز هم تکراری شیرین،عید،سنت و آیین باستانی،سفره های گسترده نوروزی،چهره های آشنا،دعا و نیایش اول سال الهی،حول حالنا الی احسن الحال…دوستان کنار هم،با قرآنی که سمبل باورهای مشترک است نجوا می کنند،و می خواهند از خدای خوبی که با آن هاست،از خدایی که مهربان است؛از عمق وجود می خواهند:الهی…سعادتی بیشتر…روزهایی بهتر،آرامشی دیرپاتر…ناگهان شمیم عطری آشنا مشام را می نوازد…بوی معرفت دوست می آید…آنکه آمد تا زيبايي و زندگي بياموزد و حياتي جاودان به انديشه ي بشر بخشد…نوروز و بهار طبیعت عطراگین با زاد روز رسول گل و نور و عشق حضرت محمد مصطفی “صلی الله علیه و آله و سلم”و صادق امت و احیاگر دین و علم مبارک باد…
    شاتوت جان امیدوارم سال خوشی را درکنار خانواده و دوستان سپری کنید..عذر از تاخیر در تبریک اومده بودیم نزدیک شما ..اگر قبول کنند زیارتمان را نائب الزیاره بودم…همواره سالم، موفق،پیروز و سربلند باشید…
    .فکر کنم البته باید این نوع تبریکات رو در وبلاگم میذاشتم ولی خوب انشاالله در آینده:دی
    ارادتمند …یا علی
    شرمنده اشتباه اومد اولی:)

  26. سلام.
    شرمنده از اینکه برای عرض ادب و گفتن تبریک سال نو دیر رسیدم،با این حال امیدوارم سال خوب و پر برکتی در کنار خونواده داشته باشی و باز امیدوارم امسال سال رسیدن به آرزوهای شما هم باشه.
    سال نو بر شما و خونواده محترمتون هم مبارک
    …………………..
    سلام
    بنده هم امیدوارم شما و خانواده محترم سال و سالهای خوبی داشته باشید
    موفق و پاینده باشی 🙂

  27. من یک عکس بیشتر نمیبینم
    چه جوریه من ازین وردپرس سر در نیاوردم!
    ……………………………………….
    عکس ها حذف شده 🙂

پاسخی بگذارید

