تُخم سَگه مادر قهوه کو مُوز ؟

بیرون مغازه ایستاده بودم که دیدم یه پسره از بساط میوه فروشی همسایه یه موز کند و الفرار ! صاحب میوه فروش داد زد ای دزد و دوید دنبال پسره … منم دویدم ! یه صدمتری که دویدیم میوه فروش پسره رو گرفت … میوه فروش به پسره گفت : تُخم سَگه مادر قهوه کو مُوز ؟ پسره گفت : خُوردم  بخدا! میوه فروش گفت : گه خُوردی خُوردی دَیوث ! کو جیباته بیبینم ! اما هیچی تو جیبای پسره نبود ! به پسره گفتم اخه تو این مسیر کوتاه تو چجوری موز رو پوست کندی خوردی ؟ پسره گفت : با پوست خُوردُم …! دوسه نفر که جمع شده بودن هرو کر کردن و خندیدن ! پسره خجالت کشید و سرش رو انداخت پایین ! اهسته به میوه فروش گفتم اکبر اقا بذار بره … پسره رفت جماعت هم متفرق شدن و من یاد این خاطره افتادم که بابام  تعریف میکرد …

بابام میگفت :زمانِ روسا دَمه کوچه زَردی نُونوایی سِنگکی داشتُم … همیشه یَک نون قِشَنگ و برشته ره بیرون دِکون مِزدُم به میخ تا مِردُم بفهمَن که نونوایی دره نون پُخت مُکنه ! یک روز دیدُم یکنِفر جَست زد نون ره کند و هابُودو ! یکی از مشتریا گفت : شاطر حَسن ای یره گه نُون ره بُرد ! مگه مویَم دُویدُم دُنبالش … سر میلان که رسید ازَم پُوشته یَخَنش گیریفتُمش بهش گفتم : تخم سَگ نون ره کوجا مُبُری ؟ مرتکه گفت : بُخدا گوشنَم بود شاطر ! به اَبلفَض گوشنَم بود !…. بابام مگه نگاه کردم دیدم از او نونه قشنگ و برشته نصفشه هموجور که بُدو بُدو مِکرده خورده ! مِگه بهش گفتُم از فردا هر وقت گوشنه رفتی بیا تا نِصبه نون بهت بُدم بُخوری !

                      ………………………………………………………………………..

از قدیم گفتن شکم گشنه دین و ایمون نداره …. !

20 thoughts on “تُخم سَگه مادر قهوه کو مُوز ؟

  1. یره برِی چی اِقد میوه فروشی مِری؟…موندوم جان دِداش!
    _____________________________
    مو که نمرم یره …ای بغل دستما میوه فروشیه خب ! بغل دسته شما چیه دداش ؟

  2. agha emlaye kalamat ro dorost benevis. shoma ek eb in khoobi minevisi kami deghat kon emlaahaat ham sahih bashe, dayous be se senoghtast na sin.
    ______________________
    ممنون از این تیز بینی دوست من … اصلاح شد 🙂

  3. خیلی قشنگ می‌نویسید و تلخ… زندگی خوب هم هست.
    _____________________
    ممنون ….شک ندارم … اما متاسفانه من تلخ نویسم فقط …شیرین نویس زیاد داریم 🙂

  4. جالب بود
    خوش حال می شوم با شما تبادل لینک کنم دوست عزیز
    راستی شما خود ات اهل شهر مشهد هستی؟
    __________________
    ممنون
    من مشهدی هستم دوست من 🙂

  5. ز گهواره تا گور دانش بجوی!!
    فرق شله و شله زرد را که از اینجا یاد گرفتیم اما فحش آخری را یاد نگرفتیم!!!
    ______________________________________
    حالا از این لات و لوتا میپرسم بهت میگم شیخ … معلوم کن دقیقا کدوم رو منظورته تا پرس و جو کنم 🙂

  6. چند ماه پیش خیابان انقلاب بودم. تو یه کتاب فروشی پرسه می زدم. کنارم پسر جوونی بود که همون موقع فکر کردم باید دانشجوی سال اولی باشه. به ادبیات روس علاقه داشت و مدت زیادی رو مثل من جلوی قفسه های ادبیات گذروند. ..
    مرد کتاب فروش دنبالش دوید…
    هیچ وقت هیچ وقت نگاه شرمگینش رو فراموش نمی کنم وقتی نمیدونست چطوری به کتاب فروش توضیح بده چرا کتاب رو با خودش برده و پولش رو نداده…
    از خودم بدم اومد که برای یک لحظه نگاهم به اون نگاه شرمگین افتاد.
    __________________________________
    تاسف باره …

  7. مشهدی اینقدر قشنگ بود و ما نمی دونستیم؟ رفیق ما مشتریت شدیم.
    ____________________________________
    ارش جان ارادت داریم …. با کمال افتخار لینک شدی

  8. ای دمت گرم
    یعنی همه شو با لهجه خوندم و خودم مردم از خنده

    لایک و شیر کم بود گفتم کامنت بدم بگم خیلی دمت گرم.

  9. امیر جان میلان کجاست چه صیغه ایه دیگه.مگه شما کُج زندگی مُکُنن؟؟؟:D
    یره ای غیر مشدیا چی بی سواتن.ای خواهر و مادر:D

  10. خدمت دوستان عزیز عرض کنم در لهجه خراسانی به کوچه میلان میگویند. اینو موقع سربازی تو تربت حیدریه یاد گرفتم.

پاسخی بگذارید

