زنده باشی جناب سرهنگ… !

کنار خیابون ایستاده بودم که دیدم یه عقب مانده ذهنی که اب دهنش کش اومده بود و ظاهر نامناسب و کثیفی داشت به هر کسی که میرسه با زبون بی زبونی ازش میخواد دگمه بالای پیراهنش رو ببنده ! اما چون ظاهرخوب و تمیزی نداشت همه ازش اکراه داشتن و فرار میکردن !

دو سه تا سرهنگ راهنمایی و رانندگی با چند تا مامور وسط چهار راه ایستاده بودن و داشتند صحبت میکردند ! یکی از اونها معلوم بود نسبت به بقیه از لحاظ درجه ارجحیت داره چون خیلی بهش احترام میذاشتن ! این عقب مونده ذهنی رفت وسط خیابون و به اونها نزدیک شد و از همون سرهنگی که اشاره کردم خواست که دگمه اش رو ببنده ! سرهنگ بیسیم دستش رو به یکی از همکارانش داد و با دقت دگمه پیراهن اون معلول ذهنی  رو بست و بعد از پایان کارش وسط خیابان و جلوی اونهمه همکار و مردم به اون عقب مونده ذهنی سلام نظامی داد و ادای احترام کرد ! اون عقب مونده ذهنی که اصلا توقع اینکار رو نداشت خندید و اون هم به روش خودش سلام داد و بطرف پیاده رو اومد … لبخند و احساس غروری که توی چهره اش بود رو هیچوقت فراموش نمیکنم !

بعد از این قضیه با خودم گفتم کاش اسم و مشخصات اون سرهنگ رو یاد داشت میکردم تا با نام بردن ازش تقدیر کنم ! اما احساس کردم اگر فقط بعنوان یک انسان ازش یاد کنم شایسته تر باشه ! این کار جناب سرهنگ باعث شد اشک توی چشمام جمع بشه و امیدوار بشم که هنوز انسانهایی با روح بزرگ وجود دارند ! ….. زنده باشی جناب سرهنگ !

14 thoughts on “زنده باشی جناب سرهنگ… !

  1. ساعت دو و نیم نصفه شبه ولی مگه تو یعنی این وبلاگت می ذاره من برم بخوابم؟
    من استرالیا رو نمی دونم ولی تو این دهات ما زیاد کسی به گداها کمک نمی کنه. ولی بیشتر وقتها یک نفر با یک کره خری یا خلاصه یک حیوونی میاد می ایسته درست وسط خیابون مرکز خرید. بچه ها هم خوششون میاد و حیوون رو ناز می کنند و بالاخره هم پدر و مادر رو مجبور می کنند که یه پولی بده.
    حالا ممکنه منظور این آدم توی عکس این بوده باشه که آی آدمها، شماها دلتون برای حیوانات می سوزه یا حیوانات رو دوست دارین ولی ما آدمها چی؟ باید شکل حیوون بشیم تا دلتون به رحم بیاد؟شاید هم من زیادی فکر می کنم، نمی دونم .
    به نظر من تا وقتی که این تصمیم خود اون آدمه که این کار رو بکنه هیچ ننگی نداره. خرها به بعضی آدمها شرف دارن.
    Franz Marc نقاش آلمانی ترجیح می داده از حیوانات نقاشی بکشه تا از آدمها چون اونها رو پاکتر می دونسته.
    تا هذیون نگفتم برم بخوابم!
    _____________________________
    اتفاقا حرفات جالب بود برام و نوع دیدت متفاوت … یه خورده به فکر فرو رفتم !

  2. سلام .متاسفانه تا حالا من دست نوشته های شما را نخوانده بودم .قلم شما را دوست دارم .آیا ممکن است نوشته های جدید خود را برای من ایمیل کنید؟ ممنون

    1. مرمر جان من با ايميل رابطه خوبي ندارم… يعني قهريم با هم … ميتوني عضو وبلاگ بشي و نوشته هاي جديد رو بخوني 🙂

  3. مسعود عزیز با سلام بدون اینکه بخواهم تعارف الکی بکنم باید بگم که قلم انتقادی و اجتمائی بسیار خوبی داری و معلوم است که درد آشنا میباشی امیدوارم که روزی به عنوان یکی از طنز نویسهای سیاسی و اجتمائی آشنا برای کل ایران باشی البته با این نگارش حساب شده و گرم آنروز خواهد آمد .

  4. زمان خدمت یک ناخدا فرزادی داشتیم که همین قدر انسان بود. جانشین دریادار اشرفی فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش جمهوری اسلامی. اسم این رو آوردم که ازش تقدیر بشه به جای اون سرهنگی که یادتون رفته بود. اون موقعی که من خدمت میکردم بازنشست شده بود و رئیس تعاونی مسکن کارکنان بود. از اونجا میشناختمش

  5. اوایل خدمتم بود برای کاری رفتم مدیریت منابع انسانی یه آقای لباس شخصی بود ( نه از این مزدورا !) احتمالا بابای یکی از سربازا بود . فکر کردم کارمند عالیرتبه ای چیزیه طبق آموزشهایی که داده بودن چنان پایی براش کوبیدم که صداش تا ته راهرو رفت! بعد دیدم یه عده سرباز و کادری دارن میخندن! از در که اومدم بیرون هنوز نمیدونستم علت خنده شون چیه تا اینکه چند دقیقه بعد دیدم دم دژبانی داره مدارکشو تحویل میگیره !
    عجب گافی دادم …

  6. در ارتش هم ادمهای با کلا سی پیدا می شود.البته نه در سپاه. چون سپاه را تبدیل به بیسواد خانه کرده اند. همه رده با لا ییها و اصلا از دم دهاتی هستند. که حکمتش را نمی دانم. ظا هرا اینها از ادمهای فهمیده و با سواد متنفرند. اما در ارتش یعنی مجموعه ارتش بخصوص کسانی که از دوره قبل از این رژیم مانده بودند ادمهای فهمیده ای مشاهده می شدند. اخ که اینها چه گندی به ارکان مملکت زده اند. شاید حکمت الهی است.

پاسخی بگذارید

