اگه نَدادی میرَم خونه بابام…!!

دختر کوچولوم اومده جلو میگه: بابا جون رارانه منو بده….!! میگم چی بابا..؟ میگه رارانه…رارانه…!! به خانومم میگم چی میگه این بچه…؟

خانومم میگه : بچه یارانه شو میخواد…!! مسعود بهت بگم ها… یارانه ماهارو باید بدی به خودمون…!! مال بچه ها روهم باید بدی به من…!!

میگم بابا این یارانه ها رو میدن به سرپرست خانواده برای پول اب و برق و مرگ و کوفت که گرون شده…!! واسه نونه كه دونه اي پونصد تومن شده…!!

میگه به من مربوط نیست…!! گفتن نفری هشتاد و یک هزار تومن دادن که سهم ما سه نفر میشه ۲۴۳ هزار تومن…!! با سهم خودت برو هر کاری که میخوای بکنی بکن…!! مرد خانواده ای چشمت کور دَندِت نرم باید خرج ماهارو بدی ولی نه از جیب ما…! اینا پول نفتمونه که سی سال پیش باید میدادَن…!!

میگم بابا جون پول نفت کدومه…!؟ بخدا چهار روز دیگه نون گیرمون نمیاد بخوریم…این پول مال زندگیمونه…مال بدبختیمونه… مال فلاکتمونه…!! ای خدا لعنت کنه این احمدی نژادُ…!

میگه من نمیدونم …!! اگه دادی که دادی…!! اگه ندادی میرم خونه بابام…!! دختر کوچیکه هم اومده جلو انگشتش رو اورده بالا میگه: اگه دادی که دادی…!! اگه نَدادی میرَم خونه بابام…!!!!

84 دیدگاه برای «اگه نَدادی میرَم خونه بابام…!!»

  1. khoda Lanat kone Hamashoonoo, na faghat ahamdi ro…. zemnan in rooza hich ja behtar az khonehy ebaba nist, agar mesle sabegh baba biyareho maha ham bokhorim, zende bashi 🙂

  2. سلام میخواستم بدونم ایا قصد تبادل لینک دارید اگه اینطور هست من رو با موضوع متفاوت ترین سایت موبایل و با ادرس http://www.zarmob.com لينك كنيد و اطلاع بديد تا شما رو با چه نامي لينك كنم حتما يه خبري به من بديد ممنون

  3. خوب بده آقا راست میگن دیگه، پول مردم خوردن نداره به خدا! دیگه تو این دولت نمیشه پول مردم رو خورد! بقول محمود دیگه اون ممه رو لولو برد!

  4. اگه روزی برسه و ماهی 200 هزار تومن همه به عنوان یارانه بدن به هر نفر، بازم از اینکه نرفتم و ثبت نام نکردم پشیمون نیستم. این شروع یک گدایی ملیه و یه هرج و مرج درست حسابیه. جایی که پول یا مفت معلوم نیست کجا خرج میشه و بابت چی. شروع دیدن گداهای بیشتر تو خیابونا.
    متاسفم که درصد خیلی زیادی از مردم دلشونو خوش کردن به این یارانه‌ها 😥
    همیشه گفتم این مملکت درست بشو نیست که نیست، مگه اینکه یه متر شخمش بزنن و تخم نو بکارن تو زمینش، مگه اینکه دین رو از حکومت بندازن بیرون، امام زمان رو بذارن تو همون چاه جمکران بمونه و رو پاهای خودش واسته و نون عرق ریختنشو بخوره.
    باید سخت‌کوش بود نه خر کار، باید فکر داشت نه اعتقاد و این پول گدایی که میدن به مردم فقط حق‌البگا (ببخشید که عربی شد، اما این واژه گاییدن رو باید به عربی گفت که 1400 ساله این مملکت رو داره میگاد) است که میدن تا عمر همه مردم ایران رو ببرن به «گا» تا یه سیرو سیاحتی بکنن.

    کاش زودتر از این خراب شده برم جایی که پول تخصص و کار و تلاشمو بخورم.
    کسایی که مخالف حرف من هستن لطفاً از اون خداشون عاجزانه این رو بخوان که من به خواستم برسم که هر چی تو این مملکت آدمایی مثل من کمتر باشن اونا زندگی راحت‌تری! خواهند داشت.

    1. خدایا به حضرت «پسر بد (ص)» عمر طولانی و با عزت در راه خدمت به اسلام و مسلمین و میهن عنایت بفرما و ما را از ملتزمین اعتقادی و عملی در رکابش قرار ده!

      1. مرسی خوارج 😎
        بابا، گفتم مخالفا دعا کنن، تو اگه مخالفی التزامت چیه؟ 😛
        بعدشم به اسلام و مسلمین هیچکی نمیتونه کمک کنه، چون اونا قبل از تلاش، به خودشون وعده بهشت و حوری و شیر و عسل و اینا رو میدن

      2. بنده حقیر متوجه صدر و ذیل کامنتم بودم! امید بود شما نیز پارادوکسش را میپذیرقتید و به قول حضرت گل آقا » مخافقت» ما را عیان نمی نمودید!

      3. شرمنده خوارج جان،
        پس من مطلبتو نگرفتم.
        راستی من اصلاً عربیم خوب نیست، این مخافقت یعنی چی؟

      4. به هر حال ما در رکابتیم حاجی!!! این از تعبیرات گل آقایی بود دیگه: [ مخالف + موافق = مخافق ]

  5. این رارانه 81 تومنی معلوم نیست مال چند ماهه؟؟؟ ما از همونشم بی نصیب موندیم؟ 😦 حالا مگه کسی دریافت کرده تا حالا؟؟؟

    1. خدایی بعنوان یه ایرانی، چه حسی بهت دست میده وقتی قلقله‌ی مردم رو جلوی بانکها ببینی؟

  6. این پسر بد سهمش رو بخشید به محمود که باهاش باتون بخرن بکنن تو اونجاش !
    مساله اینجاست که ما به این یارانه ها دل خوش نکردیم ، اما تو که نمی گیری ، داری به همین دولتی که اینقدر بهت حال داده ، حال میدی . ما می گیریم ، 40 هزار و پونصد تومن از پولای محمود جاکش میاد توی حساب ما ، اگر پول یک باتوم هم کمتر داشته باشه خوشحال می شیم. تو نگیر ، بزار برای آبادانی این مملکت پول نفت همین مملکت رو خرج کنند و سر ملتش منت بزارن.
    اما من با این حرفت موافقم :
    باید سخت‌کوش بود نه خر کار، باید فکر داشت نه اعتقاد

    ولی حرفت به عملت نمی خوره ، اینه که من هم از منطق خودم برات گفتم !

    1. نه حاجی، فکر میکنی که داری 40 هزار و خورده‌ای از اینا میگیری. تو داری پول تفکر گدا صفتی که 1400 سال تو این مملکت پرورش داده شده رو میگیری. تو داری هر شب تو فکرت دعا میکنی که اگه این 40 هزار و خورده‌ای بشه 50 هزار تومن چقدر خوب میشه. من به این میگم: تفکر گدایی!
      اونام خوب فهمیدن اینو، میان میگن بنزین رو از ماه بعد آزاد میکنیم، بعدش همین تفکر میره تو صف‌های طویل بنزین وامیسته تا مثلاً حقشو بگیره! اما وقتی همین دولت کودتا میاد یهو دوباره بنزین میریزه تو کارت. همین تفکر کلی خوشحال میشه و میگه: خدایا شکر!
      تا حالا پول بازومو خوردم، بعد از اینم میخورم تا منت یه کودتاچی رو سرم نباشه. فکر میکنی اون احمقه و حساب کتاب بلد نیست؟ یا نکنه میخوای نمک دولت کودتا بخوری و نمکدون بشکنی؟
      البته در خیانت‌کار بودن ملت ایران لااقل از 1400 سال به اینور هیچ شکی نیست (شک داری برو تاریخ بخون). در تفکر گدایی اون هم شکی نیست.
      برو حاجی یه کم رو طرز فکرت مایه بذار، ببین واقعاً سهم تو از زندگی گدایی کردن ماهیانه (البته هنوزم معلوم نیست واسه چند ماه دادن اون پول گدایی رو 😆 ) چهل هزار تومن و اندیه؟ که اگه اینطوری فکر میکنی خیلی مفت زندگی تو میفروشی.
      ناراحت نشو که منظور من از «تو» فقط واقعاً تو نیستی که گناهی نداری، مشکل طرز فکریه که اونقدر تو عمق وجود ما رخنه کرده که نمیتونیم غیر از این فکر کنیم.

      من که شروع کردم، تا ببینم چی میشه

      1. دنيا بالا و پايين زياد داره، كار خدارو چي ديدي. شايد يه روز توام وضعيت زندگيت مثل خيلي از ماها كه از قشر ضعيف جامعه هستيم شد.
        شايد يه روز مجبور بشي در ماه هشتصدهزار تومن قسط، خرج خونه، اجاره خونه، خرج زن و بچه بدي، اونموقع 40هزار تومن كه هيچ، سكه ي 25تومني رو با تيركمون مگسي در هوا شكار ميكني
        اون وخت ببينم بازم كِرتيك روشنفكري صادر ميكني؟!
        به قول قديميا: تو هنوز رو زمين سفت نشاشيدي تا بدوني دنيا دست كيه
        😐

      2. تو اگه 800 اجاره و قسط میدی، باید بهتر بدونی که 40 تومن دوای دردت نیست، ارزون میفروشی.
        شاید تو هنوز نمیدونی زمین سفت چیه.
        تو فکر میکنی چون خودمو به 40 نمیفروشم آدم مایه‌داریم؟ 😆
        نه عمو جون، بهتره ما آدما به جای ننه من غریبم بازی کمی عزت نفس داشته باشیم و هر کی که خودشو نمیفروشه، فوری خودمون رو نندازیم جلوش و سینه‌خیز بریم! اینجا با ننه من غریبم بازی به یارانه کسی اضافه نمیشه.
        تو اگه ندیدی، من دیدم وقتی نون گندم گیرش نمیومد و با بچه‌گی کودکانش با چوب میکوبید و نون و داد میزد نون جو، نون گندم شو!
        اگه تو ندیدی کسی رو که گندم تفت‌داده میخوره به جای غذا من دیدم.
        پس بیخود جلوی من سینه‌خیز نرو، فکر نکن هر کسی که نمیخواد گدایی کنه مایه‌داره.
        همین مرتیکه خر الاغ، اقتصاد رو خوابونده و چندین ماه فقط دارم پس‌انداز چندین سالمو مصرف میکنم.
        پس قبل از اینکه انگ بزنی و با سینه‌خیز رفتن بخوای کار خودتو توجیه کنی، کمی فکر کن که آدمای این دوره همشون مثل هم دارن ناهمواری‌های اقتصادی رو پشت سر هم میذارن

  7. من فکر می کنم حق برداشت این یارانه ها موکول شود به زمان انتخابات بعدی. اگر ملت به مشایی رای دادند که می توانند پول را برداشت کنند. اگر رای ندادند هم که مالانده می شود.

    1. عجب پورتیه این RS232!
      مهم اینه که دل ملت شهیدپرور شاد شه که شده.
      یه سندرمی هست به اسم «سندرم لهستانی». تو این سندرم افراد گروگان گرفته شده که در شرایط بدی قرار گرفته شدن، ممنون و سپاسگزار گروگان‌گیرها میشن و حتی واسشون دلسوزی میکنن و حاضرن با هر ضرب اونا برقصن!
      مهم نیست اونا چه وعده‌ای میدن و چیکار میکنن، مهم اینه که مردم به راه‌های مختلف برای خودشون بهونه میتراشن که باید این پول رو بگیرن. بدون اینکه متوجه باشن کلید خوشحالی اونا تو دست استثمارگراشونه، و کم کم حاضر میشن هزار خوش‌رقصی هم انجام بدن.
      یکی با یه ساندیس خوشحال میشه، یکی با وعده بهشت، یکی با 40 هزار تومن پول.

  8. باز خدا خیر بده به این دولت !!!! واقعا اگه مثل دولتهای خائن پیشین پول رارانه ی ما را به اسم جنگ یا توسعه یا گفتگوی تمدنها میخوردند بهتر بود!!!!

      1. خدا نکنه، موسی به دینش، عیسی به دینش. من چیکاره بیدم!
        فقط از روی کنجکاوی خواستم بدونم اونی که مردونگی کرد و کارشو تموم کرده‌ای، یا اونی که حواسش بود و فهمید بهشت و جهنم کشکه و رفت معامه کرد 😉

      2. همه ما اهل معامله هستیم! حتی همونی که دنبال بهشت و جهنم داره یه جورایی معامله میکنه دیگه! فقط هر کسی یه قیمتی داره! فرق انسانها فقط در قیمتشونه!

  9. خوب راس ميگه اون دُخمريِ بابا … عـَموشم ازش دفاع ميكنه … يالا تحويل بـِده حـق بچه رو … شما كه حـَق خور نبودي مسعود جـــــــــان !

  10. مره اومده میگه:
    ما زا آقایون راننده تاکسی و …خواهش می کنیم قیمت ها رو افزایش ندن سعی کنن سرشکن کنن!؟
    آخه اگه افزایش نده چه…

  11. من فکر کردم فقط خونه ما این وضعیته 😀
    نگو همه باباها رو خفت کردن 😀
    ای بیچاره ما مردا 😦
    حالا فکر کن ما یارانمون که هست حقوق خدمت هم که میدن بهم ااااااااااااااااااااااا تو نمیری میرم تو کار برج سازی 😀
    خدا خفت کنه محمود که مملکت را به گوه کشیدی در حد قیافه خودت.ملعون خر ~X(

    1. بهنام اینقدر به این عنتر فحش نده.
      ما تو ضرب‌المثل‌هایی که داریم یه چند تاییشم به درد بخورن، مثل اون یکی که میگه: خلایق هر چه لایق!
      ما اگه لیاقت زندگی بهتر داشتیم حتماً به دست میاوردیم.
      هر کسی تو زندگی قیمتی داره، ما مردم خیلی مفت میفروشیم.
      تو به یه کارمند معمولی 2000 تومن بدی، بهش برمیخوره و پولو میزنه تو سرت، اما به یه گدا این پولو بده ببین خداش میشی یا نه.
      و این تفاوت رفتار به قیمت آدما بستگی داره.

      1. همه كه مثه شما مايه دار نيستن آقا پسر
        كارگريم، وضع ماليمون خوب نيست
        تو ميگي چيكار كنيم؟!
        سرمون رو بزاريم زمين بميريم، شما پول دارا راحت ميشين؟!

      2. آقای تعجب، جوابتو زیر نظرت دادم برو بخون.
        بابا کارگر زنجه موره کن، اگه اونی که میگی راست باشه که کامپیوتر و اینترنت نداشتی! (همین الانش وضع تو از خیلی آدمای دیگه بهتره، پس قدرشو بدون)
        اینقدم ننه من غریبم در نیار خدایی، تو یا معنی فقر رو نمیدونی یا داری مسخره بازی در میاری. لازم نیست سرتو بذاری زمین، لازمه اینقد حسرت نونی که دست مردمه رو نخوری.
        به قول خودت تو نظر قبلیت اگه داری ماهی 800 قسط و اجاره میدی، معنیش اینه که یا داری قسط خونه میدی (از من جلوتری، چون با 18 سال کار هنوز خونه ندارم)، یا اینکه حاجی، داری تو محله از ما بهترون میشینی (خوب نوشه جونت، پولشو میدی حالشو میبری، چش حسود هم بترکه)
        خلاصه اینکه یا عدد و آمار مثل قبله آمالت نیار یا اگه میاری درست بیار.
        خدا پشت و پنات باشه و حواست باشه روزی ما دست کودتاچی نیست و حق ما خیلی خیلی بیشتر از این حرفاست و ما خیلی به مفت راضی شدیم

  12. salam
    Man taze varedam. neveshtehatoon ham kheili «tekan dahande» hastan.
    rastesh az didane akse oon pire zan oon bala tamame badanam larzid, jegare adam kabab mishe. kheili akse ghamginye…kash mishod ye ehsase digei ro neshoon bede.
    Merc az neveshtehatoon.

  13. ای کاش کلا هیچ کی پارسال پای صندوق نمیرفت تا این رارانه اجرا نمیشد و خانواده ها رو از هم نمی پاشوند….

    1. خونواده‌ای که قراره با یارانه از هم پاشیده شه، باید زودتر از اینا بپاشه. زیاد سخت نگیر

  14. تازه اول بدبختی مونه آقا مسعود
    خدا آخر و عاقبت همه ی ما مردا رو بخیر کنه.
    بووووووس واس اون دخمل کوچولی ه دوست داشتنی ت

  15. سلام
    دیشب هم دختر من میگفت وقتی قراره همه پولهارو بابا برای آب وبرق بده خوب دولت خدمت گذار قبول زحمت میکردند دیگه.

  16. سلام
    خسته نباشید . خیلی جالب بود واقعا
    امروز استادم از وبلاگتون خیلی تعریف کردن مشتاق شدم که بیام و ببینم و خیلی باحال بود
    واقعا خیلی قشنگ بودش
    موفق باشید

  17. این یارانه هم لقمه رو دور سر چرخوندنه …البته توی راه هم گربه چنگی زده باشه بهش ….

    گند زدن به همه چی …. وا مصیبتا به آینده

  18. یک جای کارت باز می لنگه ، اونجاش که خودت دوختی و بریدی !
    توی سه ماه تابستون 200 لیتر بنزین آزاد خریدم ، به تخمم هم حساب نمی کنم ، 60 * 300 تومن یارانه ای که دولت می خواد بده … دعای خیر هم در حقش نمی کنم !
    نمیدونم تا بحال چقدر مسافرت رفتی ، اما یک چرخی توی ایران بزن ، ما یک مملکت بزرگ با یک عالمه منابع طبیعی و سرمایه های بالقوه داریم. این دولت جاکشان یا دولت های بعدی و قبلی وظیفه دارند که به داد ملتشون برسند. موضوع اصلا دعا کردن نیست. یارو وظیفه اش هست ! دعا رو برای کسی می کنم که وظیفه نداشته باشه ! از کسی ممنون میشم که وظیفه اش کمک به ملت نباشه ! از این طرف ملت رو به مرگ میگیرند که به تب راضی کنند ، شاید اون تفکر گرفتنی که گفتی برای خیلی ها صدق بکنه ، اما تفکر گرفتن من این هست که ، خرج یک باتوم رو هم کمتر داشته باشند یک نفر کمتر می تونه به اسم دین سوار ملت بشه !
    اتفاقا من زندگی ام رو مفت نمی فروشم ، مبارزه مستقیم می کنم. زندگی به من یاد داده که وقتی از کسی دلخورم به خودم ضرر نرسونم ، به اون مادر جنده مقابل ضرر برسونم. من یاد گرفتم که صحنه رو خالی نکنم ، اما تو یاد گرفتی که بگی من نمی گیرم چون پولش بو میده !
    باشه تو نگیر ، دلت خوش باشه که با این کارت مشت محکمی بر دهان آقایون زدی ، که توی دلشون بهت می خندن که این یارو چه گاگولیه که به نفع ما غش میکنه ! اما من می گیرم که توی دلشون بهم بخندن که این یارو چه گاگولیه که از یک سکه 25 تومنی هم نمی گذره .
    اصلا تو از کجا میدونی که من این پول رو می گیرم باهاش چکار می کنم ؟ شاید مثلا سرپرستی یکی از همین بچه یتیم ها رو باهاش به عهده گرفتم ، بالاخره این بهتره که جماعت جاکشین ، باهاش موشک درست کنند و بفرستند واسه حاجی نصرالله !

    1. ببین حاجی خیلی خوبه جای دوخت و دوزشو بگی.
      خوشم میاد که مثل بعضیا اینجا زنجه موره نمیکنی.
      تو هم هر وقت این پول رو گرفتی، برو خرج یتیم کن، فکر کن که اگه من پول نگرفتم میره و باتون میشه.
      شمایی که این مملکت رو گشتی و اینقده آگاهی به مسائل باید بدونی که اونقده پول داره این مملکت که با این 40 تومنا هیچ اتفاقی نمیفته و بازم باتون خریداری میشه، بازم به حزب‌ا… و حماس کمک مالی میشه، بازم واسه ونزوئلا و اینور و انور پول فرستاده میشه و خونه ساخته میشه.
      تو که اینقد آگاهی پس حتماً اطلاع داری که پارسال آدمایی رو آورده بودن تو خیابون و یه باتوم داده بودن دستش و روزی 200 بهش میدادن و میگفتن: هر چی از این آدما بکشی به بهشت نزدیک‌تری.
      در مقابل یه 40 تومن که تو میگیری و مثلاً به ایتام میدی، اونقد از این چماق‌بدست‌ها با این 40 تومن‌ها میسازه که اگه باتوم هم نداشته باشن خفت میکنن حتماً.
      آره سید، تو اونقد عصبانی هستی که با این 40 تومنت میخوای ضربه بزنی به اونا که هیچ باتوم هم حواله اونجای من میکنی! (یه پسر خوب ناز هیچوقت اینجوری بددهنی نمیکنه، میدونی که دهنش نجس میشه)
      خلاصه اینکه هممون هستیم، این یارو هم داره حکومت کمونیستی راه میندازه. آدمام بدون اینکه بخوان نمک‌گیرش میشن.
      به داد ملت رسیدن این حاتم بخشی‌ها نیست، همین حاتم بخشا دارن همچین ما رو به خاک سیاه میشونن که تصورشم الان سخته.
      خواستی حرف بزنی، بزن اما خواستی فحش بدی من یه جای بهتری بهت نشون میدم چون دل و جراتشم داری ماشاالله. خدا شما غیور مردا رو کم نکنه

  19. کلی بحث داغ این روزای ما شده ، خوهرم میگه میگه با یارانم لباس بخرم ، اون یکی میگه گوشه ای خرج داشنگاهم درومد ، پدرمم میگه اگه این پولو برزن تو حسابم من دیگه خونه بیا نیستم و هرررر هررررر میخنده…. منم رگ گردنم باد می کنه و دقیقا عین این جملاتی رو که شما به خانواده گفتی عینا تو این یه هفته برای همه می گفتم ….. پدرم میخواست عکس اعمل مارو ببینه ولی خواهرام جدی گرفته بودن که آره … ما روی سهممون برنامه ریزی کردیم ..
    آخه این چس مثقال پول به کجامون میاد .. وقتی همه چی سوبله بشه .. چکار میتونیم بکنیم باهاش؟

  20. آخ که من عاشق پسر بد شدم…هم ادبیاتش هم نوع تحلیلش… همون پسر بد بالاترینی دیگه؟ 🙂

      1. ااااا، پس گیر نبود؟ فکر کردم متلک داری میگی 🙄 😛
        حالا که دوبار گفتی ازم خوشت میاد 😎 باشه، با اجازه بزرگترا «ببببببببله». اینجوری دو تا کامنت صرفه‌جویی میشه :mrgreen:
        به قول مشدیا: جاست کیدینگ 😉

      2. حالا که مختو زدم و بله رو گفتی… میشه منو دعوت کنی بالاترین؟؟ 😉 جون من…:-*

      3. اااااا، یا خدااااا، تا حالا کسی اینجوری تو پاچم نکرده بود.
        تو عاشقم شدی، من بله گفتم! اونموقع دعوتتم بکنم؟
        خب حالا چطوری باید دعوتت کنم؟ شمارتو میدی بهت زنگ میزنم دعوتت میکنم یا جوره دیگس؟

      4. اي پسر بد تو ميبايست دعوتنامه بالاترين ميفرستادي براي مرمر خانوم كه شف شف كردي يكيس اومد رو هوا زدش برد 🙂

      5. اره…البته اون یکی نزد منوببره…لطف کرد دعوتنامه فرستاد بدون هیچ چشم داشتی..ابن هیچی از عشق من کم نمیکنه سر بد 😉 اما معلومه خسیسی ها 😀

      6. اره…البته اون یکی نزد منو ببره…لطف کرد دعوتنامه فرستاد بدون هیچ چشم داشتی!!!..این هیچی از عشق من کم نمیکنه پسر بد;) اما معلومه خسیسی ها 😆

      7. منم ازش ممنونم 😉
        ولی من چش داش نداشتما، تو مخ زدی 😆
        بعدشم، من چطوری واست میفرستادم؟

        راستی، تو اگه عضو بالاترین نیستی، واسه چی اینقد اونجاها چرخ میزنی؟ جوری که همه آدماشون میشناسی؟!!!
        خدایی مشکوک میزنی مرمر 😎

      8. جون تو از بس کامنت خوندم اونجا تمام وقتم رفت….حالا اگه بگم چقد سرم شلوغه باورت نمیشه…اما سر همین چرخیدن تو بالاترین من 6 ماه از کار و زندگیم عقب افتادم جوری که اثراتش تازه الان داره تو زندگیم معلوم میشه!! من یه معتادم :D…بعدشم واسه اینکه دعوتم کنی ایمیلمو میدادم…بهونه نیار پس

      9. شانس ما رو باش، طرف معتاد از آب در اومد.
        به نظر من زندگیت مهمتر از بالاترینه.
        منکه اهل بهونه‌گیری نیستم، بهت گفتم که شمارتو بده دعوت کنم. 😎

      10. ها! کی؟ مو؟ چی؟ به کی؟
        ای بابا مو رَ که گیج کِردی!
        میگم تا این مسعود یه پست نداده به اسم «عاشقانه‌های مرمر و پسر بد» بریم یه جای دیگه پیدا کنیم واسه گپ زدن :cool:. اینجا واسمون حرف در میارنا 😆
        از من گفتن بود، تو فردا میخوای ازدواج کنی، اونموقع میان ته و تو گذشتتو در میارن تو نت و کافیه برسن به این پست، اونموقع دیگه واویلاس

      11. آره …خیلی شلوغ کردیم اینجارو 😉 این روزا دیگه خواستگارا میان تو نت تحقیق 😀

      12. اینو که شوخی کردی، اما واقعیت اینه که جاهایی که اسامی واقعیه یه ردپای واضح از تحرکات مجازی شخص موجوده.
        من حتی یه بار مجبور شدم یه تاریخچه از خودم رو کاملاً پاک کنم (شانسم جایه دیگه کش نشده بود) چون اولین موردی که اسمم جستجو میشد اون بود.
        کلاً من فکر میکنم تعاملات اینترنتی (با اسامی واقعی) ممکنه یه روزی دردسر ساز شه، چون همه اینها یه پرونده و سرنخ هستن از صاحب اون.
        خلاصه حواست باشه چندین ساله بعد بچت نیاد بهت بگه: واییییی مامان مرمر این تو بودی که رفتی تو اون سایتهههه!!!!!!! 😎

        پ.ن.: اگه مرمر قراره بابا بشه، جای اون مامان یه بابا بذار و نگران اون حرف بچتم نباش 😆

      13. ایشاللا به میمنت و مبارکی 😎
        منظورم این نبود که اسمت واقعیه، تازه واقعی هم که باشه مرمر چیزی رو ثابت نمیکنه.
        اون متن من کلی بود و در مورد زندگی مجازی. آدمای زیادی هستند که تعاملات زیادی روی اینترنت به صورت واقعی دارن.
        منظور من این نیست که اینترنت چیز بدیه (اتفاقاً خیلی هم خوبه) منظورم اینه که اینترنت جایی شده که خیلی از تعاملات آدما اونجا داره ثبت میشه و بعداً قابل رهگیریه!
        مثلاً کارت عابر بانکتو ببین، اگه بخوان میتونن راحت بفهمن که کی و کجاها رفتی خرید کردی یا پول ورداشتی (هر چند نمیتونن بفهمن که چی خریدی و هرگز هم کسی نمیتونه بفهمه، غیر از فروشنده 😉 )
        پ.ن.: قضیه کارت بانکی ربطی به اینترنت نداشت و فقط مثال از نوعی رهگیری توسط اطلاعات بود

      14. این همه منظور منظور کردیو آخرش من نفهمیدم منظورت چیه 😉 به قول شما مشهدیا جاست کیدینگ (نمیدونم از کی این اصطلاحات هم مشهدی شدن :lol:)

      15. تو فقط نشستی و «منظور»اشو خوندی؟
        چندتا بود حالا؟
        یادم باشه هیچوقت ماه رو نشونت ندم 😆

  21. پسر بد ، من به این نتیجه رسیدم که اگر چه با هم سر گرفتن و نگرفتن این پولا تفاهم نداریم ، اما هر دوتامون یک هدف مشترکی از کارمون داریم. پس همین جا این مطلب رو می بندم. همون طوری که گفتی خلاصه اینکه هممون هستیم، این یارو هم داره حکومت کمونیستی راه میندازه . بالاخره این که گرفتنش و به جاش خرج کردنش بهتر بوده یا نگرفتنش ، چیزی هم نیست که بتونیم امروز در موردش یک نظر قاطعی بدیم. امروز من این طور نتیجه گرفتم که در مقابل این واقعیتی که گفتی :
    – اونقد از این چماق‌بدست‌ها با این 40 تومن‌ها میسازه که اگه باتوم هم نداشته باشن خفت میکنن حتماً.
    یک کار مثبتی کرده باشم که ضررش رو مستقیما چماق بدست سازها ببینند.این هایی که خونه اشون رو کردن جای بی ناموسی حاجی نصرالله و بروبچز القاعده و این و اون جز کس کشی و جاکشی صفتی برازنده اشون نیست . شاید تو اطمینان داشته باشی که کار درستی کردی ، ولی من همین امروز میگم که شاید فردا به این نتیجه برسم که امروز کار درستی نکردم.

    اما اون جایی که میگم بریدی و دوختی رو برات می نویسم صرفا جهت یادآوری :
    1- آدمام بدون اینکه بخوان نمک‌گیرش میشن.
    2- تو داری پول تفکر گدا صفتی که 1400 سال تو این مملکت پرورش داده شده رو میگیری.
    3- تو داری هر شب تو فکرت دعا میکنی که اگه این 40 هزار و خورده‌ای بشه 50 هزار تومن چقدر خوب میشه
    4- بعدش همین تفکر میره تو صف‌های طویل بنزین وامیسته تا مثلاً حقشو بگیره!
    5- همین تفکر کلی خوشحال میشه و میگه: خدایا شکر!
    6- البته در خیانت‌کار بودن ملت ایران لااقل از 1400 سال به اینور هیچ شکی نیست
    7- که اگه اینطوری فکر میکنی خیلی مفت زندگی تو میفروشی.
    8- – خوشم میاد که مثل بعضیا اینجا زنجه موره نمیکنی.

    منظور از بریدن و دوختن این هست که به جای یک جماعتی فکر می کنی و یک کامنت طولانی می نویسی ، به این تصور که همه با یک تفکر ( حالا اسمش رو میزاریم تفکر گدایی ) میرن و این پول رو می گیرند. من هم خواستم صرفا بگم که این تفکر گدایی برای خیلی ها که من فقط یکی از N تاشون هستم صدق نمی کنه و شاید این گفته های شما ، یک جورایی بی انصافی باشه در حق اونهایی که دلیلی برای کارشون دارند. این همون جای قصه بوده که من وارد کامنت گذاری شدم و جواب دادم ، که از روز انتخابات تا امروز ساکتم و فقط خواننده …. صرفا یادآوری می کنم ، تفاوت هست بین اون کسی که از روی فکر کاری رو انجام میده و اون کسی که جو زده میشه و کاری رو انجام میده . من میگیرم ، چون فکر کردم در موردش و به این نتیجه رسیدم که بگیرم. پس لطفا آدمهای امثال من رو از اونهایی که میگیرند چون همه میگیرند ، یا میگیرند چون مجبورن ، یا میگیرند چون فکر می کنند که دولتشون دوستشون داره ، یا فکر می کنند خدا فلانی رو نگه داره که به داد ما رسید و اینها توی دو دسته بندی متفاوت تحلیل کن. قبلا هم گفنم : شاید اون تفکر گرفتنی که گفتی برای خیلی ها صدق بکنه اما برای خیلی ها هم صدق نمی کنه !

    توی این دوخت و دوزها فقط یک جاییش رو فکر کردم و حق بهت دادم و اون اینجاش بود :
    – تو اونقد عصبانی هستی که …
    حق با شما بود و من سعی کردم امروز خونسردتر باشم تا زیاد هم به بیراهه نرم که مجبور باشم این القاب حاجی و سید رو بهم مثل عکس برگردون های آدامس خرسی بچسبونی .

    به امید فردای بهتر

    1. تفاهم داشته باشیم یا نه شاید مهم نباشه، مهم اینه که تو سیستمی هستیم که هر کاری میخواد با ما میکنه.
      اونجا که میگم «تو» منظورم اون عده کثیریه که واقعاً یه جو فکر نمیکنه (متاسفانه تعدادشونم کم نیست، دلیلشم وضعیه که داریم) و بقول پست بعدی مسعود میاد داد میزنه که فلانی مرده!

      تو این دسته از مطالب و در محاوره‌های روزمره وقتی میگیم «همه» منظورمون 100% نیست، منظورمون درصد خیلی بالایی هست که اون اقلیت در مقابلش هیچه و دور و ورمون پره از این تیپ مسائل.
      بگذریم، خوشحالم که با فکر کردن به این نتیجه رسیدی که ما مردم هر چی میکشیم از بی‌فکریه.
      من میگم راجع به کاری که میخوای فکر کن، بعدش انجام بده. اونموقع نتیجه هر چی باشه پشیمون نخواهی بود. چون آدمی که فکر میکنه، میتونه اشتباهات خودشم در آینده قبول کنه و بپذیره و این یعنی پیشرفت.

      بابت اون القاب هم شرمنده، وقتی یکی از ریلاش خارج میشه معمولاً میچسبونم، چون بهتر از حواله کردن باتوم به اونجای آدمه 😉

      یه چیزی، اگه خواستی در جواب نظر کسی چیزی بگی، روی گزینه «پاسخ» بزن تا رهگیری نظرات راحت‌تر بشه.
      موفق و پیروز باشی

  22. قایون و خانم های محترم در کل راحت باشید چراکه این مبلغ حداکثر تا یک سال واریز خواهد شد و بعد از شل کن سفت کن های فراوان مجبور خواهید بود گرانی را به تنهایی و بدون الطاف نقدی دولت کریمه تحمل کنید. خیلی دعوای بگیر و نگیر نکنید فکر کنید از کجا می تونید بچاپید که زنده بمونید.

بیان دیدگاه